apa terjadi last week?

last week jumaat opis aku cuti sebab? sabtu tu kan wesak, so kalau sabtu public holiday....automatic friday tu cuti...hoyehhhhhhhhhhh!
pagi2 heret pakwe gi imigresen, utk cari kaunter pertanyaan kat imigresen utk few question yang musykil lately ni pasal maid!
pas tu heret lak pakwe pi jumpa auditor kat gombak....dah la esok tu wesak, opis auditor kat depan batu caves ko....seb bek la x jem teruk.....
lepas pening cam kapal karam ngan auditor....tgh fikir agenda terbaik pe nak buat dari jam 12 tengahari sampai la 9 malam, sebab 9 malam tu ada appointment kat pandan indah ngan agen utk maid yang sengal bengal tu.....
mulalah merangka agenda bersama2 utk habiskan masa yang ada.......
akhirnya keputusan bersama di capai utk ke PWTC.....abis wallet tipis borong benda alah dalam 3 beg nih ko.....meh tgk apa yang diborong!
kan ada PESTA BUKU ANTARABANGSA KL..........oh pastinya buku nukilan idola aku TUN DR MAHATHIR.....beli ni satu ye...hard cover lagi......nice smile Tun!
pas tu selepas hampir 10 tahun guna program accounting QUICKBOOKS....aku jumpa manual dia.....with trial CD for 140 days......mahal dowh....RM538...tapi ada discount dpt la RM438....tapi xpe, ilmu punya pasal, aku sambar........aset utk kerja2 aku nih!
oh tak lupa, majalah2 yang aku selalu beli tetiap bulan, tapi sebab lately ni aku bz, byk issue yang aku miss....so borong yang mana aku miss tuh....aku mmg pembeli setia MINGGUAN WANITA, JELITA, WANITA, MIDI, RASA, PA & MA & SAJI.........ekekkekekeke dan ada few majalah len gak mcm landscaping yang aku beli gak.....murah ko, harga murah sket dari pasaran, mau aku tak borong.......
yang ni plak buku2 untuk alyssa & aira.....mmg banyak, rasanya setengah tahun ni derang tak payah beli lagi buku.....sayang muslim tu, walau dia keluaran yang lama, tapi masih lagi boleh di baca...jual secara pukal, jatuh satu majalah sayang muslim tu RM0.50 .... wajib la aku beli kan!
sedikit buku latih tubi, mini storybook...majoritinya majalah kanak2 la kan!
oh 3 buku ni aku dapat free....yang yoga tu masa nak masuk karangkraf punya area.....yang tapas tu dapat free lepas aku borong story book budak2 bagai nak rak!
dan sempat gak beli majalah media ni ekekekekekkee....pakwe aku marah beli majalah cam ni, dia kata ni majalah tak de ilmu, gossip je byk....ekekekekekke.....bkn pe, seronok tgk gambar artis kawin je! sesekali oklah nak beli kan!
tadaaaaaaaaaaaaa......inilah kesemua buku dalam 3 beg kat atas tadi....byk kan.....puas hati aku!
abis hampir 900 hengget hari tu...tapi ilmu punya pasal, tak de hal....pakwe sila jgn marah aku, sebab semua tolak income tax ye....utk aku ada RM1000 allocation setahun dan untuk pakwe ada allocation RM1000 gak....sila pilih samada nak bayar income tax atau nak beli buku!
hehehehhehehehe pastinya pilihan aku ialah beli buka rather than paying income tax!

Comments

  1. hamik koo!! mmg puas hati laaa soping buku di kala book fair kan....betul tu, yg penting leh deduct tax....lagi berbaloi beli buku dari kene deduct tax kan.....

    ReplyDelete
  2. sakan ko memborong ye elly. aku dah lama tak pergi bookfair. nak jugak carik buku2 or majalah utk budak2 ni. aisey... dah tak ddk kl ni sgt ssh la nak carik buku. huhuhu...

    ReplyDelete
  3. makaihh..borong sakan dh ni..tapi tak apalahkan borong benda berfaedah..

    ReplyDelete
  4. best gila opis...kalau sabtu public holiday Fri terus bagi cuti :)

    ReplyDelete
  5. Hah ambik.... Lebih baik camni..blh tolak income tax..
    Komp tak beli skali? Leh tolak 3000..hahaha

    ReplyDelete
  6. mmg betul dari bayar tax baik beli buku, walaupun aku tak baca kdg2 tuh...ekekekekke.......masa tu kdg2 xde nak membaca, free bebetul baru dpt baca kan!
    daddy ziyyad...kitorang ikut petronas...derang cam tu....hehehehehhe

    ReplyDelete
  7. computer aku dh claim la salmiza....kan boleh claim 4 tahun sekali ekekekekkekekee....abis je period, aku sambar lagi laptop ye....itupun dah tolak perubatan ibu bapa, yuran pengajian ke ekekekekkekekekee abis semua aku tolak!

    ReplyDelete
  8. ruginye saya tak pergi pesta buku aritu..huhu.seronok kalau dpt borong buku byk2 mcm sis :)

    ReplyDelete
  9. Rietta xberkesempatan pergi...tp rietta selalu laypark kdai buku....mmg bill xbuang lew...nk cover incometax...

    ReplyDelete
  10. patutlah botak kata ko beli buku cam beli ikan kat pasar...siap berbakul2..heheee

    ReplyDelete
  11. lieza: past few years tak pi pun, tu yang sakan tahun ni
    henrietta: aku pun selalu lepak kedai buku, siap duk bersila lagi hehehhehehee

    ReplyDelete
  12. ogy: botak tu siap tolong aku pegang bakul lagi time aku pilih buku ahaks.....bagus la abg botak ko.....siap teman aku sampai tingkat atas lagi...wakkakakakka.....tapi mmg berat nak pikul buku2 tu sampai keta......tapi mmg pembelian yang berbaloi!

    ReplyDelete

Post a Comment