final exam SK Bandar Seri Putra Alyssa

cerita pasal sekolah kebangsaan alyssa lak
balik sekolah terus tunjuk result final exam dia
basically sekolah kebangsaan ni tak de sistem nombor2
sebab dia kan sistem band
tah la, aku ni, alyssa dah darjah 2, masih tak paham sistem band ni la

paper pendidikan kesihatan


 paper pemahaman alyssa dpt 92% jek
patut la mama ko selalu membebel
memanjang ko tak paham pe mama dah pesan dan nasihat
see paper pemahaman tak dpt full marks
  again rasa nak sekel bila alyssa buat kesalahan yang aku rasa tak patut utk paper matematik


 mama tabik bila alyssa score full marks utk paper bahasa arab!

 utk paper pendidikan seni
seminggu before final, cikgu akan bagi sekeping kertas
dlm kertas tu ada 5 pilihan utk lukisan
pilih satu daripada 5 tu, dan buat time final exam
senang kan!
alyssa choose utk lukis gambar rama2 nih
jenuh aku ajar lukis rama2 dan camner nak kaler
 rasa berbaloi stay up ajar alyssa bila dia dpt A utk paper pendidikan seni
alhamdulillah

3 minggu sebelum cuti sekolah bermula
alyssa ponteng sekolah seminggu
sebab mak ayah aku balik dari haji
tetiba dpt sms dari cikgu kelas dia, bgtau alyssa kena attend rehearsel hari anugerah kecemerlangan
alamak camner la nak dtg rehearsel, kan kitorang kat kampung

lepas berbalas sms, aku tau yang alyssa dpt anugerah cemerlang
tak tau la kategori apa plak, aku pun tak tau nape tak tanya cikgu kelas dia
cuma aku ckp kat cikgu kelas alyssa, alyssa tak dpt dtg rehearsel, tapi rasanya sama gak kot cara nak naik pentas cam tahun lepas
bila aku tunjukkan sms cikgu kelas kat dia, tersenyum simpul dia 
suka la tu!

makanya, 12/11/2013, hari selasa
aku ngan pakwe amik half day
 

terkejut alyssa dpt nombor 1 rupanya
bahahahhahahahahah
tahniah kakak!

tgh queue nak amik hadiah
alyssa nombor 1
diikuti sebelah dia tu nombor 2, 3, 4 dan 5
sekolah kebangsaan ni, naik pentas sampai nombor 5
naik pentas amik hadiah dari naib yang dipertua PIBG


rasanya ini gambar untuk tahun ke 2 berturut
alyssa bersama kawan2 dia masa tadika kat q dees
lain2 kelas
belah kanan, deena dpt nombor 2
belah kiri, neena dpt nombor 3
dulu zaman tadikan q dees derang ni bersaing
aku sukakan persaingan sihat cam ni
kat sekolah agama, derang bersaing dlm kelas yang sama 
parents derang pun aku kenal, so mmg tak de masalah setakat ni
bangga dengan kejayaan kakak
moga kejayaan berterusan utk kakak
amin!
as usual, sijil dan plak


alhamdulillah masih mengekalkan kedudukan yang sama sejak darjah 1

seperti di sekolah agama
alyssa dpt gak surat cam ni dari sekolah kebangsaan

bahahahhahahahaha
apa la aku nak buat ngan kasut, setokin alyssa tu
sebab kasut ngan setokin tukar kaler itam

tahun depan alyssa dah darjah 3
disebabkan sekolah bukit mahkota dijangka siap tahun depan, abis semua kelas kena susun balik
alyssa ditempatkan di kelas 3 cempaka
ntah la .... parents len kata sekolah susun murid2 ikut performance
yang pandai ditempatkan di kelas anggerik
kawan2 alyssa yang score ramai ada di kelas anggerik
tapi alyssa di kelas cempaka
ramai yang cadangkan aku buat semakan dengan guru kelas alyssa
camner nak buat semakan kan bila cikgu kelas dia bagi surat cam ni

tapi ntah la
setakat ni aku belom wat semakan apa2
berbelah bahagi lak nak buat semakan, sebab kan sistem band, mana bleh susun murid2 cam tu kan
lagipun, kalau kita betul2 nak berjaya, di mana2 pun boleh kan
ntah la....masih lagi berfikir nak call cikgu atau tidak
korang rasa?

Comments

  1. jap, paper kesihatan macam mana boleh padam tukar dapat 100?

    ReplyDelete
  2. Tahniah alyysa...bleh juga klu nak buat semakan....supaya jelas...bukan apa, andai benar ckgu tersalah letak, kdg kdg bdk bdk bleh down...sebab saingan berjaya masuk kelas pertama...sistem band nie macam sistem pangakat, ataw angregad masa spm dlu dlu...cumanya dia terbalik...6 pling bagus, 1 pling lemah...

    ReplyDelete
  3. tahniah Alyysa...bangganya ada anak secerdik alyysa ni..moga anak ema seperti dia..

    ReplyDelete

Post a Comment