new driving license....ko ada?

kalau xde pi la buat
aku buat masa balik kampung before raya hari tu
org sibuk nak raya2, aku pi la JPJ
x sampai 15 minit siap
bagi aje mykad, nanti dia akan buatkan kad baru provided korang punya lesen lama tu bukan tempoh maksimum utk tamat ye
gambar dia akan sama dengan gambar kat mykad, lesen baru ni pun sama stail mcm mykad
macam aku, lesen lama tamat pada 5/9/2017
so aku bayar RM30, buat lesen baru, tarikh baru tamat adalah pada 5/9/2018
aku suka lesen baru ni, lebih berkualiti kekdahnya!

Comments

  1. nak jugak la.. tapi nak tukar mykad dulu.. hehe

    ReplyDelete
  2. Akak nak tukar mykad dulu lah. Alamat dah tukar, kenalah tukar mykad. Lagipun gambar akak kat mukad tu betul2 macam muka wak sutinah nun di Jowo...ceiss! So, lepas dah cun, barulah boleh buat lesen baru..hehehehhehe.

    ReplyDelete
  3. oo boleh tukar laa walau pun belum abis tempoh lesen tu yeak...aku nak buat la kooo...siyes cantik kan...ni ape kelas pakai kad laminate2 ni hahaahahah

    ReplyDelete
  4. tak tau pulak ada lesen baru ni...nampak berkualiti berbanding yang lama :)

    ReplyDelete
  5. tak tau pulak ada lesen baru ni...nampak berkualiti berbanding yang lama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah ni, ingat aku je ketinggalan hahahahhaha, mmg berkualiti berbanding lesen yang lama

      Delete
  6. Hr tu rietta p renew before raya jugak..maklum lah, tarikh tamat dh dekat...dorg tnya nk buat yg baru ke...rietta bilang xmo sebab xbawak gmbar...asal org jpj tu xcakap xyah ksi gmbar...ish....xpe xpe..gmbar kt lesen lg comei dr ic...hehheehe...

    ReplyDelete
  7. mykad akak x ganti lg tp lesen mandu dah tukar jun ari tu cuma masih yg lama.next time renew yg baru.

    ReplyDelete
  8. saya tak de pun. tapi tak de due date kena tukar baru kan? sebab lesen lama lagi baru nak mati, tu yg malas nak buka purse belek lesen.

    ReplyDelete

Post a Comment