Kota Kinabalu Sabah - Part 1

tadaaaaaaaaaaaaaa
cerita tahun lepas ni
baru je sempat nak update
sorry pada yang dok email, whatsapp, sms dll suh aku wat review
hehehehehehhe

kali ni gaya percutian kami lain sket
totally lain dan tak pernah aku buat
anak2 pilih nak tempat percutian yang kena naik kapal terbang
amboi2
dan pakwe plak kata dia nakkan percutian yang memerlukan dia tak drive sebab kali ni dia nak rileks2
amboi2
sedangkan aku plak
maukan percutian yang mencabar dan menjimatkan
maknanya aku nak drive sendiri dan aku boleh berhenti di mana dan bila2 masa aku nak

so,
satu cabaran utk aku buat plan
bila 3 kepala menyuarakan pendapat masing2

takkan la gua nak drive kan
abis si aryan ngada2 tahap diva tu camner?
bukannya nak duduk ngan papa dia
memanjang kepit mama

so bantuan sahabat amatlah diperlukan
this is where networking play an important role

aku ada kawan
lelaki
wife dia buat travel agent
so itulah sasaran aku
utk mintak quotation
hahahhaha
aku ckp apa aku nak, dia suggest, aku ammend sana sini, dia layan
dia buat sampai aku puas hati
dia kuar invois, aku tawar harga
sampai akhirnya 2 pihak bersetuju
alhamdulillah
anto budget kat pakwe
dia approve
alhamdulillah
terus proceed booking bagai

so inilah travel agent yang aku guna
aku akan update price yang dia quote kat aku di entry yang terakhir
bila mana korang dah baca kesemua entry
dan korang boleh rasakan samada berbaloi atau tidak harga yang dikenakan

actually holiday kali ni agak last minute
aku beli tiket 3 bulan setengah sebelum tarikh perjalanan
memilih penerbangan MAS
RM1,837.00 utk perjalanan pergi balik bagi 2 dewasa dan 3 kanak-kanak
kami pergi dari 9/12/2013 sampai la 14/12/2013
percutian yang agak lama
5 hari 4 malam
jumlah hari yang standard bagi keluarga kami kalau bercuti

disebabkan flight pagi
makanya pagi2 kami dah terpacak kat airport
best sket sebab naik MAS kan
boleh jalan2 puas kat KLIA tu

anak2 mmg kena kerah bangun pagi
si aryan tu tak mandi pagi
hahahhahahaha
call teksi aje mai umah
RM50 aje charge
jiran aje pun yang bawak teksi tu
hehehehehhehehe

mcm biasa kena pau buku ngan budak2 bertiga ni
bila dpt buku gini la jadinya
no communication at all
yang bujang tu mmg tak tau diam
dia kaki explore sket
yeayyyyyyyy
kapal terbang dah ready!
di awan biru

mcm biasa MAS siap makan
aryan, alyssa dan aira amik spaghetti ayam
ada kek dan air mineral skali
komen aku:  tak sedap!
aku dan pakwe amik nasi lemak
ada kek dan air mineral skali
komen aku:  biasa2 aje, kacang ikan bilis bagai tak dak!
setuju ngan chef wan
nasi lemak telanjang!
aryan pun kata kek tak sedap
alhamdulillah 3 org budak ni behave dlm flight
selepas 2 jam
sampai di lapangan terbang kota kinabalu
masa nak landed
semua sakit tinga
sakit gila2 punya
tak pernah aku rasa sakit sebegitu
haishhhhhh

nampak budak bujang sibuk nak tarik beg kaler pink tu
hahahhaha
sebab dlm plan mama tak de nak visit org utan
so amik gambar ngan org utan kt sini ajelah ye anak2
lepas settle ngan luggage
sesi meet and greet dengan tour guide kami
dia dah setia menunggu dengan kereta toyota innova
driver cum tour guide kami Mr Hans Ambrose
muda dan handsome
end of the entry aku bagi review utk tour guide cum driver kami

terus menuju ke Restaurant Sri Melaka
sebab dah waktu lunch
sup apa la ni aku dah lupa
asam pedas ikan
daging masak apa pun dah lupa
ikan sweet sour
sayur campur
restaurant ni tepi jalan aje
sangat selesa restaurant ni
toilet pun bersih
layanan ok
alhamdulillah kenyang kami
jangan tanya aku brapa jumlah harga makanan yang kami makan
sebab semuanya dah masuk dalam package

ke mana kami selepas perut dah kenyang?
nantikan next entry ya!
stay tune!

Comments

  1. Aku baru nak tanya kak, kau pergi Sabah lagi ke? Hahaha. Trip last year rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha baru sempat nak wat entry
      next trip in August 14 nanti, its totally pack and short trip!
      gosh!

      Delete
  2. lagi lagi lagi dan lagi.. suka nyaa baca cite orang pergi jalan2 ekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaaaaaa sabar tunggu ye
      tengah mendraft lagi

      Delete
  3. bestnye semua masuk pakej....nak jugak bercuti yang sntai mcm itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st time try
      best gak
      cuma kos tu lebih sket

      Delete
  4. Oh.. bestnya makan pun masuk dlm pakej. Sedap pulak kalau ikut gambar yg elly tepek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahah kak semua ada dlm pakej
      sedap gak makanan dia, bleh tahan!

      Delete
  5. nak tgg next entri dan entri last tentang harga.. macam best pula dgrnya..sbb makan pun masuk pakej sekali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. entry mmg byk gila memandangkan pi pun 5 hari 4 malam, hehehehhehehe
      aktiviti maha padat!
      sabar ye tunggu entry terakhir

      Delete
  6. harga mesti best kan? byk part la ni. ok... aku tggu.

    ReplyDelete
  7. pastikan 2nd part pun dlm bulan ni yek. pastikan draft tu siap secepat mungkin

    ReplyDelete
  8. aduh rindu nak gi KK...last aku pegi mase mia mija umur 4-5 tahun kot....

    dasat ko pegi kk pun ngan travel agent....tapi dah dpt harga kawan2 kire okey la tu kan.....sane best betul laaaa..sejuk jek lagi2 kat kundasang tu.....hoii cepat update...mane tau kang aku tergoda gi kk lagi ni heheheheeheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama tu
      dan kena mai next visit
      1st time beb pakai travel agent
      tapi mmg berbaloi la sebab bwk anak 3
      best la kat kundasang tu
      sejukkkk
      len kali mai nak check in kat kundasang lama sket
      baru puas
      sebab kat kundasang mcm2 ada tau

      Delete

Post a Comment