Bukit Gambang Resort City - Part 2

sambungan dari PART 1

lepas dpt rehat kejap, kami sepakat mau terus ke water world.....
sementelah water world tutup kul 6 petang, jadi kami ada masa lebih kurang 2 jam utk men air.....
lama gak tuh kalau korang hitung

bersiap sedia dengan swimming suit memasing.....senang, nanti sampai sana terus terjun tiruk takyah sesusah nak tukar baju ye, tapi kena la pastikan swimming suit korang tu sopan ye
for alyssa ngan aira, swimming suit derang seksi sket, so aku sarungkan ngan baju rapunzel derang hehehehehehe
dah siap, terus ke lobby
naik tram ni aje, dengan kadar bayaran RM2 seorang utk perjalanan pergi dan balik
tram derang cantik2 body, tema haiwan ko!
we're ready to go!
this time pelampung bagai tak yah bawak, kita men apa yang ada kat sana dulu
tuala bagai pun kitorang tak bawak sebab sewa ajelah tuala kat sana
bawak susu aryan aje kikikikiki 
ngan duit sket la
bleh aje korang nak drive, tapi malas ar, nak kena parking jauh2, pastu jalan kaki lagi
baik naik aje tram, terus brenti depan pintu....kan mudah!
hahahahha ckp ajelah ko jakun nak naik tram kan elly wkakakakakkakakak
tram ni tak yah tunggu, ko beli tiket aje, dia terus jalan, walau penumpang ko jek sorang
hahahahhahahaha bagus kan servis dia
dari lobby hotel ke water park tak la jauh mana, jalan kaki pun bleh, tapi mau pitam la kalau jalan tengah2 panas ni kan .... tapi kalau korang nak cuba bleh gak, at your own risk ye

ahhhhaaa dah sampaiiiiiiiiiiiiiiiiii
ramai gak la, tapi tak la padat sangat ngan pengunjung, may be sebab hari khamis kan
so kita biarkan pakwe settlekan urusan entrance tiket bagai utk ke waterpark
aku dah settlekan semua itenary, so bab2 gini biasanya pakwe la settlekan hahahhahaha
tempat favourite snap pic

settle aje tiket masuk ke water park, apa lagi.....jom!
aryan free entry
aku sangat tertarik dengan batu yang dikaler warna warni gini
sempat tangkap sekeping aje gambar, sebab memasing dah tak menyabar nak terjun tiruk

basically masuk water park ni nak men2 santai aje sebab ada 2 jam je kan
sebab tu pakwe kata tak yah bawak pelampung bagai, pakwe suh tgk pe ada dlm water park, pastu kita enjoy dengan apa yang ada dulu
actually tak amik pun gambar masa dlm water park ni sebab sampai aje, kitorang sewa locker letak handphone dll termasuklah botol susu aryan dlm locker
so gambar mmg tak ada ye
mmg nak enjoy aje, terus hilang ciri2 blogger kejap kat situ

tapi sebab tak mo hampakan korang, aku google la sket gambar area water park tu ye kikikikikikikiki
gigih tau!

ni area bebudak tau......semua orang mmg looking forward air nak jatuh dari mulut ikan kat atas tuh termasuklah aku
so bebudak sesuai la, aku monitor anak2 aku jek kalau men kat sini.
pic:  sumber dari google

masih lagi area bebudak
slide ni alyssa suka main....berulang2 dia naik....aku biar aje dia men, janji tau mana nak cari mama ngan papa
pic:  sumber dari google

di keliling kawasan utk kids ni, boleh la pusing2 layan benda ni, tapi aku malas ar
pic:  sumber dari google

masih lagi di area kanak2, ada pool gak, dan byk gazebo utk disewa
pic:  sumber dari google

see byk kan gazebo utk disewa
pic:  sumber dari google

pic:  sumber dari google

kalau nak layan ombak, leh layan kat sini
bleh tahan kuat gak ko ombak dia
pic:  sumber dari google

pic:  sumber dari google

so itulah antara picture yang aku dpt googlekan, kalau korang nak tgk lagi, korang gi la google sendiri ye kakakkakakakakakka

kul 6 ptg water park tutup, kitorang pun balik la semula ke resort
sambung plak kat swimming pool hahahahhahahahah

malam tu its an free and easy activity
so kitorang ke tg lumpur layan seafood
area ni mmg terkenal ngan seafood, mana2 kedai ko pi pun layan
dulu masa bujang pakwe kerja area kemaman, so setakat kuantan ni ok la nak cari tempat makan best2
gambar makanan tak dak ye.....sebab lapar + malas

