kenduri doa selamat - mak & ayah nak pi umrah!

alhamdulillah!
syukur atas rezeki dariNya....kami adakan sedikit doa selamat utk mak ayah nak pi umrah
sekadar jemput org surau dan jiran2 yang rapat aje!
tapi ramai gak yang dtg, syukur sangat2

kenduri kecil2an aje!
nak share menu aje ngan korang kasi jejes2 air liur tuh (sengaja buat ngan niat)

takkan la tak tau kan....nasi putih hehehehheheheheheh
catering aje
ni pun takkan tak tau....nasi impit
yang ni rebus sendiri aje...bukan susah pun
ni lak, kuah lodeh...masak sendiri gak
ni ayam masak merah, catering yang masak
sambal goreng, catering gak masak
rendang daging, mak la masak, harap aku, ntah apa la jadi nanti
sambal sotong, mak masak....sedapppppppppppppppppp
keropok ikan, sendiri goreng
roti naik....my auntie from jb bawak....sedap ko roti ni, lembut dan lemak berkrim
my auntie kata queue panjang nak beli

kek batik, jiran yang sedekah
ni plak karipap ngan kuih cara...tempah ngan catering
mak aku ni salah order, dia nak kuih cara berlauk sebenarnya, tapi dia sebut kuih cara, dpt la kuih yang hijau tuh hehehehehehe
kuih koci, jiran gak sedekah

blueberry cheese tart, aku buat kat kedai kakkakakakkakakak
chocolate cheese tart, aku buat kat kedai gak akkakakakkakaka
ni blueberry cheese tart versi cute, my auntie from jb bawak
agar2 santan, mak aku buat
cocktail pudding....ni signature dessert dari aku tau
aku bosan dah buat benda alah nih, sebab org memanjang request benda alah ni
cheese cake, mak mertua bawak
ada gak buah pulasan, my uncle from shah alam beli kat pasar kluang
buah dukong ada gak, mak mertua bawak
air spesel org johor, bandung soda
last but not least, hari tu bday mak mertua
so belikan cake favourite dia dari secret recipe, marble cheese cake
happy bday yang ke 64 tahun mak, semoga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan semoga berbahagia dunia dan akhirat!
alhamdulillah doa selamat berjalan dengan lancar, seronok dpt jumpa jiran2 dan sedara mara...derang ni la yang banyak support aku dulu2, derang gak la sama2 tumpang gembira dengan kejayaan yang terukir, dan aku sentiasa berdoa mereka2 semua dirahmati dan semoga jasa2 mereka mendapat balasan yang setimpal, insya Allah!



Comments

  1. banyaknya menuyg sedap2! elly tau tak akak rebus nasi impit tak pnh jadi asik terburai je..4x try tak jd trus give up!

    ReplyDelete
  2. banyaknya menu elly oii..
    terliur makhencik ;P
    roti gebu,cheese kek vavavava dapnyaa!

    doa sy semoga makayah awk selamat pergi dan pulang.amin.

    ReplyDelete
  3. Selamat.... Mudah2an dipermudahkan segala urusan... Btw, aku suka kuih cara ijo tu....

    ReplyDelete
  4. Salam Elly..semuga kedua ibu bapa elly diberika kesihatan yang baik dan dapat umrah yang mabrur..insya Allah

    ReplyDelete
  5. Byknye menu..lahai soda bandung....tak pernah try lagik....agak agak klu rietta buat sndiri, ada yg keracunan mnuman x? Hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. try la rietta, sure sedap! byk2 pun cirit birit je hehehehhee

      Delete

Post a Comment