makan lagi!

nak cerita pasal makan lagi
makan kan utk hidup kan!

pada satu hari yang hening, aku sekeluarga ngan adik aku pi la alamanda
terus menuju ke manhattan fish market utk makan lunch
gila ar lapar!

mula2 dia anto air GUMMY BEAR sebanyak 4 gelas
harga seperti tertera RM8.90 each x 4 gelas = RM35.60
ni rupa bentuk air dia
ada gas ye air dia
bleh tahan sedap dan tak brapa sesuai utk perut gastrik
pastu dia anto salad plak, 2 pinggan ye tuan2 dan puan2
harga sepinggan RM9.90 x 2 pinggan = RM19.80
ni la rupa salad nih
pas tu dia anto lak benda alah nih
garlic herb mussels 2 pinggan 
sepinggan harga RM14.90 x 2 pinggan = RM29.80

bersama 2 bekas roti cam ni
akhir skali dia anto main course
fried giant platter sebanyak 2 kuali
harga sekuali RM55.90 x 2 pinggan = RM111.80
ni rupa sebenar ye, ko bayangkan la camner byknya bila 2 kuali dia anto
so total harga semua makanan di atas adalah RM197.20
mahal kan kan kan........tapi disebabkan aku kaki groupon, makanya aku guna  2 voucher la dari groupon
satu penjimatan hebat
 .
.
.
.
.
.
.
.
.
nak tau brapa?
satu kupon harga cuma......
cuma RM49 hengget ok
aku guna 2 voucher, makanya RM98.00
so jimat RM99.20 ko
bijak tak aku?????????????????????????
itupun aku menapau balik baki makanan tu, siap cover baik utk dinner!
perghhhhhhhhhhhhhhhh full of seafood!
so sapa kaki groupon kat sini?

Comments

  1. huyoo mmg jimat... kena beli gak pasni... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila la visit groupon ye in the near future

      Delete
  2. gummy bear....sound yummy to me....weiii jimat banyak tu...terror lah elly...rietta xpernah lagik try groupon nie...pasnie nk kena godek godek larrr...ekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. so far groupon can be trusted! cuma aku agak selektif dlm beli voucher

      Delete
  3. mencik tau....buat aku lapar jerk...uhuhuhu

    ReplyDelete
  4. Jimat tu. Den ada add GroupOn ni, tapi tak pernah try, pasal den kan skeptikal..hahha...Tapi ni mmg betul2 penjimatan...Den nak try la...ye la, den pun teringin gak nak makan ikan manhattan...asyik makan ikan kuala selangor aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. please become a little bit selective when comes to groupon! aku hanya beli voucher yang aku rasa okay dan aku pastikan kedai tu aku betul2 pasti dan tau!

      Delete
  5. Apasal dia hantor? Ko mintak ker? Hehe.. Purak2 budus. ;)
    Aku kaki bangku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah ckp ngan lawyer ni, loyar betul!

      Delete

Post a Comment