cerita Ramadhan 1434H

lama kan nak cite pasal mangkuk tingkat nih

basically mangkuk tingkat ni bukan brand tupperware
aku sendiri pun tak tau brand apa
milik mak aku sejak dulu2
sejak aku dari kecik lagi
ada 3 set berbeza kaler dan bentuk
dia zakatkan kat aku, adik lelaki no. 3 dan adik pompuan no. 4
aku berpeluang jadi org pertama yang pilih, wajiblah kan, aku kan kak long
wakkakakakakkakaka besar bekasnya plus plastik dia tahan, x mcm yang zaman skang punya

apa cite di sebalik mangkuk tingkat?
bagi yang follow blog aku sure tau masalah aku kan
maid aku lari
so, bagi aku, ini adalah Ramadhan yang paling mencabar bagi aku
selalunya aku masak, ada org tlg
skang semua benda aku kena buat sendiri
keadaan kesihatan tak la mengizinkan aku renyah2 sangat
huahuahuahua

tapi aku percaya, Allah tak uji kalau kita tak mampu hadapi
dan setiap kesukaran yang kita hadapi akan ada laluan yang memudahkannya
alhamdulillah
dalam pada aku pening memikirkan camner Ramadhan nanti especially makanan berbuka utk anak2, nursery anak2 aku dtg dengan package yang sangat superb

aku kena amik anak aku before 6.45 ptg tiap2 hari
apa package yang superb tu?
malam2 nursery akan whatsapp apa menu berbuka utk esok
kalau setuju kata yes
kalau tak setuju kata no
hahahahhahahahahhahaha
so esok anto brg2 anak2 kat nursery, anto skali mangkuk tingkat ni
balik amik anak2 lak jam 6.45 ptg, amik mangkuk tingkat yang dah berisi lauk dan kuih muih
biasanya lauk dlm 3 jenis la, kuih muih 2 jenis dlm 5 keping kalau utk family aku
harga?
RM25 - RM30
amacam??????????????????
superb tak nursery anak2 aku punya service?

most of the days aku order aje, aku masak nasi kat umah aje
settle semua
lauk pun sedap2, derang ni pandai masak, lauk pun variety
kira comple wholesome la
cuma kengkadang aku tak order, kalau menu tu tak berapa menepati selera tekak keluarga
makanya makanan dari bazar atau mana2 kedai la yang jadi pilihan

alhamdulillah hari ni hari ke 27 puasa
alyssa puasa penuh setakat ni
aku pun tak dpt puasa penuh tau
wakkakakakakkakakakakakkaka

aira?
asal ditanya bila nak pose jawapan dia esok
tanya esok, esok lagi jawapan dia
hahahahhahahaha

aryan?
tak yah tanya la budak ni
confirm tak puasa

sememangnya ramadhan paling mencabar bagi aku, tapi alhamdulillah satu2 urusan dipermudahkan walau kadang2 agak stress dengan tanggungjawab yang pelbagai
hari raya kali ni aku raya umah mak aku dulu
walau last year pun raya umah mak aku
wakkakakakakkakakak
bukan tak adil
mak ayah dpt pi haji tahun ni, so aku nak la raya ngan derang kan
pakwe pun okay aje

persiapan raya?
sederhana aje
baju mmg ada yang ditempah dan dibeli
sebab lama dah aku sendiri tak tempah baju
pakwe mmg setahun skali tempah baju melayu
sebab makin lama makin sihat kan
baju ok, suar la masalah utama
hahahahhahahahhahahhahahahahahahha

anak2
mmg inilah masa derang beli baju baru
sebab aku jarang belikan baju2 utk derang unless ada event2
hahahahahhahahaha

kain langsir, sofa bagai dll????
oh tak de langsung, pakai aje apa yang ada
bersederhana lagi bagus kot tang ni
lagipun semuanya elok2 belaka

kuih raya?
selalu aku buat sendiri, maklum la aku kan tokey kuih raya
order bersusun ni, seketul pun tak buat lagi
tapi aku tak janji ngan sapa2 aku nak siapkan order
aku sendiri punya pun lom tentu, apatah lagi org punya order
kannnnnnnnnnnnnnnn
eh see the leg la....aku jual biskut raya since sekolah tau!
maklum la, mak ayah susah, so cari duit tambahan cara tu la

cuti raya?
aku dah cutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii start dr 2 aug
yahooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
sampai bila aku cuti???????????????????
sampai 18 aug
yahooooooooooooooooo yabeda bedoooooooo

so??????????????
korang kije lagi ke?
wakkakakakakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaka

Comments

  1. Bertuah sungguh elly ni kan... cuti punyalah panjang. Bolehlah boss tu siapa? Kalau nak 3 minggu pun boleh:) Kakak hari ini pun kerja lagi tau.

    Salam aidilfitri dari kakak dan maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  2. Superb gila nursery tu...buat part time jual juadah berbuka...wakakakaka..
    Betul la, plastik zaman2 dulu mmg high quality...

    Den pun kena tempah baju melayu...maklomlah, sihat jugak...kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Lame cutiii..jelesnye...ehhh nursey buat cmtu...bestnye...

    ReplyDelete

Post a Comment