ilmu jumaat

....rumah tangga bukan Utopia cloud nine, ia adalah kombinasi suka dan duka.....
dipetik dari Edisi Istimewa AKU TERIMA NIKAHNYA oleh HASRIZAL ABDUL JAMIL muka surat 158:
supaya anak muda yang gatal bercinta di celah cita-cita dapat menampar pipi masing-masing agar celik mata melihat ke depan.  Jika menolak zina pun jadi kepayahan, halau dirimu daripada cinta dan perkahwinan.  Bosan saya melihat jiwa lemah yang merengek-rengek meminta ihsan.
Jika mahu bercinta, jangan merancang hanya ke pelamin.  Masukkan sekali urusan lampin.  Kerja rumah tangga bukan Utopia cloud nine.  Ia adalah kombinasi suka dan duka.  Namun dalam duka tetap ada bahagia, itulah nikmat hidup berumah tangga.  Medan memberi yang paling mulia.

aku tertarik ngan ayat2 penulis.....byk yang boleh disimpulkan.
pendapat korang?

psst:  penulis ni esok dtg kat KUIS....ishhh sekangkang kera aje ngan umah nih....tgh berkira2 nak pi ke tak....mana tau bleh dpt signature kat buku yang aku beli hari tuh...tak pun dpt la tgk pe buku baru dia ke....ekekekkeke tapi esok schedule agak padat la plak....
pagi2 kena pi sekolah aira, amik report card,
pas tu terus ke karnival sukan taman aku, macam2 ada wei.....yang ni kena pi sebab ada la aku sponsor sket
tengahari ada kenduri akikah kat taman sebelah, kena pi gak sebab ni jiran lama masa duk bukit mahkota, depan umah sewa aku je ni dulu......
pas tu dlm kul 3 - 4 petang janji ngan geng2 kebun nak pi melaka melantak seafood.....
tgh fikir tang mana nak celah nak jumpa penulis......

Comments

  1. kelasssssssssss ko....busy mengalahkan menteri....sampai ke petang hah aktiviti....dasat2 heheeheheh

    tang nak pi melaka melantak sefud tu aku jeles tu heeheheh...ko gi parameswara ke wey.....mkn byk2 key!

    ReplyDelete
  2. rietta pown tingin nak bli buku tu....tgh pk...nk bli sebijiX3, ataw yang special edition tu...

    ReplyDelete

Post a Comment