Susulan WW 31/10/2012

lama betul amik masa nak wat susulan WW....
delay about 5 days gamaknya!
yelah....bz gila tolong menguruskan karnival amal kat sekolah agama....aku lak berniaga under PIBG....semakin bz la aku...will update later on this karnival....perghhhhhhhhh!

back to WW 31/10/2012.....
pakwe balik 2 days before raya....3 hari cirit birit muntak2 kat jakarta....melepek ajelah dia kat apartment....apa pun tak bleh buat
pick up dia kat lcct...nak bawak jumpa doktor, sebab tgk lemah sangat, tapi dasar degil, tak mo jumpa doctor, sanggup tahan sakit ye! aku rasa dia banyak menghabiskan waktu tido dia dalam tandas ok!
last2 aku sound, kalau tak mo pi jumpa doktor, aku tak mo balik kg raya, rayalah kat sini aje, makan mc d drive thru wkakakakakakkaka
akhirnya dia mengalah jumpa doktor pada pagi khamis tuh....alah, doktor tu pun kawan dia.....doktor kata badan dah lemah, dehydrate, kena masuk air....
ko tau pe pakwe ckp kat dr???????
pakwe:  wei aku tak yah masuk air leh tak? aku minum jek air tuh?

wkakakakakakkaka dasar penakut.....akhirnya kena masuk air sebotol wakkakakaka padan muka, ikut hati aku 5 botol terus.....

petang baru aku bertolak....gara2 tunggu kad kawin adik aku tak siap2 printing...hoh!
nanti aku wat satu entry spesel utk cite kad kawin adik aku ni.....wakkakakakaka....siyes lawak dol! aku ni memang meraban tahap babun dah nih ngan kad kawin adik aku! wakakkakak gelak ajelah aku mampu, bila stress tahap babun!
jem tahap babun raksasa okay!
membuat pilihan laluan dari rumah merentasi lekas highway, exit kuala pilah, tampin, alor gajah, dan kuar kat tol simpang 4......terus melalui plus highway hala selatan, exit air hitam.....perghhhh perjalanan yang biasa sejam sengah jadi 6 jam lebey ok!
jem sgt teruk kat kuala pilah! aku jadi driver all the way ye memandangkan pakwe takkalau tak jem tak sempat aku snap gambar nih!
nampak tak jem tuh??????? perghhhhh dah la aku yang drive
aku siap leh tarik hand brake, duk sila ok dalam keta, sebab keta tak gerak2!

cerita hari raya plak!
petang raya pertama aku sempat lagi pi beraya kat umah tok2 sedara, sekadar melawat mereka2 yang agak uzur.....sebelum tu sempat lagi aku pi tgk umah yang tengah dalam pembinaan kt yong peng tuh...alhamdulillah bumbung dah naik!
petang raya, aryan muntah2....eh pesal ek?
dia makan semua sama aje ngan kitorang, tak de beza....yang beza cuma susu coklat dalam kotak brand HL.....
dan bezanya lagi, alyssa minum sekotak sorang2, aira, aryan ngan papa share satu kotak....tu aje beza!

malam aira lak muntah2....silih berganti aira ngan aryan....apa yang masuk dan derang telan, semua kuar balik!
tak bleh jadi, esok pagi pi KPJ...alamak tak de pakar pediatric, derang tolak kes....dogol tol!
sebelah tu ada klinik pakar kanak2, tapi tutup plak!
call member2 tanya klinik option, kebanyakan tutup....yelah second raya kan!
pas tu jumpa satu klinik, own by chinese, penuh ko klinik dia......semua patient chinese....tetiba feeling berada kat guangzhou!
hoh ntah bila la giliran di panggil, dengan tempat duduk tak de, larat ke nak berdiri kan ngan anak2 pun lembik2 semua....tiada pilihan terus memecut ke klinik kecemasan hospital kluang.....
wat muka sedey sket ngan alasan KPJ tolak case, dpt register utk jumpa doktor....tapi as usual, walaupun anak aku dah lembik2 masih lagi kena menunggu......prosedur hospital gomen memang cam ni agaknya sebab dah byk kali, walau rasa nak separuh mati, tetap kena tunggu!
(correct me if i'm wrong ye)
hampir sejam, nombor dipanggil .... doctor check....anak2 dehydrate, dia suh blk minum air garam dulu ..... patut kena admit, tapi wad penuh....so takleh admit plak katanya...tapi kalau sampai petang still muntah non stop, bawak balik ke emergency!
pilihan aku hanyalah angguk2 tanda faham dan setuju, amik ubat dan blah!
sebab aku tak leh cekik leher doctor tu utk anak aku admit kan!
petang anak2 still muntah2, kesian bila derang kata lapar, tapi tak leh makan!
makan muntah makan muntah....camner la tak lapar, makin lembik aku rasa!

