hop on hop off....pusing KL kita

mak ayah dtg wat surprise kat aku
eleh cam la aku tak tau
sebenarnya nak spot check aku kan wakkakakakakakka
yelah, sejak bibik tak de ni, pakwe lak outstation, terkontang kanting aku sensorang, makanya mak ayah rajin dtg wat surprise sebab dok risaukan cucu dia lebey dari risaukan aku ni ar wakakkakakakkaka
diskriminasi tul!

kena lak ahad tu fathers day
wahhhhhhhhh ajak adik2 bawak mak ayah jalan2 KL
tak yah sesusah, kita layan hop on hop off aje ramai2
kebetulan pun aku pun jakun tak pernah naik
pastu gasak tgk DR SINGA punya entry
ishhhhhh tak leh jadi ni
so decide park keta kat muzium negara, amik bas dari situ hehehehehehehehhehe

amaran awal:
aku tak bawak camera sebab aku tau susah nak tangkap pic ngan aman bila aryan ada ngan aku, harapkan note II dan blackberry aku
tapi sepanjang jalan, note II aku kerap dirampas oleh aryan utk dia layan youtube
so gambar aku kejap ada, kejap tak de
kualiti gambar pun ala2 aje la ye (eleh cam la kalau ko pakai camera ko tuh, hasil superb sangat elly wei)
wakkakakakakakakka


tiket dewasa RM19, kanak2 RM12 janji korang ada mykad/mykid
tiket boleh beli kat kaunter dia, masa nak naik bas, online atau dari agen2 yang bertauliah
eh goole la ye korang, baru la thrill kan hahahhahahah

kitorang dpt bas ni
mmg dari umah lagi dah ckp, kalau dpt bas yang open air kan best
akhirnya dpt gak, suku open air la hehehehheeh
suku pun sukulah, janji dpt naik
dr singa, kamu jeles tak?
kikikikikiki 
jom start berHOHO
dari muzium negara terus ke istana negara


 adik lelaki aku no. 3
sampai istana suda
 happy fathers day ayah!
 us!
 amboi ayah tak sabar2 nak pi tgk istana ye
 kawasan favourite




 jom sambung jalan, yang tengah tu adik perempuan, anak bungsu dlm keluarga aku
dah2 jom sambung jalan
dari istana, pusing ke tugu negara, butterfly park, bird park, ntah apa2 park lagi tah
pastu masjid negara 
dataran merdeka








 
memasuki medan mara, jalan raja laut, bulatan pahang, titiwangsa
lalu la national library, istana budaya
terus ke ampang park
KLCC


 aryan, elok2 ko duk ngan mama, nampak je awek ni, ko terus duk ngan pak uda ye
pastu wat malu2 arnab lak ye
budak cute ni dtg dari holland, derang naik dari area KLCC


korang ada tak tabung bentuk ni
 
KL Tower

pastu layan jalan P Ramlee, KL Convention Centre, Karyaneka
masuk plak area bukit bintang


tak nyesal naik HOHO ni bila tgk jem 
ko larat ke nak drive pusing KL dengan traffic cam ni
naik HOHO lagi layan la
melewati bukit bintang, padat betul kawasan ni
kedai yang banyak, org yang ramai
melewati bahagian belakang bukit bintang, tengkat tongshin
lagi la terkejut
dulu2 masa aku kije company sewa keta tu, aku selalu jumpa customer yg nak sewa kereta kat hotel corona inn
kalau pi sana, sure ajak org teman sebab 'ayam' byk sangat
aku takut nak jalan sensorang
opis aku area bukit bintang  masa tu
bungalow lot
so sebelah opis pun ada markas 'ayam'
naik HOHO ni terkejut aku
area tu dah cantik
derang byk refurbish
ada hotel2 utk backpackers
byk kedai2 makan, pusat2 massage (aku tak tau la massage bebetul atau massage sedap)
and the best thing ada satu row tu khas ala2 arab
bangunan sangat cantik2 tapi sorry la
note II aku dirampas oleh aryan , so aku tak dpt amik satu gambar pun masa nih
(terus rasa nak repeat lagi naik HOHO, tapi kali ni nak bawak camera)

