teruskan membebel

tadi pagi lepas anto aira gi school camp, aku singgah la sekolah alyssa....sebab ada 3 buku lagi tak settle hari tu sebab stok abis.....
sampai aje, kedai buku sekolah tu lom bukak....so aku pun rileks ajelah dulu, ramai gak parents yang sampai lebih awal duduk kat kerusi
sebaik aje kaunter buku sekolah tu bukak, aku terus meluru ke depan, bukan aku nak bratur beli pun, nak tanya jek kat budak tuh samada stok buku dah sampai lom, kalau dah sampai aku queue la balik kat belakang
tetiba aku dengar satu suara dari seorang lelaki yang agak berusia:
"beratur la.....org len dah lama tunggu"
terus aku jawab:  "saya nak tanya stok aje, lepas tanya saya beratur la"

tak paham betul la, kalau nak sound pun tgk la keadaan dulu, jgn nak men sound aje, ko ingat aku tak de kesedaran sivik ke....dah memang kebiasaan untuk pembeli yang nak check stock, boleh potong queue sekadar bertanya......yang ko tak semena2 nak sound aku pesal?
malas nak memanjangkan perkara tu, aku malas ar nak sound apa2 walau aku ada kesempatan nak buat cam tu....aku bukan manusia tak bertamadun yang langsung tak leh tolak ansur kan.......tak de faedah aku nak gado ngan lelaki tu, len la kalau dpt piala pusingan ke, roti canai sekeping ke wkakakakakkakakakakka

lepas budak tu confirm ada stok, aku beratur kat queue paling belakang....apa ada hal kan....aku dah amalkan kesedaran sivik ni sejak dari kecik lagi ok!
tak de hal la nak beratur pun......
itu scene pagi2 kat sekolah

settle aje urusan kat sekolah, aku terus pi opis....sampai opis tepat jam 10 pagi....selamba je parking keta sebelah keta chairman wakakkakakakakakakakkaa opssss chairman is already in the office! awal plak mr chairman hari nih
yelah, kan smalam dia call dia masuk opis pagi .... lupa den, tapi den tak expect la seawal ini dia masuk sebab smalam dia ke JB dan singapore hehehehehehhe
sengah jam layan report tetiba chairman kata:  "elly meh join meeting skali "

alamakkkkkk dah la kije den byk, dia suh den join meeting lak.....angguk2 tanda setuju sebab takleh lawan boss, terus masuk meeting room
ohhhh patut la ajak aku join meeting, rupanya dia nak tambah kije aku  lagi wkakakakakakakkakakakakakka
hampeh sepatah haram pun aku tak paham meeting tu di permulaannya....maklumlah hal2 teknikal....jenuh la org tu jawab soklan aku yang dungu bab2 teknikal wakkakakakaka lantak...ada aku kisah?????
baik ko jawab, kang aku tak release budget padan muka ko!

OMG OMG dia wat lagi, dia tambah lagi subsidiary, menjadikan semuanya  berjumlah jadi 4 subsidiary skang ni....terus wat muka sardin tah utk brapa kali request extra staff lagi....kalau tak finance, aku kata bagi la aku staff yang jaga HR......uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
di kala ini aku cuba utk mengadjust kepala aku utk explain kat assistant aku......
bukan setakat itu saja....aku masih punya 2 lagi company yang totally different entity from the holding company menjadikan jumlahnya 7 company skang nih!
sungguh mencabar tahun 2013 yang bakal menjelang!
semoga kekuatan dan kesabaran terus bersama aku!
insya Allah berkat doa pakwe, anak2, keluarga dan mereka2 yang tersayang, semoga segalanya dipermudahkan.
amin!

Comments

  1. tak tau keje elly camana apapun akan doakan dipermudahkn segala urusan ely nanti ya

    ReplyDelete
  2. pagi2 dah kena sound..haruslah bengang kan...wakakakaka...lepas ekau tanya & beratur kat belakang sekali tu, pokcik tu ada tengok2 tak ekau? ekekekekek

    dahsyat betol kerja ekau ni...den mmg tak paham! kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tah la, sbb masa beratur tu den bz bw hahaha bw lg best dr tgk muka pokcik tu!
      Ala den kuli aje sbb tu la ko xpaham kije den! Kikikikkik

      Delete
  3. relax beb. environment keje kadang2 tak bole jangka

    ReplyDelete
  4. aku jadik assistant ko boleh? hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahan ke ko jadi assistant aku beb, aku ni garang orgnya bila tiba tang kije

      Delete

Post a Comment