mari ke kantor dan lapangan

bangun tido, siap2 mau kekantor dan lapangan ye hari ni....
turun cafe utk breakfast, lampu dah gelap...baru kul 9 pagi.....sengal punya hotel!
call driver suh amik....on the way, suh driver tapau NASI PECEL terbaekkkkk dari GERAI MBAH RIBUT!

sedap ooooo ada nasi, pas tu beberapa jenis sayur (pucuk ubi, taugeh, kacang panjang, daun pudina), begedil, tempe, tauhu, serunding sket, telo goreng....pas tu dituang sambal kacang.....mmg layan ar, bungkus lak pakai daun pisang....perghhhhh aroma mmg tak leh dibayangkan......
gila ar, breakfast dah mcm makan tengahari wei....kenyang giler!
lepak kejap kat kantor, pastu memulakan perjalanan ke lapangan, yang mengambil masa hampir sejam perjalanan dari kantor......tak la jauh mana sebenarnya, cumanya bentuk muka bumi yang berbukit bukau dan jalan yang tak berapa nak baik, menyebabkan masa perjalanan jadi panjang, dan kadang2 boleh menyebabkan sakit pinggang ye....wakkakakakakakkakakakakkaa
jom tgk apa ada sepanjang perjalanan.....
sepanjang perjalanan adalah kawasan perkampungan yang mengamalkan aktiviti pertanian.....sawah padi paling byk.....
 tgk padi dijemur di hadapan rumah aje



 pokok tebu pun ada derang tanam


akhirnya sampai lapangan, byk perubahan dibandingkan ngan visit first time aku dulu....semakin cantik kawasan lapangan....cuma oil belom kuar2 lagi.....

harap2 production dpt berjalan lancar, dan kuar dalam masa terdekat....insya Allah!
habis je lawatan ke lapangan, pulang ye ke hotel....mau rehat sebentar!
nanti malam layan kita pi dinner!
tepat jam 7 malam, driver sampai utk pi dinner.....malam ni kita makan NASI UDUK
nasi uduk ni, cam nasi lemak la....pas tu letak tahu, tempe, ayam, sedikit sayur2an ngan sambal spesel....sedap oooooo sambal dia, walaupun bisa buat perut aku terbakar ngan kepedasannya, tapi itu tak bisa menghentikan mulut aku terus makan dan makan......sedap dan sangat sedap!
gerai dia tepi jalan aje.....hehehehehehhehehe.......ada la kusi, tapi kalau mau santai, dia ada gak bentang tikar getah, boleh la duk bersila makan ramai2 kuikuikuikui
korang ada brani makan kedai cam ni?

Comments

  1. uishhh..menariknye..saya x pernah makan nasi uduk & nasi pecel ni.mesti sedap gile kan??

    ReplyDelete
  2. view yang menarik. subhanallah. ciptaan Allah ni mmg memukau pandangan.

    ReplyDelete
  3. nasi uduk tu = nasi lemak, cuma sambalnya beza sket.....nasi pecel tu, mcm pecel kat sini, tapi bahan2nya byk plus nasi = GEMUK

    ReplyDelete
  4. anisalya: view mmg cantik plus terasa keinsafan bila tgk kesusahan org2 kampung, lantai rumah byk beralaskan tanah lagi

    ReplyDelete
  5. kalau tak byk pilihan sanggup je...hehee

    ReplyDelete

Post a Comment