rasa lama lak tak bebel kan

byk cite nak share ngan korang semua, tapi lom siap sepenuhnya entry tuh.....later2 ye
kasi aku bebel sket this week

12 Feb aku bank in satu cheque
cheque issue dari company aku sendiri, cheque tu RHB Islamic branch bandar baru bangi
aku bank in ke dalam akaun personal aku pada hari yang sama, akaun aku tu RHB Islamic branch bandar baru bangi juga
so cheque issued dan akaun personal aku tu adalah branch yang sama

so smalam, 14/02/2013, aku check akaun personal aku.....masih baki yang sama...OMG pehal cheque tu tak clear lagi dlm akaun aku?
setau aku dan selama ni pun aku berurusan ngan bank, kalau branch yang sama, next day dh clear
apehal la plak

balik opis, call bank, utk confirmkan cheque dah clear atau belom, dan kenapa tak appear dlm akaun personal aku
bank officer kata, kalau branch yang sama, dia amik masa 3 hari bekerja juga utk clear

OMG....WTF!
terus sumpah seranah dlm hati "ko ingat aku bukak bank ngan ko aje ke? bank lain next day dah clear ok! pehal la bank ko ni selalu nyusahkan aku!"
aku ckp mcm ni sebab aku baru buat benda yang sama melalui Affin Bank Berhad, and all the transaction cleared on the next day

action to be taken:
  1. pas ni aku tak mo bank in cheque, gaji dsb dlm bank ko.....tak pe aku masih ada akaun kat bank lain ok!
  2. bank draft atau transfer bagai pun tak mo buat kat bank ko, sebab bank charges ko mahal
  3. staff ko suka amik kesempatan, mentang2 aku baik, aku setiap bulan dtg jumpa korang, staff korang rapat ngan aku, tak bermakna korang leh sukati berkomunikasi ngan aku......aku memang suka low profile, aku memang tak kisah, aku tak pernah bezakan status samada korang teller, exec, manager dsb, tapi tak bermakna korang leh mengabaikan berkomunikasi yang betul
  4. dah la bank ko islamic, tapi aku rasa konvensional lagi make sense
  5. so far, aku call bank ko, perghhhhh layanan gila ar teruk......langsung tak friendly, as if korang je ada kerja byk dan as if aku ni customer yang tak de value di mata korang
  6. byk kali benda yang aku request korang tak buat on time, memanjang aku kena call peringat suh follow up
  7. tapi yang pasti ada few subsidiary akaun kat sini, tapi tak pe, aku maintain aje, tapi aku akan bukak satu lagi akaun kat bank len
  8. cumanya, tak semua staff bank ko mcm ko, sebab ada few yang aku bleh bilang ngan jari memberikan servis yang sangat baik dan memuaskan.....biasalah kan bukan semua leh perfect! yang nyata, kalau org tanya aku, memang aku tak recommend la bank ko! i mean your branch! i really mean it!
itu ajelah nak bebel
wakkakakakkaka so any banker here yang bleh jawab pe yang aku alami, ke memang peraturan bank dah tukar aku yang tak alert.....tapi pehal bank len okay aje kan kan kan

selamat hari jumaat semua, semoga kita semua dirahmati Allah hendaknya!
esok lusa cuti, tapi schedule aku dah padat nak matik...semoga segala urusan aku dipermudahkan hendaknya!

Comments

  1. Replies
    1. kalau derang tak gila, aku la yang gila wkakakakkakaka

      Delete
  2. sabar der. jgn marah2. nanti berkedut kulit tu. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala beb, dah kedut pun, aku pun dah tua nih kikikikikik

      Delete
  3. Itu yg dikatakan sebab nila setitik rosak susu sebelanga. Elly kena inform pihak atasan biar tak adalah org lain kena sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala kak, pemangku bank manager tu pun hampeh la kak...dia la yang delay request dan enquiry elly uh....kang ckp marah2 kata tak hormat dia yang lebey tua...tapi kalau tak sound gini la jadinya

      Delete
  4. RHB mmg byk dengar org komplen...ekau takdo bank rimau ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pakai RHB sebab dekat ngan opis...senang kalau staff nak advance atau apa2...bermula hari ni, den dah tak bank in lagi duit kat situ, den dah pi bank den yang jauh sket, tapi den x sakit hati

      Delete
  5. Perghh igt kan deal yg kepala rimau tue jer yg bermasalah..rupanya bank ni pon erk...syok guna hsbc...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku syok guna affin bank, so far terbaik

      Delete

Post a Comment