social work

hari tu before ramadhan aku cuti 5 hari kan
bukan saja-saja cuti....tapi menguruskan kerja-kerja sosial ikhlas dari hati
bawak terbang sorang pak tabib dari surabaya ke umah aku, selama 4 hari 3 malam bagi tujuan perubatan alternatif
sekadar berusaha menggunakan perubatan alternatif, kesembuhan adalah pada izin Allah jua
kali ni adalah kali kedua bawak pak tabib ni datang....alhamdulillah ramai gak yang dtg berubat dan ramai gak yang dah ada perubahan
yang berubat tak de perubahan pun ada gak....mungkin tak serasi kan.....
kalau korang tanya, cara perubatan: 
dia urut di beberapa bahagian badan iaitu perut, kaki tangan dan belakang badan.....jadinya sapa2 yang berubat kenalah berkemban....dan dia cover part2 yang lain pakai kain lah......sesetengah org tak mahu,jadi, pada yang tak mahu adalah tidak digalakkan, memang perubatan dia mcm tu.
mcm2 profile sakit yang dtg, mcm2 maklumbalas yang ada.....ada yang baik dan ada yang statik...tak dengar lagi yang makin teruk plak
explanation adalah dari segi dan sudut medic, bukan aku je agak terkejut, tapi ada sorang yang dtg tu adalah doktor pakar
dia pun sekadar berusaha ngan perubatan alternatif, dia pun terkejut pak tabib explain menggunakan bahasa medic yang kdg2 aku pun tak tau apa maksudnya, yang mana doktor pakar tu tau la maksudnya kan
insya Allah pak tabib dtg lagi lepas raya.......so time tu as usual pasti aku hilang lagi dari office.....
mesti korang tertanya apa aku buat sampai aku kena join pak tabib?
aku masak la, abis breakfast, lunch, dinner pak tabib tu sapa nak handle??????
aku la kan!
boss, sila jgn bising, ni semua boss punya arrangement kan! wakkakakakakkakakakakka

Comments

  1. Owh..boleh tahu utk sakit aper tu ye?
    Buat kat umah elly ke?

    ReplyDelete
  2. ohh patut hari tu menghilang sekejap.
    zaman skrg penyakit mcm2..kadang tak tercapai dek akal.

    ReplyDelete
  3. pak tabib ni leh ubat mcm2 penyakit, cam aku dia kata susah jerawat nak tumbuh, tetiba byk lak jerawat kat muka.....katanya byk sebab masalah sistem penghadaman dan pencernaan, memang pun sebab aku selalu susah buang air, alhamdulillah lepas berubat, lancar, masalah jerawat pun dah kurang....ada lagi la aku berubat few masalah kat badan ni ar hehehehehe ada yang ok, ada yang lom ok....usaha je, serasi tak serasi kuasa Allah....kalau ada benda2 mistik pun leh gak, cumanya dia tak akan bgtau, cuma katanya gini: pokoknya bisa sembuh!

    ReplyDelete
  4. wahhh pak tabib!saya ni gemuk,agak agak bole jadi kurus tak?

    ReplyDelete
  5. Oooo cm gitu....kt mna yea brubatnye akk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sewa homestay depan umah je, bandar seri putra

      Delete
  6. ooo...kirenye ko jadi org tengah la yeak elly.....ye laaa selain perubatan moden, yg tradisional kene cube jugak...dah byk kes yg perubatan tradisional byk menyembuhkan penyakit.....so boleh laa diikthiarkan secara tradisional kan....

    eh elly, ko sediakan mkkn pak tabib...kire ko bibik terhormat die la yeak ekekeekek...jgn marah beb..cepat tue kang heheeheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak tabib baik ngan business partner hubby, so mintak jasa baik dia dtg ubatkan tok sedara, sambil tu, sapa nk berubat leh gak

      Delete
  7. betul tu. kadang2 kena berusaha cara lain jugak kalau yg moden tak membantu kan...

    ReplyDelete
  8. betul betul betul, kot2 serasi...tak serasi, kena la cari sampai jumpa yang serasi kan!

    ReplyDelete

Post a Comment