subhanAllah

aritu kita semua hidup dlm kepanasan ya amat
cuaca mmg panas dan kering
jerebu sana sini
air pun bercatu di sesetengah tempat
ujian kecil dari Allah utk hambanya

sana sini terbakar
jerebu tambah teruk







dlm pada kita semua berpanas
kita pun mohon doa
buat solat hajat
pembenihan awan 
dan lain2 usaha 
alhamdulillah
akhirnya turun hujan

selang beberapa ketika
Allah kurniakan sesuatu yang cantik di mata aku
bunga
cantik betul bunga2 ni
tadaaaaaaaaaaaa














cantik tak?
semua ni di kawasan perumahan aku aje!

aku tgk kan 
kat area kawasan terbakar tu
tanah dia hitam
pokok2 tinggal batang dan ranting
kaler pun ala2 coklat gelap dan kehitaman
kalau wat photo shoot
pakai baju putih
perghhhhhhh
hasilnya pasti superb

ingat weekend ni nak buat
nak amik gambar semua yang di atas pakai dslr
tapi tak nampak free time during weekend
bila la agaknya aku free
mengharap keajaiban weekend minggu hadapan
semoga aku ada masa utk itu semua

oh ye, hari ni aku ponteng kije lagi
seb bek boss sporting tau!
kenapa?
inilah punca aku ponteng kije hari ni
program anjuran PIBG 
sokongan padu aku utk YDP baru!
semoga semuanya lancar dan beroleh manafaat!

Comments

  1. awwsome pictures..nekcik pun berhenti tepi jalan. .just nak ambik gambar
    cuba elly ambik gambar bunga bunga yang berguguran pulak

    ReplyDelete
  2. Kak, kau tak tanam rumput di laman kau yang sekangkang kera tu? Cantik kak kalau ada rumput hijau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti ko.....akan ku up entry eksen aku pasal pokok2 aku

      Delete
  3. Macam kat Korea...minus the hot weather..:P

    ReplyDelete
  4. sakura! alhamdulillah kan kak dah hujan.. risau tgk berhari2 panas. tepi hiway dok terbakar sampai bomba berkampung kat situ..

    ReplyDelete

Post a Comment