Cerita di hari minggu

weekend yang super duper buzy dan penuh dengan aktiviti sampai aku pengsan kepenatan di jam 12.30 malam tadi
dan terbangun lambat pagi ni
sedar2 dah jam 7.03 pagi
padan muka!
dengan penyudahnya alyssa pi sekolah papa kena hantar
wakakkakakak

bermula di hari jumaat petang
bawak aira pi dentist
2 batang geraham kena tampal
dan 1 batang geraham kena cabut
sebab akar gigi dah tak function, dah goyang dan gusi bengkak
meraung tapi dia behave tak de tahap terajang doktor tu, setakat nangis meraung aje
mama salute kat aira
berani tahap gaban
mama pun lom tentu seberani itu
disaksikan oleh alyssa dan aryan sepanjang proses berlangsung
mama ko pun pejam mata ok!
alhamdulillah sabtu pagi
jerebu clear
langit cerah
syukur ke hadrat Ilahi
sebab malam tu kami ada program
inilah program kami pada malam sabtu dan bersambung pada pagi ahad
di kejiranan kami d'sentral
sabtu malam ada wayang pacak
cite FROZEN
jam 9.30 malam
ahad pagi ada jualan gerai
program ni pakwe yang arrangekan
so automatically makwe dia terlibat sama
basically kalau jerebu teruk
mmg program ni dibatalkan
alhamdulillah Allah pinjamkan kami cuaca yang baik
makanya program berjalan mcm biasa

petang tu hujan turun
lebat selebat-lebatnya
syukur turun hujan
jerebu akan jadi bertambah baik
tapi malam ni ada wayang pacak
hehehehhehe
camner tu?
becakkah padang?
hujan lagikah?
kena batalkah?
berserah aje padaNya

syukur
Allah pinjamkan cuaca yang baik utk malam tu
padang tak becak
cuaca pun sangat baik

wayang pacak
berbumbungkan langit, bentang tikar, bawak la bantal selimut makanan dll
free of charge utk kali ini
menghimpunkan jiran2 tetangga bersama2 mengeratkan silaturahim
bawak beskal pun boleh ye
bawak la apa korang nak
mula2 tak ramai yang mai
bila cerita bermula
alhamdulillah ramai dtg


budak tikar depan ni
memula duduk
penyudahnya amik
baik punya landing
syokkk oooooooooo
tq utk penduduk yang support program malam tu
alhamdulillah ramai

ahad pagi
bermula jam 8 pagi
kami wat jualan LEGO
kami je niaga
hehehehhehehe
hasil keuntungan kami masukkan ke dalam tabung persatuan penduduk

pagi tu hujan gak
on and off
tapi tetap niaga
hehehehe
pakwe yang niaga
sebab aku ada urusan lain
gerai bukak dari jam 8 pagi sampai 12 tengahari
alhamdulillah
dari hasil untung jualan dptlah RM160 dimasukkan ke dalam tabung persatuan penduduk
tq kepada semua pembeli lego
sapa nak beli lagi sila tekan loceng umah ye
anytime lego ada kat umah
nak pre order pun bleh
tak de hal

tadi aku mention pakwe yang niaga kan
aku tak tlg kan....
sebabbbbbbbbb
aku anto alyssa ke kelas taekwando pagi tu
dannnnnnnnnnnn
aku pi mesyuarat agung pibg sekolah kebangsaan alyssa


ramai gak yang mai
aku rasa lebih 300 - 400 org ada kot

keadaan selepas perasmian meeting pibg
ada break makan2
lengang kerusi2 tu semua

mula mesyuarat hampir jam 11 pagi
sebelum tu ucapan la, persembahan la, anugerah cemerlang UPSR la
perghhhh kul brapa mau abis
lom lagi nak bentang usul, lantik AJK baru dsb

akhirnya jam 11.15 pagi aku blah
sebab aku ada komitmen lain

komitmen apa?
memasak laaaaaaa
sebab jam 1 petang aku ada potluck utk ajk2 pibg lama
kat umah mantan YDP PIBG

gua masak ok!
bayangkan gua masak
adik aku siap ckp aku buang tebiat hari tu
wakkakakakaka