sambung ke area puduraya
ni hotel apa tah dekat ngan puduraya tu
dulu opis aku kat area basement tuh
company aku bukak kaunter spesel utk sewa keta kat situ.....tak best kat sini, sempit, tapi sales bagus
kotaraya .... dah cam duk oversea pun ada kalau pi sini.....ramai warga asing
china town...petaling street


construction di mana2
ni area bus stand klang
terkejut aku, ada hotel ok!
perghhhhh maksudnya lama dah aku tak mai sini
pasar seni.....pintu gerbang bentuk wau
last aku pi sini ialah 3 years ago masa wat CIMA first semester
pejabat pos
dayabumi
pastu dia lalu kl sentral, little india, masuk balik lebuhraya mahameru
dan brenti kat muzium negara
sila turun ye!

review dari mata aku yang rabun power 200:
  1. harga bagi aku agak berbaloi la RM19.00, tak perlu menempuh jem, kita bleh layan bangunan2 dan kawasan2 di KL...cuba korang imagine, aku parking kat muzium baru RM3, pastu bayar RM19 utk tiket.....kalau korang drive sendiri, sure korang maki sana sini sebab jem, minyak keta lagi, pastu korang nak brenti kena bayar parking lagi kan....tak caya cuba korang kira
  2. ticket validity 24 jam, kalau korang beli hari ni jam 12 tengahari, tiket tu valid sampai 12 tengahari esok, 24 jam kan!
  3. korang leh turun2 mana2 stesen korang suka, dan naik balik kat mana2 stesen yang ada papan tanda derang...kekerapan bas adalah dlm 20 - 30 minit
  4. utk istana negara, dia akan brenti 10 minit utk korang turun, baru bas akan bergerak, hanya di stesen istana negara, stesen2 len, dia brenti amik dan turunkan penumpang aje...tapi apa ada hal, boleh catch next trip apa
  5. bas ada mcm2 jenis, yang fully air conditioned, yang bumbung terbukak bahagian atas, yang separa terbukak, pilih aje la bas mana ko nak.....kalau nak yang bumbung bukak, tunggu la sampai bas tu sampai hahahahhahahahahhahahhaa aku naik yang suku bumbung terbukak.....best gak layan fresh air, tapi kalau matahari tengah terpacak, mau rentung dibuatnya......so korang pilih la timing yang sesuai, agak2 panas duduk luar, masuk bahagian dlm bas, aircond ada hahahahhahahah
  6. masa perjalanan lebih kurang 2 jam sengah, sila bawak makanan dan minuman yang bersesuaian
tu ajelah kot review dari aku
korang nak tau lebih lanjut sila google dan sila la rasa sendiri
selamat berHOHO!


Comments

  1. Aku br tau psl Hoho ni..nk gelak aq dgn ayat Massage sedap ko tu..kahhh

    Ni cfm parents ko spotcheck ko weh..kik kik

    ReplyDelete
  2. Waa...menarik nie. Tips bawak makan dan minum tu akak setuju sangat.

    ReplyDelete
  3. Berbaloi betul elly sebab baaaaanyak tempat dapat round. Pandai sykt ini buat begini kan. Good idea dan menguntungkan juga.

    ReplyDelete
  4. oit oittt!!
    ini bisa buat gua jeles!!

    rasa macam pelancong asing tak?
    rentung tak?
    kita orang masa tu.. masa mula2 naik.. tak de pun pelancong.. sampai kat area KLCC baru ada mat minah saleh naik.. depa betul-betul hop on hop off.. dan gunakan 24 jam tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakkakakakkaka
      rasa cam rakyat msia aje la dr weiiiii
      masa kitorang naik, ramai lak pelancong hehehehehhee

      Delete
  5. Aku ajak cik abg, dia kata: Panas la, weh..!
    Teruk kan? Dulu ofis aku kat BB gak, betul2 dpn Pavi..
    Selalu tgk org naik HOHO tapi semer tourists.
    Nanti la, aku ajak anak aku plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bass fully air conditioned la, pi la naik....pasti tak nyesal!

      Delete
  6. best jugak naok hoho ni..boleh imagine jd tourist hehe..ada org tu teruja lebih hahaha! cer tengok gmbr kat klcc tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehhe mestilah teruja ngalahkan tourist, bangga naik HOHO kt negara sendiri!

      Delete
  7. Bestnye...next trip ke KL bleh lah rietta try...

    ReplyDelete

Post a Comment