takziah

aku kenal dia, kawan ngan dia masa sekolah rendah.....abis darjah 6, aku pindah ikut mak ayah, dan sejak tu aku tak pernah jumpa dia lagi......
walau 6 tahun kenal, dia memang kawan yang baik...tak byk memori yang aku ingat waktu dengan dia....
satu hari, nampak dia kat FB, terus add dan dia pun accept...persahabatan kembali bersambung.....
terkejut aku, dia dah ada 5 cahayamata.....how time flies kan....
semua anak dia perempuan....dah besar2 ko!
jarak rumah tak la jauh mana, sekadar beberapa jam boleh je sampai......perasaan nak jumpa sentiasa ada, tapi ntah la, selalu je ada halangan
smalam aku dikejutkan dengan berita dia dilanggar oleh motor, selepas hantar anak dia di sekolah...... dia pun tak sedar2, koma.....
anak dia kata, mama derang mcm nak ckp sesuatu, tapi tak leh cakap....hanya ada linangan air mata......
jam 11.30 pagi tadi dpt sms mengatakan dia dah meninggalkan segala2nya.....
innalillahiwainnailaihirojiun....
hanya dapat memanjatkan doa, semoga arwah tenang di alam sana, ditempatkan di kalangan mereka2 yang beriman.....
sekali lagi aku tak dpt melawat jenazah atas sebab2 tertentu......
dari jauh, aku hanya mampu titipkan al fatihah dan bacaan al quran utk arwah....bergenang air mata sejenak....lantas mengalir secara automatik!
bagaimanapun aku rasa bersyukur, tidak pernah bertemu sejak abis darjah 6, kami ditemukan di laman FB sejak 2 tahun lalu....walaupun seketika, aku bersyukur, Allah temukan jua kami....walau seketika cuma....
amik masa muhasabah kejap:
Allah kurniakan dia 5 cahayamata perempuan, dia tinggalkan segalanya di usia menginjak 37 tahun......dan 5 cahayamata perempuan inilah bakal menemani hari2 ayahnya di kala dia tiada.....
itulah aturan Allah untuk dia....Allah memang aturkan yang terbaik untuk hidup kita....kita je selalu tak perasan.....
aku doakan keluarga dia bersabar atas dugaan yang maha hebat ini.....
buat sahabat...ARWAH KAMAZULIYA KAMARUDDIN, kami disini sentiasa rindukan kamu....semoga kamu sentiasa tenang di sana...semoga kita bertemu kembali di dunia yang berbeza.....semoga syurga menjadi medan pertemuan kita semua!
1975 - 2012.....dari Allah dan kepada Allah jua!
amin ya rabbal alamin!

Comments

  1. Al Fatihah buat arwah....salam takziah buat akk...

    ReplyDelete
  2. Sedihnya..Salam Takziah..moga rohnya tenang disana..saya hadiahkan Alfatihah..

    ReplyDelete
  3. tq all! janji Allah adalah pasti!

    ReplyDelete
  4. daripadaNYA kita datang dan kepadaNYA jgak kita kembali. cuma kesian kat anak2 la. tapi janji ALLAH tu pasti kan.

    ReplyDelete
  5. bila2 masa je kita ni akan diambil semula..ntah esok atau lusa...atau jap2 lg..huhu..

    Takziah dan Al Fatihah utk arwah....

    ReplyDelete
  6. aturan Allah sudah ditetapkan.
    salam takziah utk family arwah..
    Al-fatihah-semoga rohnya dicucuri rahmat illahi-

    ReplyDelete
  7. Allah...... Sedey sgt lieya bace.... Semoga husben n anak2 arwah tabah.....

    Alfatihah....

    ReplyDelete
  8. sedihnya....
    semoga anak2 dan keluarganya tabah hadapi dugaan ni...


    salam, tengs drop by my blog n drop ur comment, saya follow sini terus yer...

    ReplyDelete

Post a Comment