pakwe kata....udah la, jom ke batu pahat!
penyudahnya terus ke pantai hospital batu pahat, sebab kat situ ada 2 pakar pediatric!
sampai aje, medical officer check2 terus disuruh admit aje....aku setuju terus sebab duk umah pun aku buntu nak wat pe!
muka aira yang poyo gila...lembik dan sejuk katanya!
aryan yang semakin poyo...bosan sebab minum susu muntah, makan muntah, minum air masak pun muntah!
penyudahnya kena admit la dedua....katil sebelah menyebelah....
dr amik ujian najis, air kencing, darah....tak lama tuh doctor dtg ngan keputusan positive rotavirus
bila dah confirm rotavirus, terus kitorang terus kena isolated......bosan gila tak leh kuar bilik!
makanan pun  anto kat pintu aje!
ni malam pertama derang kat wad....dedua pengsan lembik...drip air aje.....makan minum tak mo...sesekali je aku paksa derang minum!

dah bangun pagi....seksa berdrip, dah la tak tau diam....nak2 si aryan......apa nak buat, men ipad ajelah!

muka poyo aira.....vommit bowl peneman setia!
aira still muntah2 lagi!
budak bujang ni nampak dah okay, cuma tak mo makan langsung, dia minum susu, tapi aku buat sket2, catu sket takut muntah!
aryan kata doktor kasi jam cam ni...cantik!

sarapan pagi yang sangat heaven....tah celah mana pakwe aku pi beli pagi tuh!
bee hoon, with sambal sotong, sayur kacang tumis dan telo dadar....sambal sotong tu sangat la sedap!
tetiap pagi bangun lambat....matahari dah memancar pun bangun lambat 2 beradik nih! 


bila dah bangun tido!
rileks je nurse masukkan ubat, dia leh main ipad lagi kaler2 bear tuh!
budak ni lagi terror, tak takut langsung, amik darah pun cool aje....asal nurse masuk je dia mintak ubat nak makan....aduhaiii aryan, semua ubat ko nak bedal ye!
1Malaysia ye nurse! kata aryan!
aktiviti hari2, main ipad! seb bek ada ipad kalau tak mau bosan gila!


dah penat....tido! amboi aryan, tau la drip dah bukak....aryan leh discharge awal, tapi sebab aira lom boleh discharge aku extendkan stay utk aryan.....sebab dedua nak mama, takkan nak belah 2 lak badan aku nih!
akhirnya selepas 4 hari dalam wad.....drip dah bukak....dah boleh kuar wad!
hoyehhhhhhhhh
dan masa ni, abis satu bilik dikemas oleh aryan!
time dia melepek hari tu, aman je rasa!
time to clear off all the bills!
ni charge utk aryan!
ni lak charge utk aira!
kebabom bill tuh kan!
tapi alhamdulillah semuanya ditanggung oleh syarikat insurans!
makan tanggung, berak cangkung! wakkakakakakakkakakaka

balik terus ke umah mak aku kat kluang, pas tu kemas2 malam tu gak balik KL, mana taknya, alyssa dah 2 hari ponteng sekolah.....aira lak nak praktis utk konsert....
penat memang tak terkata la ... tapi apakan daya, kena gagahkan jua!
aryan dan aira masih muntah2 lagi here and there, tapi masa entry ni, both dah sihat alhamdulillah......masing2 badan memang susut....aryan yang selalu tak nampak leher, skang dah nampak leher dah....memang susut badan memasing!
alhamdulillah dtgnya ujian dari Allah, masih lagi aku mampu menghadapinya...syukur sangat2 semuanya dah kembali seperti sediakala!
tq utk semua doa2 dan juga bantuan tak kira dalam apa jua bentuk, semoga Allah aje yang membalas jasa2 kalian........semoga terus diberikan kesihatan untuk menjadi Khalifah Allah!

psssst:
sorry la tuan umah ni bz ya amat lately nih....wat entry pun tak sempat, apatah lagi nak melawat korang dan korang dan korang semua!
weekend baru ni, bz ngan karnival selama 2 hari kat sekolah agama, pas tu dalam fasa siapkan bunga telo dll utk wedding adik lagi 2 minggu, pastu bz ngan hari kecemerlangan kat sekolah kebangsaan dan sekolah agama, weekend ni lak ada car boot sale kat sekolah agama, pas tu mula nak edarkan kad2 jemputan plak kat sedara mara, kawan2 yang kat KL nih, dan juga nak monitor construction rumah kat kampung, dan tak leh tinggal kije kat opis ni ar......annual return dateline ujung bulan.......aduhaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 
semoga Allah permudahkan segala urusan aku, amin!

Comments

  1. wak pon masih X tau jambatan tertinggi di Malaysia tu kat mana yee.. uuhhuuU

    ReplyDelete
  2. Wah jambatan tetinggi....alhamdulillah dorg dh shat....nasib baik rietta blik lwat...dah tgh mlm rya....so xde la jam...cuma kenderaan gerak perlahan.....moga segalanya dipermudahkan....AMIN....

    ReplyDelete
  3. cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..lg 1 klo tuan blog bg komen dekat blog pakjoe sekali pakjoe kn bls blk komen dekat blog..chat box pakjoe tidak dikira nie,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

    ReplyDelete
  4. Best baca entry ni...mcm baca karangan hehehe

    ReplyDelete
  5. wak gelas: skang dah tau kan! kalau nak pi nek jambatan tu leh terus picnic kat ulu bendul
    rietta: tq byk2
    cerita best: ye ye ye best ye! will visit later!
    teacherAzimah: alamak teacher...cam karangan ek! wakakkakakakakkaka

    ReplyDelete

Post a Comment