aktiviti hari seterusnya lepas bangun pagi terus breakfast ye tuan2 dan puan
breakfast pun terus lengkap dengan swimming suit bagai hahahahhahahaha
sebab apa?
sebab lepas sapan, terus amik tram pi lagi water park hahahahahhahahaha
puas dpt masuk water park 2 kali
kali ni kami decide utk sewa gazebo, sebab dijangka ulat2 air ni akan berada di dalam air utk jangkamasa yang lama
kitorang pilih kat area yang redup sket, bleh la tido secara lebih privasi hahahahhahahahhaha
seperti biasa, bawak bekal susu aryan aje....pas tu kali pelampung bagai siap2 bawak....pastu semua barang2 penting simpan dlm locker....tuala sewa aje ye kikikikikikiki


tak yah la tanya pe kitorang buat
dlm air aje anak2 aku nih.....aduhaiiii naik legam kulit aku dibuatnya ok!
tapi anak2 aku suka main kat area yang ada wave, lebih thril katanya
mmg pun, mandi kat swimming pool boring ar, tak thrill tul, tenang jek air
kalau kat ombak tu perghhhhh melambung2 ko, baru best
so banyak habiskan masa kat area wave tu
as for alyssa, dia gasak naik slide, yang mana kena ada org dewasa, papa dia la teman
aku nak teman?
mau kena hambat ngan aryan
so aku mmg selalu kena ada ngan aryan, apa2 papa ajelah teman alyssa ngan aira

so meh cite sket pasal harga dll
currently ada promo untuk waterpark ni, tak tau la sampai bila ye tuan2 dan puan2
basically korang google korang leh cari mcm2 promotion utk bukit gambang nih
sila rajinkan diri google utk dptkan rate yang berbaloi sbb published rate dia sangatlah mahal
sila amik perhatian, waktu operasi utk water park:
weekdays 10.30 pagi - 6.30 petang
weekend , school holidays, public holidays:  9.30 pagi - 6.30 ptg
selasa tutup kecuali cuti sekolah or public holiday ye
so kalau korang ada hati nak sewa gazebo, sila dtg awal2 ok, sapa cepat dia dpt konsepnya
apa ada kat water park?
benda alah ni la....mmg best utk di layan
seb bek la aku diikat oleh aryan, kalau tak abis aku pun sama naik ngan ulat2 air nih
etika berpakaian, silalah patuhi demi keselamatan kita
byk yang tak mematuhi etika nih
paling aku sedih org kita sendiri, dah la tak mematuhi etika, baju lak kaler putih, korang leh imagine tak kalau baju kaler putih tu kena air pe effect dia?
lebih seksi okay dari pakai swimming suit
tak mo komen byk2 pasal issue nih, tapi kita sendiri tau diri kita kan
basically ini item2 utk disewa, plus ada deposit ye....once return, ko leh dpt deposit ko balik
semua transaksi di sini pakai e value
e value tu maksudnya ko kena top up, konsep cam prepaid la
top up counter ada je, so tak perlu risau
as for us, kitorang amik prepaid RM50 on the first day dan RM250 on 2nd day....
and surprisingly balance = RM0.00
wakakkakakaka sewa locker, tuala 2 helai, makan, minum dan juga souvenier
mmg byk order makan dan minum, nak2 aiskrim hahahahahhahaha lama ko duk situ, sampai kul 3 ok!
mau tak kebulur

masa nak kuar dari water park hari hujan lak
brenti la kat restaurant.....tgk2 menu cam best je chicken chop hahahahhahahahhaha
akhirnya order chicken chop + air (price dlm RM13++), fish and chips + air (price dlm RM11), pizza + air (price dlm RM11)
aku rasa tak la mahal sgt, sebab portion dia besar, pastu sedap lak tu....chicken dia gila besar ar....cukup anak beranak nak makan ok!

kenyang melantak anak branak, hujan pun reda
terus la cari jalan kuar dari water park
singgah souvenier shop dia
hohohoho FM la tujuan utama, anak2 beli patung penguin
btw, maskot bukit gambang ni penguin ye
ada 4 ekor penguin derang borong

cadangnya terus balik ke resort dulu sebelum mau ke satu tempat lagi
tapi cadangan hanya sia2 nampaknya
apakah yang terjadi?
nantikan part 3!


view waterpark wave area dari satu tempat yang akan di reveal dlm part 3!