masak simple aje
ayam masak kicap yang aku dah perap semalaman
letak kentang ngan lada benggala sket
dan juga URAP
korang tau ke urap tu apa?
makanan org jawa
sesetengahnya panggil keluban
last but not least
my signature dessert
puding custard cocktail
ini aku buat malam tadi lepas balik dari layan wayang pacak
siap semua ni
pakwe pun dah balik dari berjual 
kami pun pack2 dan kuar

anto makanan ke umah mantan YDP dulu
pastu kami ke wedding jiran lama di bukit mahkota
kemudian berpatah balik utk menikmati majlis potluck
cam biasa lepak tak ingat dunia kat umah org sampai petang
alhamdulillah kenyang dengan pelbagai masakan
gambar tak ambik sebab lupa daratan bila dah melepak ramai2
sampai ada sorang yang jatuh dlm kolam ikan dok main tak ingat dunia
wkakakakakkakakaka
tapi bukan anak aku ye!

malam tu
ada projek lagi
projek CAPAN
alyssa pilih utk buat capan dlm ujian prestasi kali ni
paper dunia seni visual
dulu2 zaman aku subjek lukisan namanya
derang punya stail
1 week before exam, sekolah akan bagi 5 pilihan utk paper ni
pilih mana satu utk korang buat dlm kelas nanti
tu yang alyssa pilih yang ni
jenuh la aku mengajar dia camner nak buat capan ni cantik2
sebab masa dia buat kat kelas aritu dia dpt B
so terpaksa la aku ajar, supaya dia boleh dpt A
seronok gak buat capan ni
aku lak yang lebih2 
wakkakakakakkaka

akhirnya lepas bercapan bagai nak rak
siapkan peralatan sekolah derang
sambil layan cerita hantu kat astro
cite rumah seksyen 2
akhirnya aku pengsan jam 12.30 malam
adik pompuan aku siap tido ngan alyssa dan aira
sebab takut lepas tgk cite hantu
wakakkakakakakkaka

bangun pagi lambat
padankan muka diri sendiri
tapi
Allah bagi cuaca yang cantik dan jerebu pun dan tak nampak




dah boleh nampak Mc Donald dari jauh
bleh tapau kopi secawan!
have a good day everyone!
doakan yang terbaik utk MH370
dan juga utk kamu kamu semua!

Comments

  1. meriahnya wiken akak.. nak urap sket! sodappppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg meriah
      tetiap minggu camni
      nak urap?
      meh mai umah!

      Delete
  2. Signature dish kakak kalau kenduri pun sama pudding coktail. Senang dan cepat..

    Keluban, keranu dan urap tu samalah cuma kalau tradisi jawa kena ada cekor kalau tak ada tu bukan keluban..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cayalah kak, kita serupa!
      wajib kak cekor tu!

      Delete
  3. Weekend yang sibuk dan padat tapi penuh kualiti untuk keluarga. Akak suka....

    ReplyDelete
  4. Aku panggil keluban kak. Sedap banget toh.

    ReplyDelete
  5. geraham saya pun dah berlubang semula ni kesan dari makan tempeyek hari tu..tapi takut nak jumpa dentist. sakit gigi makan pil tahan sakit je. heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn lengah2 pi klinik cepat sebelum nyesal gigi ilang kikikiki

      Delete
  6. Nak ko yb elly dah buat entry panjang...
    Ngggeeee... Weh, bz sgt2 sampai ntah bila kita ni leh jumpa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngeeeeeeeeeee
      ntah bila mau mengopi kita nih
      i cant see any free time after work or weekend up to may!

      Delete
  7. Penatnye full schedule....urap?dh selalu gak dgr...tapi xpernah rasa lgi...looks yummy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa nak buat rietta!
      urap tu sedap rietta, tapi ada gak yang tak reti makan
      aritu bagi jiran sebelah sket, dia tak reti makan hehehehhehee

      Delete
  8. first time aku dengar 'capan'

    cipan aku pernah peluk..! hahhahaa...

    pengakuan saya
    ~ saya tidak pernah pergi satu mesuarat pibg pun selama-lama ini .. ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha sila pi mesyuarat PIBG ye
      itulah medium parents dan sekolah
      tak bek tau
      pastu ko leh amik gambar byk2
      sebagai bukti, sila update entry

      Delete
  9. Wahh meriahnyaa aktiviti.. macam2 ada.. seronok ada komunity gini..

    ReplyDelete

Post a Comment