from aira to teacher AIDA

kali ni meh tengok apa aira bagi kat teacher dia plak
special untuk teacher dia, supaya tak dituduh tak sama rata, jadi aku belikan hadiah brooch gak untuk teacher dia kat Q Dees tuh......
ni kad pilihan dari aira spesel utk teacher dia.....
terpaksa bantu aira tulis, pegang tangan dia sama2 untuk tulis kat kad nih....
aira dah boleh tulis, tapi tulisan budak 4 tahun, takut je cikgu tu ingat nanti aira tulis chinese character wakkakakakakkakakakkaka
tapi nama dia AIRA tuh, dia tulis sendiri hehehehehheehehhe....brooch tu pun aira yang pilih sendiri untuk teacher dia...
sweet kan!
seronok plak tgk .... kdg2 aku rasa aku yang over sket....wakakkakaka...aku yang sakit kepala pening fikir pe nak bagi kat teacher derang, derang rileks je
cuma derang kata:  mama, nanti teachers day, get something untuk teacher ye....
oh semudah ABC order aje ye......
betapa besarnya pengaruh GURU dalam hati anak2 kan....alhamdulillah, moga derang beroleh keberkatan ilmu setiap masa
rindunya zaman2 sekolah dulu kan....aku ni agak nakal masa kat sekolah.....
sekolah tadika tak ingat sangat sebab dok berpindah randah je...maklum la ayah aku askar.....
sekolah rendah, sekolah kat umah nenek....so duk kat kampung la....memang aku enjoy betul kehidupan sebagai budak kampung.....
masa arwah atuk ada lagi, pergi balik sekolah berambik dan berjemput naik motor...kalau balik jalan kaki, memang selamat la kena marah.....arwah atuk garang....tapi garang2 pun dia sayang kat aku....time ajar ngaji kan, dia lempang cousin aku, aku yang menangis bagai nak rak....garang oooo dia ajar, tapi alhamdulillah aku fasih ngaji sampai la hari nih....
lepas arwah atuk meninggal, aku gi sekolah jalan kaki....ko tau la kampung kan....gi sekolah lalu kebun org....ada burung hantu  lak tu.....mencicit aku lari, kadang2 sampai sekolah baju kotor sebab jatuh time lari....wakkakakakakkakakakakkaka
balik sekolah yang aku tau, aku gi men air dulu kat parit, panjat pokok buah susu ..... tah sapa punya pokok aku bedal aje......harap2 tuannya halalkan la ....yang kau tau tu pokok pak imam kat kg tuh....ekekekekkekeke....selalu gak nenek marah selalu balik sekolah lambat, tapi aku ckp cikgu suh baca sifir, padahal aku selalu melencong......ish ish ish cucu sapa la nih kan
start sekolah menengah aku duk ngan mak ayah.....ni dah kira bandar gak la, tak la besar, bandar kecik la.......terpaksa sesuaikan diri ngan persekitaran yang totally baru.....
aku lak minat sukan, pasukan beruniform, tapi geng2 aku semua tak suka dan tak minat....penyudahnya aku wat derk join semua tuh....maka kawan la aku ngan cina dan india....dah la sekolah aku semua pompuan, so bila wakil sekolah untuk sukan, berkawan la aku ngan bebudak sekolah len....mak ayah pelik, anto sekolah pompuan, tapi ramai kawan lelaki wakkakakakakkakakakkakakka jgn risau mak ayah, aku mmg suka berkawan
geng2 kat sekolah mmg best, kepala gila2 ngan cikgu pun ngam.....aku paling tak suka subjek sejarah, awal2 aku dah ckp ngan cikgu tuh aku tak suka subjek dia ajar, tapi aku suka dia.......kalau nampak aku tertido time dia ajar, jgn la marah aku, aku mmg tak suka sejarah
sebagai bukti aku tak pernah lulus ujian sejarah, tapi masa SPM sejarah telah tercipta, aku lulus subjek sejarah wkakakakakakakkakakkakakaka.....mak ayah aku selalu bising aku tak lulus subjek tuh, padahal subjek len aku lulus ngan cemerlang wkakakakakakkakakak....cikgu sejarah pun dah arwah, aku sentiasa doakan cikgu ditempatkan di kalangan org2 yang beriman, AMIN!
alhamdulillah abis SPM, aku dpt sambung belajar...alhamdulillah dpt tamat ijazah.....mak ayah pun sengih gembira!
masa kat IPT??????? oh aku ngaku aku memang nakal......wakkakakakakkakaka
zaman diploma agak tak memberangsangkan sebab rasa terror sangat score SPM, jadi belajar tu agak main2.....amik ko! kan CGPA ko dah tak cun!
zaman degree aku bangkit, mencatatkan keputusan yang baik, 2 sem dpt sijil dekan walaweyyyyyyyyyyyyyyyy
loan pun aku cuma kena bayar separuh je sebab result flying colours ahhahahahhahahhaha
tapi loan masa diploma aku kena bayar full sebab keputusan hampeh, padan muka aku!
as time goes by, aku sempat belajar lagi  dan tamat masa aku mengandung anak sulong....dan konvo masa aku lepas bersalin 2 minggu....gigih aku gi naik stage dalam pada pantang tuh ....semangat harus kuat........
lepas tu sambung lagi study.....baru 6 bulan aku ngandung anak ke tiga hehehehehhehehehehe....seksanya gi kelas ngan aku yang mabuk teruk
study tertangguh lepas aku bersalin, anak lak breast feeding......so dah 2 tahun study aku terbengkalai.....ntah bila aku nak sambung nih......
semoga ada kekuatan untuk aku sambung study nih....
aku pun dah buat keputusan nak tukar course......
tak sabar rasanya nak mulakan zaman study tuh...
seeeeeee aku masih lagi perlukan ramai GURU dalam hidup aku.....
yang nyata proses pembelajaran tak pernah berhenti dalam hidup aku.....insya Allah aku akan pastikan study aku bermula kembali!
 GO GO GO.... dah mcm a go go lak wkakakakakkakakkaka

