teka teki tekuk datang lagi!

assalammualaikum semua
ketika entry ini dipublish, aku dah beberapa hari berada di negeri di bawah bayu
kali pertama aku dan anak menjejakkan kaki ke negeri ini
utk pakwe dah berkali2 dia ke sini, tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
setakat utk urusan kerja ajelah
makna kata nak berjalan dan explore negeri di bawah bayu ni tak adelah so far
semoga cuaca menyebelahi kami

aku tinggalkan korang dengan teka teki tekuk seterusnya
jawapan hendaklah betul dan tepat bagi kedua-dua gambar
pemenangnya akan aku bagi souvenier spesel dari negeri di bawah bayu, insya Allah!
tarikh tutup adalah bila aku selamat balik ke semenanjung semula kakakkakakkaka

soalannya:

cuba korang teka, 
bunga kat bawah ni
pokok apa? 

clue:
pokok buah
selamat berteka teki tekuk

Comments

  1. Bunga pa yea...yg kedua tu mcm asam belimbing buloh...tapi mcm bukan...hehehe....compom salah lerr nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. belimbing buloh tu betul hehehe tapi lagi satu tak jawab tau

      Delete
  2. ish soklan ko ni selalu susah2 lah.....

    ape pun..hepi holiday beb....best woo pi sabah....pi main ngan ikan kelah, pi dok kat kinabalu pine resort, pi makan kepak ayam, pi mkn sefud fresh...wohoooo sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg susah pun, saja dajal korang wakakakkaka
      tq beb, mmg best!

      Delete
  3. mana ayat teka teki teka tekuk kau? tak lengkap la macam tu.


    gambar yang bawah tu pokok belimbing besi.

    ReplyDelete
  4. elly, aku nak sebenier. saiz pergelangan aku dua kali ganda tangan kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar betul? 2 kali ganda tangan aku?
      perghhhhhhhhhhhhhh ni tangan ke leher?

      Delete
    2. tangan la kak. tapi special punya tangan tau. hahahaha.


      wei kak. mana gambo buku² tu?

      Delete
  5. tak tahu poko apa pun...selamat bercuti di KK yer kak

    ReplyDelete
  6. wakakkakaka tak de pemenang, dan akulah pemenangnya!

    ReplyDelete

Post a Comment