cerita ramadhan 1433H

aku ada 3 org anak.....2 anak dara dan 1 budak bujang manja tahap gaban
meh ikuti cite pengembaraan pose derang wkakakakakakakka
ni yang sulong....NUR ALYSSA MYRA....panggil alyssa je....
baru darjah satu......mula pose sejak umo 6 tahun, tapi ponteng pose 2 hari masa tu sebab tak larat bebeno....
alasan dia bagi:  dah nak mati, perut kecik nih mama, nanti mati cam ner wkakakakakakkakakka
so tahun ni dah 7 tahun kan, alhamdulillah baru ponteng puasa sehari sebab sakit perut kekdahnya......
tahun ni menyaksikan kurangnya kedengaran ayat perut kecik nak mati, haus, lapar dsb
yang ni hari pertama sahur.....
menu:  nasi + telur dadar + air milo panas + air masak
poyo gila la muka ko alyssa ...... makan 2 suap aje okay!
keadaan buka pada hari pertama puasa....
memula bawak pi alamanda tgk cite spiderman....pas tu cari kedai makan.....
pergi kat area presint diplomatik, buka kat satu kedai siam...order nasi putih dan lauk pauk.....
tetido tunggu waktu buka
selepas beberapa suapan, alyssa muntah balik semua yang dia makan.......
hari ke 6 puasa.....balik sekolah terus melepek sagu!
apa2lah alyssa janji tak buke pose....sebab balik sekolah tinggal beberapa jam je lagi nak berbuka!
ni anak no. 2, NUR AIRA MYRA, panggil aira aje....
umo 4 tahun.....confirm la budak noty ni tak pose!
pepagi dah mintak susu .... selit makanan dlm poket beg ye!
yang ni no. 3, satu2nya hero....NUL ARYAN MUSYRIF...panggil aje aryan...
yang ni lagi confirm tak pose......baru setahun 10 bulan
kaki buli, budak manja, semua dia punya dan dia sorang je boleh ada mama, kakak takleh bolot mama .... mama aryan punya!
yang dia tau, kerjakan telekung kakak dia dan pakai....
bagi salah, tak bagi melalak....aduhaiiii aryan....
comel gak kan aryan pakai telekung!
itulah cite pose anak2 aku.....alhamdulillah alyssa masih lagi bertahan sampai hari ni pose, baru ponteng sehari aje......
harap2 dia dpt pose abis sampai penghujung ramadhan....
RM10 sehari ye tuan2 dan puan2 ganjaran utk alyssa....adessss!
apa2lah nak oiiii, janji pose!
oh lupa nk bgtau, menu buka alyssa:
nasi + telur dadar + air milo ais
menu sahur alyssa:
megi ayam + telur + milo panas + air suam
aku pun tak tau la, camner dia leh makan cam tu hari2 tanpa rasa jemu!

Comments

  1. nampak dia melepek mmg kesian..hehe tp takpelah lama2 terbiasalah dia.

    dan kakak kena tahan iman dgn adik2nya yg tak puasa tu.

    ReplyDelete
  2. wahhhh nnt raya cik al nk mnta wet raya ngan alyssa la cmtu.. ehheheee aryan tamak yea...... tp xpew... papa plak mama sorang jew yg punya erk.... ekkekeee

    ReplyDelete
  3. kah kah kah..cayalah Aryan! Buli, manja..semua dia bolot!

    ReplyDelete
  4. mamyharraz: adik2 pun kadang2 makan saje je depan kakak dia.....apa nak buat.....redha ajelah kakak dia, byk2 pun nangis ajelah
    al: amboi, auntie la bg duit raya kat alyssa!
    daddy ziyyad: amboi ko! gelak ye!

    ReplyDelete
  5. Sweet jew alyssa....tingat ank spupu msa mnta susu....dia jrit "kecik dah nie kecik dah nie", smbil tekan pwut dia.....hehehe....

    ReplyDelete
  6. anakk bongsu..memang manjalah.. anak ema pun tak kasi ema ambil, pegang baby..apatah lagi kalau cakap "mama nak adik"..terus dicakap tak boleh

    ReplyDelete
  7. adoii...kelakar betul la kerenah diorang ni berpuasa..macam2 alasan keluar tu..hehe

    ReplyDelete
  8. rietta: hehehehhe ada je kan alasan derang
    mamaEma: typical anak bungsu kan!
    liza: memang kelakar, nak marah pun tak jadi
    cikgu su: tq teacher!

    ReplyDelete
  9. curlasss...
    RM10 sehari? eh aku pun nk jadi anak ko kalu camtu. kikiki....

    ReplyDelete
  10. amboi ko hirda...ko dah akil baligh dowh!

    ReplyDelete
  11. boleh aku pos anak aku kat kot tak elly? hahaha... budak2 ni macam2 ragam nak puasa kan?

    ReplyDelete

Post a Comment