review:
1.  not bad la water park dia.....utk anak2 aku derang cukup seronok, bagi aku zaman aku dah sedikit berlalu dengan aktiviti2 air extreme ni, sebab aku dah puas enjoy dengan benda2 ni masa aku muda2 dulu. dulu masa zaman blaja aku ada annual pass utk sunway lagoon, every year aku renew, masa tu yearly fee baru RM100....perghhhh mmmg enjoy, abis semua game aku men kat sunway lagoon tuh, dari roller coaster, slide dll....perghhhhhhh mmg best.......so its time for my kids plak, apa pun aku tetap akan layan derang, teman derang, janji derang happy!
2.  kalau nak sewa gazebo bagai, dtg awal ye, sebab gazebo ni cam goreng pisang panas tau....kalau tak mo sewa gazebo, sila bawak tikar bentang aje kat mana2, sebab byk port leh bentang tikar, bawah pokok, atas pasir dll.
3.  makanan utk disonglap masuk....aku tak de songlap apa2 la kecuali sebungkus biskut....tapi aku rasa senang nak songlap makanan dlm jumlah yang kecil, jgn la korang songlap makanan yang bleh wat ko kantoi....so far tak de lak derang check bag aku
4.  makanan dlm tu adalah sedikit mahal dari harga makanan kat luar, tapi aku rasa ada few makanan yang aku rasa agak berpatutan harganya bila tgk makanan tu sampai, so terpulang la pada rating masing2
5.  semua transaksi kat dlm water park ni adalah dlm bentuk e value, ala2 top up la, so aku rasa tak pe utk korang top up lebih, senang tak yah nak asyik top up aje, sebab end of the day bleh aje mintak refund, so senang
6.  slide dll, queue tak de la panjang mana, okay aje, leh men berulang2 kali, not bad la, so mmg puas la nak men tanpa queue yang panjang
7.  bayaran masuk, sila la browse atau bukak mata besar2 masa kat sana, sebab mcm2 promo price derang buat, kalau ko beli ni, ko dpt free ni, kalau ko masuk sini, ko dpt free ni skali....so please alert sebab promo ni sentiasa berubah2 ....kalau tak alert, rugi nanti byr benda2 yang tak patut
8.  toilet dan shower room, aku rasa okay kot....aku masuk pun ke toilet aje....aku balik masih dlm pakaian swimming suit hehehehhehehe so nak komen lebey2 pasal ni aku tak tau la, tapi masa aku masuk, utk mandi, tukar baju, toilet okay aje trafficnya!
9.  kalau korang tanya perbandingan ngan sunway lagoon, aku rasa sunway lagoon lagi best la, tapi kalau nak experience yang sedikit lain, bleh la korang dtg sini!

serba sedikit review dari aku, masing2 ada taste yang berbeza, may be kalau korang pi nanti review korang len plak kan hehehehhehehehehe

anyway, masa hari ke 2 kat waterpark ni, pakwe hilang kunci locker dia.....ohhhh sgt bahaya kalau hilang kunci locker, sebab kat kunci tu siap ada tulis nombor locker, so kalau org jumpa, basically dia leh aje gi bukak locker kita tuh
kunci locker tu dah di letak kat pergelangan tangan, tapi may be wear and tear, dia putus dan hilang masa tgh layan wave
apa ada dlm locker?
 hp blackberry Q10 dan Z10 (OMG nangis ok), note aku, beg duit pakwe, semua yang patut ada dlm beg duit (credit card, atm card etc), pampers, susu, jam, kad bilik
i is gelabah ok
pakwe yang cool pi balik kat wave area, tapi dlm hati dia, takkan nak cari kot dlm wave tuh
dia pun pi terus kaunter
alhamdulillah ada insan yang mulia dan jujur, dok pass kunci locker kat kaunter
untuk kamu insan yang mulia, semoga Allah yang dpt membalas jasa kamu, pada penerima kunci locker kat kaunter tu, kamu sangat amanah, walau ada org pass kat kamu, kamu masih lagi simpan kunci locker tu sampai kami tuntut!

so kemanakah destinasi seterusnya walau kami berswimming suit lagi?
sambung part 3 la ye, sebab kang panjang lak entry nih kikikikikiki

psst:  sapa mau giveaway bukit gambang?



Comments

  1. Puas ht men air klu cmtu...mcm mcm ada...sure sronok ank anak...gazebo pown besar...selesa jerr nmpak...aik...ngn swimming suit dah p tmpat len...hmmm...xsabar nak taw ke mana perginya....baeknye org tu...amnah...errr...GA? Naknak nak...hehehe...

    ReplyDelete
  2. Aku nak! Aku nak! Sambil angkat tgn dua2 ni hahaha... wahhhh cam best arr. Mesti terjah gak ni hehe

    ReplyDelete
  3. peehhhhhhh
    nak cari sut baju renang jugaklah

    ReplyDelete
  4. info yg lengkap dan review yg sgt2 best oleh ko elly.....serius puas bace sbb aku pun naik serook sambil byk info.....wajib ni plan bawak anak2 aku...dieorg mmg suke laa tempat2 gini...tapi aku laa lemah jiwa raga sbb kulit rentung abis hahaahahahaha...harus kene standby sunblock 2-3 botol ni wakakkaakakakakak

    ReplyDelete
  5. Nasib baik Allah beri perlindungan lagi elly. Yelah jujur org tu. Barang bernilai banyak dlm locker tu..

    ReplyDelete

Post a Comment