syukur sangat2 tapi nangis gembira!

alhamdulillah syukur sangat2....beberapa bulan ni agak sibuk...memang aku akui, tapi sesibuk mana aku tetap update blog yang ntah apa2 ni....tak de tujuan nak kejar apa2, sekadar suka2 buat entry, dulik apa aku  org ckp syok sendiri hihihihihi

tak tau camner nak luah, cuma rasa syukur beberapa impian termakbul jua
dulu masa sekolah, antara impian aku nak hantar mak ayah pergi haji, nak buat rumah untuk mak ayah!

impian termakbul utk buat rumah.....walau mak ayah ada rumah sendiri, aku dan pakwe dah buat sebuah rumah kecil kat kampung, cukuplah utk mereka wat lepaskan rindu nakkan suasana kampung, aku pun cam tu gak, tingin nak sebuah rumah di kampung....alhamdulillah impian makbul dengan bantuan BFF aku!
tq BFF.....i love u more and more, bukan sebab semua itu, tapi diri kamu itu sendiri!
so mak mertua pun leh sama2 dtg sini nanti!
(gambar masa balik sana last week)
Photo: Lepak kampung
nak hantar mak ayah gi haji?????
derang dah kumpul duit sendiri utk pi haji, dan alhamdulillah mak ayah dpt menunaikan haji tahun ini insya Allah, surat pun dah dpt.....
tapi aku rasa sangat2 bersyukur, dpt hantar mak, ayah dan mak mertua menunaikan umrah tahun ini.... tq BFF for make the dream come true
semoga mak, ayah, dan mak mertua diberikan kemudahan, kesihatan, ketenangan dan keberkatan sepanjang  di sana
ketika entry ini di upkan, mak, ayah dan mak mertua sedang dlm perjalanan menunaikan umrah
semoga Allah sentiasa bersama kamu, kami nantikan kepulangan kamu semua!
jgn lupa doakan kami di sini!
doakan kami dpt menyusul kamu di sana kemudian nanti!

tak tau nape, mak ayah selalu aje pi holiday atau jalan mana2, tapi kali ni rasa lain sangat bila mak ayah tinggalkan kami, kerana tinggalkan kami dengan berbagai nasihat, pesanan dan wasiat.......beratnya tanggungjawab anak sulong walau aku anak perempuan!
sob sob sob meleleh ayaq mata ayaq idong time buat entry nih

Comments

  1. Replies
    1. yup alhamdulillah, semoga Allah terus murahkan rezeki

      Delete
  2. Alhamdulillah.. Bab2 ke Mekah nih mmg lain mcm syahdunya, dear.. Semoga segala urusan dipermudahkan Yang Esa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq nai...syahdu sangat, tetiba rasa rindu kat derang!

      Delete
  3. Alhamdulillah.
    semoga mereka sihat kt sana nnt.
    selamat pergi dan balik.amin.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...:-)

    Moga segalanya dpermudahkanNya k beb..:-)
    Cung umah kecik uols...:-)

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...semoga sentiasa diberkati anak yg baik..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah dah tertunai tgng jwb ko sbgi anak ya elly... aku tumpang gembira. Sayu jgk rasanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, syukur sangat2 TA dikurniakan rezeki utk dikongsi ngan derang...tq TA

      Delete
  7. ekau tunggu feeling nya nanti masa mereka gi haji...syahdu beb...mak ayah den poie haji 2012 tuhari...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak beb, lagi syahdu pastinya.....paling syahdu bila mak ckp, "along, jaga adik2 dengan baik ye"

      Delete
  8. Alhamdulillah semua impian tu dh tecapai....rumah pown dh siap...chantek...bleh buat homestay nie....mmg shahdu bila dorg tinggalkan kita utk p hj, p umrah....rietta pernah lalui, rietta pown anak sulong gak....tapi adk adk hti btu btui...xde plak dorg nanges...yang tua nie la yang meraung....ekekkee....

    Psss....coti dh nk abes...kna blik umah dh...xbleh jenjalan dah....huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh rietta, aku ratu air mata, tu yang nangis aje tuh!

      Delete
  9. ayah aku pun nak pergi haji jugak thn ni kot. hopefully ada rezeki dia la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita doa sama2 ye, semoga mereka dpt tempat ke sana

      Delete

Post a Comment