Ramadhan 1434H: kebabommmmmmmmmmmmm

amaran: jangan tanya mana gambar raya aku


terima kasih kerana mematuhi arahan aku wakkakakakaka
pelita raya kat umah nenek aku
sakan men bunga api ngan mercun kat umah moyang derang
tukang sponsor bunga api ngan mercun byk kan










di suatu hari yang hening beberapa hari sebelum syawal
gigih balik yong peng
nak tgk umah yang lama kami tak tgk
selalu mak ayah je pi tgk dan lepak kat sini
teratak kami bina di kampung

misi utama balik yong peng adalah utk main mercun kebabom meletop bagai
sebab kat umah mak ayah tak leh
nanti polis dtg lak, ada kang yang beraya kat balai polis

utk budak2 nih, apa lagi, mandi kolam la derang

misi utama sebaik sahaja abis berbuka
main bunga api utk mereka
dan main mercun utk aku dan pakwe 
wkakakakakakkakaa







masa raya umah mak long aku aritu, dia ckp kat mak aku, terkejut2 dia kitorang men mercun
hehehehheeh sakit dada dia katanya
sorry mak long, next yer kitorang jauh sket dari umah mak long ye

hasil pembelian bunga api dan mercun 
hahahaha jgn tanya mana aku beli
total semua ni RM150.00
yang ni plak supplier tetap mercun dan bunga api setiap tahun
makcik aku
jgn tanya gak mana dpt stok
wkakakakakkakakaka


yang ini memang terbaik aku ckp korang
bunyi dia perghhhhhhhhhhhhhhhhh
percikan api dia perghhhhhhhhhhhhhhhhhhh
sempat ke danga bay.....bwk bebudak men benda alah nih


tiba2 ada bunga api la dekat2 ngan area danga bay
gila lama pertunjukan bunga api dia
perghhhh mmg superb
adalah dlm sengah jam kot






bunga api ni aje aku tak dpt beli
bukan tak de stok
ada
tapi mau puluhan ribu ringgit melayang kalau aku nak men serupa ini
hehehehehehehehhehehe
walau tau bahaya mercun bagai, tetap nak men kan
rindu nak men meriam buluh cam dulu2 tau

****  ingat....jgn tanya mana gambar raya aku!
wakakkakakakakakkaka

Comments

  1. btl btl...zaman kita budak2 dulu best gila main bunga api dan mercun. paling best masa malam raya. siap main serang2 umah org lain perghhh mmg best arr. aku bg gak anak2 main bunga api tapi rasa mcm tak semeriah kita dulu kot...

    ReplyDelete
  2. eh tambah lg 1 komen, wei cantik arr umah ko...modern design gitu. aku blh bayangkan bila laman dia dah penuh dgn tanaman hijau...perghhh mesti cun. syok arr ada tanah sendiri.

    ReplyDelete
  3. oooo....mmmg dh noted amaran tu dr enry lepas lgi...xkan tnya...gam dah mlot....beshnye men mercun...kt kg men mercun mmg heaven la...xde polis dtg...klu taman...ekekeke...sendiri mau igt...chantek dah umah elly tu...buat homestay ke?

    ReplyDelete
  4. laman rumah luas. tu kalau ditegakkan pagar, letak flower bed ke, buat garden patch ke, wah best nya!

    ReplyDelete
  5. nak tanya ' mana gambar baju raya kau' boleh tak..?

    ReplyDelete
  6. cantiknya rumah..syoknya ada laman....

    ReplyDelete
  7. Haa.. Hati2 tayang gambor mercun.. Kang ada polis mai rumah..! Henehe

    ReplyDelete

Post a Comment