bila ipad ilang

hari tu kat SINI nak cite kan.....
so aku share la cite ni kat korang!

bila ipad ilang, oh sungguh la terkilannya rasa di hati.....memang pakwe muka tak puas hati....
eh kalau aku pun.....kalau barang harga singgit pun aku cukup terkilan, apatah lagi ipad...mau nangis ooooooooo
ipad tu boleh aje beli bila2 insya Allah, tapi kandungan dalam ipad tu, bukan ada jual kat kedai
hilang masa makan kat restaurant san francisco pizza bandar baru bangi, bila pakwe letak ipad tu kat kusi, lepas makan lupa amik balik.....memang budget arwah la ipad tuh!
masa pakwe sampai kedai tuh.......
waitress:  "eh abang tertinggal ipad kan"
pakwe:  "ahah.....abang tertinggal la"
waitress:  "ada tadi saya simpankan"
waitress tu pi la kat counter, check2 ipad dah tak de dalam drawer
maka waitress tu pun pi la check ngan supervisor dia
supervisor:  "eh tadi ada 2 lelaki muda dah amik ipad tuh"
pakwe:  "dah amik? saya tak de suruh sapa2 pun amik ipad tuh"

pengakhirannya, memang ipad tu dah tak de kat situ!
persoalannya pada aku:
restaurant ni bukanlah kedai mamak, korang franchise yang bersistem, aku pun pernah kerja kat kedai2 begini
apa yang aku belajar dari restaurant2 begini masa kerja dulu, bila ada brg yang dijumpai, hanya supervisor or manager yang ada access utk releasekan barang tu kalau ada org claim....dan akan ada random question....
contohnya, ipad u versi apa, kaler apa, depan gambar apa, tertinggal kat mana, jam berapa tertinggal????????????????
tp none of that question being asked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nak je aku ckp WTF!

aku suarakan rasa nak view CCTV keesokan harinya, tapi pakwe menolak, malas nak memanjangkan cite katanya....sebab ipad tu dah arwah kekdahnya! aku ajak pun dia tolak!
kalau aku?????????????????????
memang selamat la pagi2 esok tu aku dah terpacak kat restaurant tuh, bukan nak marah2, sebab aku tau, itu semua negligence, tapi sebagai restoran yang bukan taraf tepi jalan, sewajibnya mereka faham akan sistem yang ada, standard perniagaan wajib diutamakan......amanah dan jujur tu penting ok!
jgn harap aku nak pi makan lagi kat restaurant korang pas nih!
black list terus!

kata pakwe:
entah2 derang dah pakat, atau ada staff lain nampak, pas tu roger la sesapa pi claim ipad tuh.....
itu kata jahat dari pakwe wakakkakakakkakakakakkakakakak
tapi, dia kata, dia tau, itu kecuaian dia, so nak salahkan sesapa tak leh, so salahkan diri sendiri aje!

pakwe suarakan hasrat nak beli ipad baru, bini dia suarakan gini lak:
ooooo ipad baru ye????? i ckp kat u, hp i dah cam ala2 nak kong, bukan u beli baru, u beli bateri baru aje......wakakkakakak saja aku bikin panas lagi kat pakwe wakkakakakakkakak seronok aku wkakakakakakakkakakka

akhirannya, beli gak ipad baru.....hahahahhahahahhaha....kang susah lak dia nak wat kije.....eekekekkekekekekekee
aku?????????????????
dpt gak....tapi Note II la.....aku trade in kan aku punya galaxy tab 7.0.....
hehehehehehehhehe
alhamdulillah, Allah tarik yang ni, dia ganti ngan yang tu!
rezeki insya Allah ada di mana2....
pada yang cam cipet amik ipad tuh:
"kalau bukan harta ko, jgn la amik, aku tak mo doakan yang buruk2 utk ko, cuma ko selesaikanlah nanti ngan Allah, ko jawablah ngan Dia....itu yang selayaknya utk ko! aku doakan ko insaf dengan kadar yang segera, tak kemana dengan hasil yang tak berkat! semoga Allah bukakan hati ko utk bertaubat...amin!"

eh eh korang kije ke hari ni?
aku kije dalam negeri selangor....cuti hari nih!
Selamat Hari Keputeraan untuk Sultan Selangor!
pada yang kije, sila kije, jgn curi tulang ye!
pada yang cuti tu, selamat bercuti....kemanakah agaknya destinasi ye?
aku cuti....hehehehehehehehehe tapi ada ni ar tercongok kat opis wakakkakakakakakakakkakakakakakka
gila ar dah cam bangla lak aku rasa, mau murka sultan nanti......sultan bagi cuti, aku kije lak!
happy tuesday everyone!


Comments

  1. ipad rosak pun aku dah separa nanges, nikan pula kalau hilang huhuhu...
    tp tular, kena yakin dgn perancangan Allah SWT kan ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pelah teacher, kita kenalah redha, tapi sebagai manusia, rasa terkilan, sedih, nak nangis, bersalah, stress, bengang, nak maki dll semua bercampur baur...apa pun memang bukan rezeki kita, jodoh setakat itu saja dan terhenti!

      Delete
  2. ada gambar x- rated tak ekau simpan dlm ipad tu??? wakakakakaka

    ReplyDelete
  3. uihhh.. if aku time tu sure dh rs mcm x de darah kat muka. dh pucat cuak.

    takpe2 ilang ipad baru, dpt new ipad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp content dlm ipad tu xde kt pasaran huhuhuhu

      Delete
  4. ipad tuuuuu.kita hilang hp cap ayam pun dua minggu meroyan.

    ReplyDelete
  5. Yela tu dah ada org claim..ntah2 dorg yg kebas..

    Ipad ilang xpe tp momen dlm tu sakit klu ilang tuh,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sakit, jenuh nak install sana sini, cari balik mana dokumen yang dok ada dalam ipad lama tuh!

      Delete
  6. Bengang nye la dengar... Mmg confirm pakatan jahat tu.. Patut g tgk cctv.. Anyways, good for you, dpt Note II..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pelah nai, semoga Allah bukakan pintu hati org tu utk bertaubat, dah memang bukan rezeki kitorang, lagipun hubby yang cuai......redha ajelah.....

      Delete
  7. aduhh geramnya rasa.
    kalau sy pun mmg singsing lenganlah jawabnya.
    tp biasalah..suami ni depa cepat cool..
    takpelah..syukur dpt ganti yg lebih baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah mamy! Suami mmg selalu lebih cool kan!

      Delete
  8. ak ada rezeki kejap..tapi dtg rezeki bergolek-bolek..

    ReplyDelete
  9. gian nak ada ipad la tu. tak apa la. aku pun tak ada ipad. nak beli ipad pun tak ada rasa. belum mampu dan belum btl2 perlu. hehehe... rezeki ko jgk. dpt note II beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe beb rezeki ada je, cepat atau lambat je! Satu hari nanti sure dtg rezeki ko!

      Delete

Post a Comment