Comments

  1. dah lepas dah hari guru.skrg hari lain lak..hehehe..nt join la sy..

    http://johariblogger.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hahaha... memain ko ye elly. aku masa sekolah baik je. ak ada nakal2. tak la sampai bedal buah2an org. enjoy je masuk sukan. ak aa sape nak ganggu. tp best la kenang zaman tu sebab aku selalu pekenakan budak2 chinese dlm kelas. oppssss...

    ReplyDelete
  3. besar btl pghargaan ko pd GURU kan?...x abis2 n3 hari guru..hehe.. tgk cara dh tau dulu mmg ko nakal.huhu..
    tp selalu ckp kt anak murid, korang nakal2 pun esok besar asal jd org sudah..jgn susahkan org lain..

    ReplyDelete
  4. nakal tak pe, janji belajar pandai ye....tak nyusahkan org hehehehehhe kalau baik rasa cam tak thrill je idop kat kat sekolah hehehehehhe

    ReplyDelete
  5. Wah...sweet ler aira....igt diye pd cikgu....

    ReplyDelete
  6. betul2....budak2ni pandai oder jek...kite gak tegang pale otak pikioorr nak bagi ape, mcm aku dah bagi mug tahun ni, so tahun depan tiru ko plak laa bagi brooch haahahahah...

    mmg sonok kan zaman sekolah dulu....bace citer ko teringat kisah aku gak ...lebih kurang jek hah...cume aku anak askar, gi skeolah balik sekolah trak askar jemput....

    walaweeyyy dpt dekan ko yeak....mmg bijak kooo...merase gak dekan...aku ni malas...main2 jek lebih sibuk berpakwe2 wakakaakakaka....

    ReplyDelete
  7. gigih aku baca cerita ko ni sampai abess....adesss....

    patutlah perangai skrg sengal..sbb dr dulu pun dh sengal ya..heheee...

    aku membesar dgn keadaan senyap sunyi....bosan giler nk story pun...sbb tu sampai ke tua ni aku senyap skit...sejak 2 menjak dgn abg botak jelah..br pandai nk berhuha huha....adoii....

    ReplyDelete
  8. bila tgk aira dah pandai menulis mula sy gugup sbb harraz ank sy pun 4 tahun tapi tak sekolah lg..nak ajar kt rmh lupakan jelah kang tak pasal2 dia jd mangsa dera mak dia yg garang nih ;P mana tak kita baru bukak buku dia dah teraburkan pensil segala T___T

    dan sy doakan awk bersmgt utk sambung study.good luck ya :D

    ReplyDelete
  9. henrietta: of course la ingat teacher dia....
    lieyalatif: wah ko mesti ramai pakwe nih.....aku semua pakwe aku reject sebab wat semak je rasanya....wei bagi brooch tu sebab dasar malas nak balut2...senang masuk je dalam envelope yang ada card utk teacher hehehhehehe

    ReplyDelete
  10. ogy: terima kasih atas kegigihan ko ye
    mamyharraz: tq atas doa tuh.....sebab aku garang la aku anto dia gi school, kalau aku tak anto dia gi school, nulis pun tak reti lagi, really proud aira dah boleh baca sekarang....anto anak ko lambat pun ok aje based pada experience kengkawan len.....cumanya kena kerja kuat sket la nanti ye.....selalu wat revision ngan anak

    ReplyDelete
  11. azian, salam kenal gak! tq for dropping by! keep in touch!

    ReplyDelete

Post a Comment