Aira 5th bday at Q Dees

bangun pagi ngan penuh semangat sebab hari ni nak celebrate bday kat kindy dia!
senyum simpul anak dara aku sorang nih!
comelnya kamu aira!
dan tak sabar2 gak nak bagi teacher ngan kawan2 goodie bag!
paling dia tak sabar adalah utk blow candle kat cake yang dia request nih!
order kat senior aku.....aku ckp je tema, dia la buatkan, aku lak tak brapa cerewet, so far dia buat kek utk anak2 aku cun aje hasilnya!
tema:  strawberry short cake

ni classmate aira, utk hari ni 23 org attend class, lagi 2 org tak sihat!
ramai2 sing happy bday kat aira!
aryan pun ada tau.....tshirt lak lebey kurang kaler uniform q dees aje hehehehe dah cam student q dees lak aryan!
lets cut the cake aira!
makan kek ngan kengkawan....aku siap bawak air kotak milo utk derang semua!
aira yang request cake nih, dia nak cake vanilla, with chocolate layer
sempat lagi snap picture ngan aira hehehehhehe 
pas tu aira distribute goodie bag kat semua kawan2
yang dlm plastik ben 10 for boys dan plastik hello kitty for girls!
apa ada dlm goodie bag?
surpriseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
.
.
.
.
.
.
.
.
for girls:  basically ada sticker, puzzle, note book, brooch, apa ye nama benda alah lagi satu tu aku tak tau la, ngan few chocolate biscuit
for boys pun sama sebenarnya, cuma aku tukarkan character la sesuai ngan imej boys kan!
jom tgk satu2 apa ada dlm goodie beg tu ye!
benda alah ni aku tak tau nak panggil pe....tapi best gak layan benda alah nih
korang nampak tak lidi kaler2 tuh, lidi tu kita gunakan utk gores2 kat kad hitam tuh, cam gores dan menang tuh
pas tu dia akan remove the black colour tuh dan akan kuar kaler2 yang sesuai utk picture tuh
harga RM3 for 5 pieces, tapi kan yang ni dia jual RM1.50 for 5 pieces dengan harga borong
pastu ada mini puzzle
harga:  5 pieces for RM3, dengan harga borong, 5 pieces for RM1.50 ekekekeekkekekekekek
yang ni sticker lak....mcm2 sticker ada....satu sticker ni RM1, beli borong jatuh harga RM0.40
amacam good deal tak???????
aku berkenan ngan note book ni sebab nampak cute dan colourful......ada mcm2 design tau
harga RM2.90 each.....dengan harga borong, aku dpt RM1.20 each 


ni brooch utk bebudak, mcm2 corak ada, cute gila, aku pun suka
RM1 sebutir ye, dah kira harga borong la tuh 

pas tu selit sket biskut coklat yang pelbagai kaler nih.....

semua benda alah ni masukkan dalam plastik ben 10 utk boys dan plastik hello kitty for girls ye
beg ni, satu pek ada 10 dengan harga RM3, tapi kalau borong, baru RM1.50 satu pek hahahhahaha

semua item kat atas ni aku beli borong,  harga memang berbaloi2 la murahnya.....semuanya aku beli kat GM Klang.....sesuai sangat kalau nak beli banyak, pi la GM Klang nih, memang byk pilihan, harga pun not bad.....dan yang penting pengalaman shopping yang sangat selesa
under one big building with full air conditioned!
actually kat luar negara cam Indonesia dan Thailand byk dah konsep shopping cam ni, Malaysia je baru nak buat!  ingat kedai2 cam ala2 pengkalan kubur, rantau panjang, tak leh jadi cam shopping mall lengkap beraircond??????????
sungguh lambat la kita nak jadi begitu! dah la cuaca kita panas dan lembab sepanjang tahun!

alhamdulillah selesai bday party kecil2an utk aira....pack extra goodies utk bagi kat anak2 jiran sket!
she's really happy, tak brenti cite pasal bday party kat school tadi
dengan satu soklan sebelum dia tido....nak tau pe soklan dia?????????????

"mama, esok bday aira lagi ke"

korang rasa pe aku jawab?
wakkakakakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk cepat la teka!

Comments

  1. haha mama jawab :
    "banyaklah ko punya birthday!!" -
    sambil jeling maut huahuahua

    wahh mmg berbaloi borong kt GM tu..
    murah berganda..kiut miut semua brg..

    ReplyDelete
  2. Mak ai.. Bankrap la mama dia kalu ari2 bday.. ^_^ sweet nye la budak2 nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la tuh, jenuh la nak tempah cake...dah la kek ngan kat umah ngan kat kindy berbeza...tak leh share tuh!

      Delete
  3. a'ah hari2 besday aira! pang!

    hish aku pun x sabar nk wat party kecik kat skul opal bln 5 ni..maklum la 1st year skul.. nk bg bebdk tu hepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui apa khabar mak buyong, lama blog menyepi, kemain penangan mabuk mak buyong nih.....bukan apa, seronok tgk derang ramai2 kat school tuh....tak caya tunggu bila opal punya turn, mesti ko yang lelebey tau! wei bila due????

      Delete
  4. cntik lah kek tue..nk sikit..
    hpy besday dear ^^

    ReplyDelete
  5. Mesti seronok dpt celebrate ngan kwn2.... Cantik kek dia.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. gitu la saban tahun, as long as dia happy, aku pun happy! tq ratu!

      Delete
  6. Happy Belated B'day Aira.. Nama anak Kak Elly sama dengan nama anak saudara Nur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much nur....ye ke sama hehehehhee

      Delete

Post a Comment