bebel lagi

ohhh bz betul aku nih lately....last week was the challenging week untuk aku....
hari khamis, pakwe dischedule balik dari jakarta ke KL....bersama2 seorang tetamu yang didatangkan khas dari Surabaya.......
tetamu bakal menginap di homestay depan umah aku aje....adesss jenuh aku bersihkan umah tu weiiii berabuk betul...maklum la tuannya tinggalkan umah tu tanpa perhatian yang sewajarnya.....
aku panggil cleaner utk bersihkan dalam 4 jam gitu, panggil bangla potong rumput....memang tak la tak sebersih mana....tapi boleh la utk tetamu spesel itu tinggal semalam kat situ....
sapa tetamu tu?
pak tabib yang didatangkan khas dari Surabaya......modus operandi utama adalah utk mengubat atuk saudara yang stroke since 2006.....
sekadar usaha alternatif dari keluarga aku......itu je yang kitorang mampu bantu
kalau korang tanya cara perubatan pak tabib, jawapan aku:
lebih concentrate pada saraf dan pembetulan pada sistem badan dengan sedikit urutan......
explanation memang sama ngan medic style...sungguh takjub aku!
yang dtg berubat hanyalah keluarga terdekat, itu pun bersusun org dtg tanpa henti....pak tabib rehat time makan ngan time solat aje.......
ada seorang doctor wanita dtg berubat, dia pun terkedu ngan explanation pak tabib, layak seorang doctor.......
mcm2 profile org yang dtg, mcm2 penyakit ada ..... kita usaha, serasi atau tidak, itu kuasa Allah yang mampu menyembuhkan atau tidak....sekurang2nya kita sudah berusaha kan!
aku??????
bz la wei....jadi tukang masak utk 2 hari 1 malam.....wakakkakakakkakakaka.......
seb bek mak aku ada tau, leh assist sana sini!
memang letih, tapi itulah amal jariah yang mampu aku dan keluarga buat utk org2 yang aku sayang!
semoga usaha murni ni mendapat keberkatan dan rahmat Allah!
AMIN!

Comments

  1. insyaAllah. dengan izin Allah jugak adanya.

    ReplyDelete
  2. tlg org dpt pahala byk tu....saham akhirat... :)

    ReplyDelete
  3. tu je mampu aku buat, alhamdulillah!

    ReplyDelete

Post a Comment