orkid

orkid kat umah mak aku kat kampung
bukan orkid aku ye!

berbunga lebat, kalau dah berbunga tahan lama lak tuh
harap aku, tangan panas memanjang
kalau dah pokok limau kasturi hampir 6 tahun kuar buah sebijik aje, apatah lagi la orkid kan!



keliling pasu bunga dia kuar





sejenis lagi spesies orkid mak 



mak ada tanamkan kat umah aku gak
ada la berbunga few times ..... memang cantik tau
mak kat ni kalau jumpa kat utan tak leh amik, spesies terkawal

Comments

  1. didoakan yang kat rumah kau tu panjanglah hayatnya!!

    cantikk ahh orkid yang bertjuntai-juntai tu kat atas tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhhh cabaran ni.. nanti kuar bunga aku akan upload dgn bangganya!
      Cantik kan!

      Delete
  2. Wahhhhh meriah dia keluarkan bunga. Cantik2!

    ReplyDelete
  3. ehh...cantik la orkid tu..suka tgok...mak sy pun minat tanam orkid nih...dia kata mudah nak tanam dan jaga...

    ReplyDelete
  4. cantiknya bunga dia! geram akak! nak menambah kokeksi tp takde masa lg nk gi cari..

    ReplyDelete
  5. samalah dengan abah saya...suka tanam pokok orkid :)

    ReplyDelete
  6. cantiknya, jarang jumpa orkid yg ni
    sgt2 berkenan akak tgk

    ReplyDelete
  7. orkid utan tu.. memang cantik tapi susah nak jumpa

    ReplyDelete
  8. canteknye.....meriah bunga dia...orkid rietta kuar 4 5 kumtum jer...pling pling pown sekali kuar dua tangkai....huhuhuh...

    ReplyDelete
  9. cantik orked mak kau. kalau kau memang tak berbunga la alamatnya kan? hahaha...

    ReplyDelete

Post a Comment