siri mengenal tumbuhan

tingat lagi entry ini

halaman luar pagar umah aku
semak gila kan
last bersihkan aku rasa 2 bulan yang lepas
itupun mak ayah aku yang kasi trim
akakakkakakaka
anak ayah gitulah bluwekkkkkkkkkkkkkkk
gila bersepah lalang sana sini
semak bukan sebarang semak tau
ada buah limau kasturi
buah limau kasturi ke 2 yang kuar sejak aku tanam pokok ni tahun 2007 yang lalu
amacam?
6 tahun tanam, baru 2 bijik kuar 
akakakkakakaka
ko tau ke benda alah yang dah kering kaler coklat tu
asalnya keledek mak aku bwk dari kg
tinggal sebijik tak goreng2
sampai kuar tunas
akhirnya aku amik ltk depan umah aku
aku biar dan siram hari2
dah jadi cam ni
bleh ajar anak aku camner rupa pokok keledek
yang ni tak tau la brapa tahun baru kuar buah keledeknya
hahahhahahahaha
kawasan tepi lagi
aku tanam pokok ni
nampak daun2 kering aku tak buang2
kasi trim sana sini tak sempat
dia suatu sudut lagi
mcm2 pokok ada hahahhaha
nampak sangat tuan umah tak urus ngan baik
ni pun sama hahahhaha
kawasan belakang umah
pokok pandan
pokok serai
dah mcm belukar gamaknya
pokok kari pun ada ye
tapi aku tak reti masak kari
seingat aku sejak duk umah skang ni, sekali je aku pernah masak kari 
jenuh wei google resepi masa tu
itupun sebab mak mertua bawak roti canai segera byk gila dari JB
kihkihkih
seb bek menjadi kari aku tau masa tu
kihkihkih
rumah korang mestilah lagi gojes kan halaman dia
aku ni tangan panas kot
tanam pokok byk mati dari idop
kihkihkihkih

tapi...................
pada satu hari kerajinan aku dtg
cuba tgk!
 baru nampak buah limau sebijik dari jauh!
sapa petik, aku sekel2 kepala dia
apa?
baru tau?
betapa berhikmatnya tangan aku
wakkakakakakakkakaka

Comments

  1. saya suka bunga yang kaler2 purple tu..blogwalking,jom follow dan bertukar2 link
    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ada jugak laa pokok2...rajin dah tu.kalau malas tentu gondol je kawasan rumah kan.

    ReplyDelete
  3. Panas2 pon tanam.. Yg sejuk pon x reti tanam x guna jugak kennn...? Heheheh

    ReplyDelete
  4. Byknye pokok....rajin tanam....rietta ada ler sket sket...xrajin pown....wah limau kedua...

    ReplyDelete
  5. elly, kau snap gambar tu saje je ye nak tunjuk cap kereta kau eh?



    hah hah hah

    ReplyDelete

Post a Comment