Langkawi: Food and such!

nak share ngan korang apa yang kitorang makan sepanjang stay kat langkawi

ni cake kat salah satu restaurant kat holiday villa
review:  tak brapa sedap, sebab aku ingatkan yang bulat2 tu kacang, tapi bukan kacang, tapi sesuatu yang lembik gitu
nyampah tau, aku dok uruskan check in pakwe ngan anak2 gi makan aiskrim haagen dazs
tak aciiiiiiiiiiii
bila sampai dah abis derang bedal aiskrim tuh
ni plak masa dinner kat satu kedai berhampiran ngan holiday villa
kedai melayu ye, lupa lak nama kedai dia
kami order nasi putih ngan lauk pauk
review:  sedap, bleh mai lagi
udang goreng tepung
alyssa yang request ni
dia nak ikan tapi tak mo pedas
kalau tak silap siakap goreng kot (lupa wei)
ayam masak paprik
kangkung belacan
sebagai pembeli tegar groupon, makanya before nak pi langkawi aku ada jumpa satu voucher
Voucher value RM107.00 tapi aku beli dengan harga RM39.00
haaaaaaa murah la kan
Tapaz Restaurant ni agak terkenal di langkawi
dia jual spanish ngan mediterranean cuisine
saja beli sebab nak test, aku kan pemakan luar yang tegar hahahhahahahha
kami sampai gak akhirnya
location:  telaga harbour
basically area ni adalah tempat aku paling suka lepak layan kopi kalau pi langkawi
tapi kali ni tak sempat nak lepak kat kedai roti idola aku, Tun Mahathir
part of their menu, mcm2 ada, pelik tgk menu pun ada
kahkahkah dah la byk page

aryan ngan aira order chocolate milk shake
sedikit tawar la chocolate milk shake dia
aira tetap setia dengan ice lemon tea dia
sebab ice lemon tea dpt satu jug, makanya aku ngan pakwe pun layan ice lemon tea
jom tgk apa ada dengan lunch tapaz platter
memula sampai benda alah ni
kentang yang digolek2 ngan serbuk lada, pastu ada cili sos
pastu sampai set ni
ada sotong cam goreng tepung, mushroom ala2 basah, sosej, udang ada minyak2 sket, telo dadar
pastu benda alah ni
roti dia kalau makan terus sedap, tapi kalau korang lambat makan, makin lama dia makin keras
cicah ngan benda alah dlm mangkuk kt tengah tu
rasa cam ala2 hati yang diblender
anak2 order macaroni & cheese
review for tapaz restaurant:  aku order apa yang ada dlm voucher groupon jek
rasa not bad la.....tapi kalau tekak korang tak biasa mkn makanan cam ni, rasanya sure korang tak suka
aku memang niat nak try makanan kt restaurant nih, so adanya voucher dari groupon ni merealisasikan impian la kan kekdahnya
sapa brani amik risk cam aku, apa kata korang try!
worth trying actually!

oooo yang ni plak makan kat restoran nelayan yang terapung tu masa nek boat pi kilim geopark
aku tak tau, masa package nek boat tu bleh brenti makan skali
sedeyyyyy
disebabkan kitorang dah makan before nek boat, makanya kitorang order yang ringan2 ajelah
aku order jus tembikai
milo ais utk bebudak
sotong goreng tepung
french fries utk bebudak
review restoran nelayan terapung:  disebabkan aku makan sotong goreng tepung aje, so tak aci lah aku nak bagi review bagai kan, tapi sotong goreng tepung tu biasa2 aje rasanya

misi nak makan seafood diteruskan lagi
kali ni gamble aje
tapi kitorang nak cari kedai yang agak cun ambiance
tapi kalau tak sedap gua sedey ok!
sepakat nak pi sini, area pantai cenang
 

area dlm kedai
luas gila restaurant ni, dia ada telaga seafood ngan telaga arabic
telaga seafood tu, jual seafood bagai la
telaga arabic tu jual makanan arab la



jom tgk pe dia ada tayang kat area depan restaurant 
antaranya....





tapi kami order ni
udang sambal...yummy!
sotong goreng tepung
telo dadar
kailan ikan masin yang selepas beberapa minit bertukar jadi kailan ikan masin bersos air milo
aryan la pi tumpahkan air milo
kerapu bakar tanpa sambal
sebab alyssa kata jgn letak sambal ahahahahhaha
apa2 la nak oiiii janji ko makan kasi abis

ni dia telaga arabic...ramai gak org lepak sini, majoritinya org arab
review utk telaga seafood:  oooooooohhhhh sangat sedap, bleh mai lagi ye
a must place to eat utk next visit!

sebelum amik flight balik
sempat singgah tepi pantai berdekatan airport
layan cendol + laksa
wajib ni weiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
angin sepoi2 bahasa, tepi pantai yang redup bawah pokok, menyaksikan kapal terbang naik dan turun
ohhhhh alangkah indahnya








review cendol:  biasa2 aje
review laksa:  biasa2 aje
maybe aku salah gerai?  ntah la hahahahahhaa 

hati sungguh terkilan sebab restaurant yang aku pi 6 tahun lepas dah bertukar owner
tapi yang lebih buat aku terkilan, dah tukar owner tu satu hal
napelah aku tak pi kan
rasa nak sekel kepala sendiri aje!
kata pemakan luar yang tegar, pi ajelah kan!
uwaaaaaaaaaaaaaaa nak repeat langkawi
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Comments

  1. haa... ini baru betul blog si elly. gambar makanan.

    ReplyDelete
  2. bagus ni siap review..lenkali nak ke langkawi dah ada sumber..tau mana yang ok, mana yang tak okey..hehe

    udang sambal tu betul2 buat terliur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bleh jadi rujukan baguslah...hehehehhee
      udang sambal tu mmg sedap, len kali dtg nak repeat

      Delete
  3. hah!!
    ambik kau!!
    berlambak makanan!!

    idola aku gak tu!!
    aku ada gambar dia.. dekatt je aku dengan dia hari tu.. tak sampai je nak salam.. bodigad ramai

    ReplyDelete
    Replies
    1. dpt salam dia masa belajar kat itm dulu2 hehehehehhehe
      tak dpt jumpa dia, dpt tgk kedai dia pun jadi la kan!
      nampak gambar ko amik, wah best, tak dpt salam, tapi dpt tgk dari jarak dekat dah cukup baik ok!

      Delete
  4. Huii!! banyaknya makanan tak henti-henti. Mencuba makanan yg baru itu yg best, kalau tak cuba tak tahu betul kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak, kalau tak cuba tak tahu....saya ni tak reti masak kak, tu la pasal

      Delete
  5. cantik2 pic ko semua elly...aku plak ikut terliur hah...aku pegi 23 ni....bawak mak abah aku belanje dieorg jalan2 sane.....aku lak misi soping corelle, vision pinggan mangkuk konon2 nak masuk rumah barula hahahaahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaaaa amboi kemain shopping corelle vision bagai ye.....aku ada gak beli sket ekekekeke tunggu aku up entry seterusnya
      brapa hari pi beb?

      Delete
  6. cuba banyak tempat tu bagus..tp jangan buat sampai keracunan makanan pula...

    ReplyDelete
  7. Aku pon nak repeat la cenggini! Heheh. Aku suka pegi mkn seafood kat Haji Ramlee Pantai Chenang tu, Telaga Arabic tu blom pnh try..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prasan gak haji Ramlee tu, len kali bleh try pilihan ko lak

      Delete

Post a Comment