ini cerita 2 tahun lepas
tahun 2012

sekolah agama alyssa
alyssa darjah 1
first time aku mai meeting PIBG sekolah agama
aku suka mai meeting PIBG
sebab aku rasa kat situ aku tau perkembangan anak dan sekolah

nampak couple belakang akak pakai tudung pink tu
dalam pada dia leka borak2
tetiba ada ada orang approach utk jadi AJK
bukan aku aje tau
pakwe skali
makanya kena la aku jadi AJK
wakkakakaka
tgk tu
poyo tak muka aku
dah la sorang pun aku tak kenal
alhamdulillah setahun berlalu
tahun 2013
agm utk PIBG lagi skali
tahun ni tak de pembubaran dan pencalonan baru AJK
sebab kami perlu berkhidmat utk tempoh 2 tahun
sebahagian AJK....yang lain tah mana ilangnya masa ni

alhamdulillah tempoh 2 tahun yang penuh dengan masam manis pahit kelat payau suka dan duka
macam2 program
macam2 hal
macam2 masalah
tapi bila adanya teamwork
semuanya selesai
apa yang penting?
KERJASAMA!

hari ini meeting PIBG lagi
hari ini adalah hari perletakan jawatan aku
cuma aku risaukan senyuman derang2 nih
rasa nak sekel2 aje

dengan sejujurnya aku bgtau kat YDP:
sekiranya pihak sekolah masih memerlukan aku/pakwe, silalah pilih salah seorang antara kami
sebab komitmen kami banyak, maid dah tak de
semua pun tau, bila meeting anak2 aku angkut skali
makanya bila meeting berlangsung, bising la sket
anak2 aku lari sana sini, nangis, layan you tube kuat2 wkakakakakakakkakakaka

tetapi............
kalau ada calon baru
amatlah bagus
calon baru dan idea baru

samada tercalon atau tidak
aku tak amik port
apa yang terjadi
aku tetap akan bantu sekolah selagi aku mampu
itulah salah satu jalan kebajikan yang mampu aku laksanakan
insyaAllah!


eh eh lupa plak!
gua bukak table tau
niaga lego!
jom!

Comments

Post a Comment