Bukit Gambang Resort City - Part 3

hohohohoho
part 1
part 2
lepas kuar dari water park
ingat nak balik bilik terus
tukar baju baru pi ke Safari Park
tapi pakcik yang jaga kaunter tram tu kata, tram sampai jam 6.00 ptg aje, malam tak de tram leh pi safari park tu...baik pi terus, pelampung tinggal aje kat situ, nanti balik amik la ....kalau miss yang tu, kitorang bleh pi night jungle ajelah which bukak sampai jam 10 malam
jam dah kul 4 ptg
cam ni nih
terus decide ngan pakwe, terus ajelah layan safari park tu, dengan berswimming suit bagai
seb bek alyssa ngan aira aku ada bawak baju rapunzel, leh la cover swimming suit dia yang seksi tuh
as for aryan, seb bek aku ada bawak tshirt superman dia
pakwe lak dia mmg berseluar pendek dan ber tshirt
aku la.....yang pakai swimming suit, tapi swimming suit yang agak supan.....
lantak la, blasah ajelah wakkakakakakkakakakkakakakakakkakaka
macam2 ada....jenuh wei nak jalan


harga ticket
as for us, kitorang kan ada ticket water park tadi
guna bukti pembelian tiket water park, dpt diskaun 50%
so dengan mykad, 50% lagi
so 2 dewasa, 2 kanak baru RM78, aryan free aje
jauh gak nak jalan dari entrance ke area tram...nek bukit lak tuh hahahahhahaa
ko tgk si aira dah penat
muka poyo gila

kami nak ke safari park dulu naik tram
kena queue, tapi tak lama

sepanjang perjalanan tak leh bukak tingkap sebab haiwan di biar lepas bebas
kalau rasa nak kena baham cuba la bukak tingkap
basically safari park ni byk lagi haiwan tak de, masih dlm pembinaan, tapi perjalanan ke safari park ni tak la menghampakan, sebab byk gak haiwan
katanya bulan oktober tahun ni baru banyak haiwan baru masuk
layankan ajelah gambar ye































lupa lak brapa minit dok pusing safari park ni, tapi aku rasa lama gak la
kalau haiwan dah penuh nanti sure best tau
tu je few pic yang aku sempat snap guna note II aku
biasalah aryan kan cemburukan aku, so tak leh la aku nak amik pic byk2

abis layan safari park, aku ke area simba hill plaza, night jungle and foreign village
sambung part 4 ye hhahahahhahahahahhaha

review:
  1. kalau nak ke safari park ni, sila la datang antara 2 petang hingga 6 petang, itu je waktu tram yang disediakan....
  2. sangat selesa, cuma patuhi ajelah arahan dari pegawai yang bertugas
  3. bagi aku okay la safari park ni, byk gak haiwan, tapi kalau dah bebetul siap nanti lagi best kot.......kawasan dia sangat besar, masa aku pi ni, byk lagi construction.....tapi tetap oklah pada aku
  4. kalau photographer tegar, sila dptkan lens yang sesuai utk amik gambar binatang, lens yang bleh lalu cermin ye, sebab cermin tingkap dilarang bukak sama skali hehehehehehehehe
  5. utk pengalaman yang lebih best, sila pi sendiri ye hoyehhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Comments

  1. bestnye...lepas bebas...btul btul cam safari nie...klu yg zoo taiping dia xlepas bebas night safari tu...and tram mmg xde tingkap...hmm...bleh menambahkan sebab utk datang sana nie...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. night safari pun ada rietta, tunggu next entry

      Delete
  2. ohh..daha ada safari park...ini tandanya dah lama tak pergi sana....okey tgg banyak haiwan dulu baru plan

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti pi ye lepas2 raya ke, cuti ujung tahun ke hehehehehe

      Delete

Post a Comment