teka teki tekuk 12/10/2013

susulan
teka teki tekuk datang lagi

aku akui mmg susah sket soklan yang pertama
dan aku tau takkan ada org yang akan bagi jawapan dengan betul
kalau ada pun yang bagi jawapan dengan betul, mesti gambar nombor 2 je

apa pun, tq untuk yang mencuba utk menjawab
really appreciate, sekurang2nya korang ada usaha utk meneka

so dah bersedia utk jawapan yang tepat?

tau ni bunga apa?
bukan calang2 org tau jawapan dia
aku pun tak tau, kalau aku tak pi umah uncle aku kat shah alam
so ni buahnya
.
.
.
.
 buah epal
yang ketika muda dan hijau lagi

 ketika separa masak
 dan ketika dan masak
tak yah nak enlarge gambar ni
tak yah nak gosok2 mata korang
buah epal ni mmg kecik
sebesar ibu jari kaki
hahahhahaa
 pakcik aku tanam kat depan umah dia kat shah alam
rasa epal ni
masam ya amat 
pakcik kata sebab musim hujan, dia dah hakis rasa manis tu
hahahahahahhahaha terpejam2 mata aku makan epal ni weiiiiiii
lupa lak aku nak amik gambar penuh pokok epal nih

untuk gambar ke 2
ada 2 org yang menjawab dengan betul
belimbing buluh atau belimbing besi



makanya
tahniah untuk kamu berdua
walau hanya 1 jawapan yang tepat, aku nampak effort utk kamu mencuba
sila email alamat ada untuk penghantaran hadiah ye
hadiah tak gempak mana, hadiah biasa2 aje, tulus ikhlas dari hati sanubari aku
as usual email ke 
ellynadyra@ yahoo.com 
atau ke 
elly@sigmasetia.com

nak share gak few things dengan korang
selain dari 2 pokok kat atas
pakcik aku dok menanam beberapa jenis pokok len

perhatikan putik2 kecil hijau tu
 dah besar....buah anggur
 pokok kaduk
dan paling menarik orkid nih
unik kan!
okay kengkawan
jumpa lagi di teka teki tekuk akan dtg 
yang entah bila munculnya!


Comments

  1. Kak Elly, ni yang aku makin sayang kat kau ni. Hahahaha.

    Sepantas kilat aku email kau nanti.

    ReplyDelete
  2. Ehh.... apasal kakak tak tahu ada teka-teki ni elly. Tertinggalah... tapi kalau nak teka pun memang kakak fail.. bunga belimbing tu kakak tahulah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaa akak tertinggal la ni...tak pe kak, len kali saya buat, saya pastikan akak tak ketinggalan ye

      Delete
  3. yang orkid/bunga yang last tu wangi kan!!?

    ReplyDelete
  4. eeehhhh epal? comeinye....nnti rietta emel yea...anggur pown ada, sukanye tgk....orkid tu yang pling menarik...xpernah rietta tgk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. received your email.......elly pun first time tgk tu

      Delete
  5. Cute nya epal tu. Wah...buah anggur tu.

    ReplyDelete

Post a Comment