nape agaknya ye?

satu hari, balik dari kerja, nampak rambut aira cam len macam aje....tanya bibik....
bibik: 
ntah la puan, tadi aira masuk bilik puan, lama.....bibik tanya buat apa, dia diam aje....tapi bibik rasa dia gunting rambut dia sebab masa bibik mandikan tadi rambut dia tengah2 tu tinggal dalam seinci, pas tu dan lain je rambutnya tuh....

tak lama lepas tu, aku masuk bilik aku, aku jumpa ni dalam tong sampah aku......mmg budak kecik tak reti nak cover kan....dan gunting buang dalam tong sampai macam ni...mestilah kantoi kan.....
aku tak marah pun, cuma tanya baik-baik...katanya xsuka rambut panjang, nak rambut pendek....
confius kejap, sebab  hari tu dia kata nak simpan rambut panjang mcm rapunzel tuh......
aduhai anak oi, kalau  tak suka rambut panjang pun, bgtau la mama, mama bawak gi salon....
sempat terlintas di hati, adakah ini satu pemberontakan???????

Comments

  1. penangan anak sdg membesar...

    ReplyDelete
  2. macam2 aktiviti nak buat. nampak gunting mst nak gunting rambut. mcm anak saya jygak. bkn sbb nak rambut pendek tp teruja tgk fungsi gunting.

    ReplyDelete

Post a Comment