bebel of the day

one meeting to another meeting this week....
dan aku rasa hari ni paling hectic dan sungguh mendebarkan!

syukur hari ni berakhir dengan senyuman puas hati dan penuh kesyukuran pada Ilahi!
melebihi jangkauan!
menghabiskan byk masa utk siapkan proposal this week, ternyata tak sia2
almost everyday balik lambat dari opis, tapi hari ni mampu senyum sampai telinga......alhamdulillah!

hari ni memang dah book board of directors utk meeting....nak discuss dan mintak approval utk gaji, bonus dan kenaikan gaji bermula January 2013......

pagi2 masuk utk subsidiary company meeting, sebab derang baru aje abis wat ride event.......seb bek event lancar dan feedback baik.....alhamdulillah!
pas tu sambung lak utk meeting yang aku request....actually tetiap bulan pun aku akan meeting ngan board of directors, cumanya bulan ni agak lain sebab ada clause bonus dan staff increment.....OMG OMG!
tak kusangka.....board setuju ngan proposal aku, ada penambahan here and there, dan yang paling surprise, kenaikan gaji aku seganda lagi berbanding staff lain!
alhamdulillah, syukur sangat2.....tq boss!
kataku pada boss:
" thank you utk salary increment i, tapi i takut gaji naik byk nih, kang i tak tertanggung wat kije....btw i memang nak request additional staff utk next year, harap dipertimbangkan"
boss senyum2.....wakakkakakaka jgn boss, kang i resign kang......wakakkakakakakkakakka

yang pasti tahun 2013 menjanjikan cabaran yang maha hebat ....... semoga aku mampu menghadapi cabaran demi cabaran yang dtg....as usual aku tak de spesifik azam utk tahun 2013, cuma aku sentiasa utk cuba memberikan yang terbaik setiap masa......
menguruskan kewangan utk 7 buah syarikat bukanlah satu benda yang mudah dengan hanya ada satu assistant.....seb bek la assistant aku ni cekap dan dah biasa ngan aku....assistant aku ni adalah assistant aku gak masa kerja ngan previous company....so dah hampir 5 tahun kitorang kije sama, so bila dia suarakan hasrat nak resign ngan previous company, cepat2 aku sambar, sebab aku tau, dia staff yang sangat dedicated dan aku suka ngan cara dia bekerja....so kami bekerja bersama kembali!

byk syarikat yang membuat bayaran bonus, token of appreciation, salary increment, elaun tambahan dan yang sewaktu dengannya di akhir tahun cam ni.........dan mungkin ada gak yang dpt pada masa2 yang len....
pada aku jumlah bukanlah ukuran, the tought itu yang paling penting......penghargaan dlm apa jua bentuk dari syarikat amatlah aku hargai.....
salary increment?????? aku pun tak amik pusing benda alah ni saban tahun, sebab aku tau, increment in salary akan menyebabkan responsibility dan workload bertambah dari setahun ke setahun .....dah terbukti utk diri aku weiiiii wakkakakakakkakakkaka
so aku terima aje apa yang company bagi utk aku, as long as aku mampu langsaikan tanggungjawab aku dengan baik, aku okay aje!
kenaikan, bonus atau apa saja, aku tak dulik,
yang aku dulik adalah aku tau tiap2 bulan gaji aku mesti on time!
itu yang paling penting utk aku!

p/s:  oh esok lusa penuh dengan wedding sana sini.....tahniah utk semua mempelai!
yang pasti jadual makan aku pasti padat wakkakakakkakakakakkakakakakka

Comments

  1. Jgn lupa utk banjer aku weh..kik ki.k..congrats n happy for u psl dpt naik gj...:-)

    ReplyDelete
  2. tahniah dear.
    sekurangnya hasil penat tu berbaloi kan :)
    tumpang happy utk awk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq mamy, memang berbaloi....happy happy

      Delete
  3. Tahniah. Seronok dapat imbuhan kan, tapi imbuhan kakcik tak sempat nak bernafas pun... ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe best best seronok gila, tapi kena guna bebetul supaya dpt dimanafaatkan dengan betul

      Delete
  4. selamat bertambah beban kerja ye. hehehe...

    ReplyDelete
  5. gaji elly nek lagi....wehuuuu....tahniah.....

    ReplyDelete

Post a Comment