Ramadhan 1434H: bila raya makin dekat

amaran: jgn sesapa tanya mana gambar raya aku

dah baca amaran kan
wakakkakakakkaa

kain berkurun pakwe beli majoritinya kat jakarta
baru aku anto tailor
dah siap baru aku pasan
wakkakakakakka semua merah la
tak pe, warna favourite aku tuh
ada satu warna gold
lace lagi
ni pakwe gak belikan kain kat jakarta
gojes sangat ke pakai camni utk pi raya korang?
haaaaaaaaaaaaaaa
every year, utk mak ayah, mak mertua dan abah mertua aku buat sampul raya sendiri
amacam?

kuih raya?
home made ye tuan2 dan puan2
aku kan tokey kuih raya sejak zaman sekolah

this year, mcm biasa kuih yang mendapat permintaan tinggi setiap kali org dtg umah
marmar carrie

mula2 terap ye tuan2 dan puan2
sapu icing dia
lukis2 dan bakar
amacam cute tak kuih marmar carrie aku
pastu gatal lak nak wat biskut sarang semut
bising mak aku
eleh, aku rajin buat kuih pun nak marah tau

adunan tepung kena parut ye tuan2 dan puan2
dah parut jadi cam ni
cedok dan masukkan dlm bekas nih
aku tak pakai paper cup
taburkan colour rice dan bakar
sedia utk dimkn
amacam?  ada rasa mau order tak?
oh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

dlm pada menghampiri syawal
org paling sibuk
si aryan
ko tgk, sibuk nak tlg atok dia mengemop



pastu tolong nenek basuh pinggan
hahahhahaha seb bek nenek ko rajin layan
kalau ngan mama, mau kena sekel ko aryan
mak aku kata aryan pandai basuh pinggan, bersih dia basuh
yelah, sebijik pinggan sampai sebaldi air dia guna, mmg la bersih mak oi
dia jugak la nyibuk nak kacau org masak lauk raya

adehhhh layankan ajelah budak nih
si alyssa tu dok tepi amik bau
sibuk ckp sedap sedap
ko ingat mak ko peduli ke apa ko ckp tuh
jgn harap mak ko bg ko buka puasa wkakakakakakkakakakka
hahahhahahha
ingat jgn tanya mana gambar raya aku
jumpa lagi dengan entry len lak wakakkakakakakakka

Comments

  1. okeh2 tk tnya gmbr ry ko..hehe..

    nnti ada update noh..hehe

    ReplyDelete
  2. Dah siap ke belum baju2nya? Keh keh keh...

    ReplyDelete
  3. Semua merah pown xpe...semua pown chantek...rajinnye elly...semua pown buat sendiri....rietta kueh buat sndiri yg simple jerr la...yg remeh semua men order jerr...

    ReplyDelete
  4. Gambar raya terdelete semua!! Hahaha sabo ya.. Nasib baik baju raya merah tu gojes2 semua hihi

    ReplyDelete
  5. Ok aku tak tanya, Mana gambo raya mung? Heheheh.
    Weh, best nye dpt byk kain yg gojes..

    ReplyDelete
  6. Mmg la bersih pinggan si Aryan basuh..selain sepiring satu baldi airnya, aura baju seluar JDT tu pun main peranan...bahahahaha....

    Wehhhh..tahun depan den nak sampul raya eksklusif tu...hahahahah...

    tak sangka ekau tokey kuih raya....:P

    ReplyDelete
  7. Kan ya, kalau kita tengok gambar family orang Barat, mostly they will have a parents, children and their pet, usually dog. Tapi gambar korang pulak, gambar pet tu digantikan dengan gambar bini kedua, kan?

    Kereta korang la. Hahahah.

    ReplyDelete
  8. Mana gambar raya? *opssssss larikkkkk*

    jgn marah kak,selamat hari raya maap zahir batin.
    =)

    ReplyDelete
  9. tahun depan aku chop nak tempah beskut raya eh!!

    ReplyDelete
  10. kenapa tak dpt pun sampul raya tu....

    ReplyDelete

Post a Comment