Aunty Aini's Garden Cafe

ini cerita smalam
aku jadi supir smalam
flight pakwe jam 6.45 petang ke jakarta via KLM
pakwe dah kata nak pi awal2 ke KLIA
sebab lately prosedur agak macam2 kat airport nun sejak kes MH370

makanya kami bertolak dari office menghampiri jam 12 tengahari
pakwe kata nak lunch sama

ingat nak lunch hala ke airport aje sudah
tetiba tingat masak lemak cili api telor itik yang cukup sedap
kedai tepi jalan belah kanan lepas bandar seriemas, dekat area perkuburan islam
kedai tu kalau korang lalu mmg biasa2 aje, aku yang first time pi pun tak sangka
skali makan lemak cili api telor itik dia cukup sedap
lauk2 lain pun cukup membuka selera
tepi jalan, angin sepoi2 bahasa perghhhhh bertambah makan

makanya smalam pi la nak makan situ
lama betul tak makan kat situ
laaaaaaaaaaaaaaaa
sampai2 aje, kedai tu dah tak ada
dah jadi tempat simpan keta potong
memang kedai tu sebelah dia workshop dulu2
uwaaaaaaaa sedeyyy weyyyyy
kempunan aku
aku tau kedai ni pun secara kebetulan
aku tanya geng2 kerja airport mana nak makan sedap
dia bgtau la kedai aunty aini's
tapi aku terberhenti kat kedai sebelum aunty aini's
hahahhaha tapi tak rugi salah singgah
mmg sedap masakan dia

so sebab kedai tu dah tutup
makanya aku ngan pakwe pi la restoran aunty aini's nih

pintu masuk




sangat hijau dan sejuk dlm restoran ni
mcm2 flora ada
dlm banyak2 aku tertarik ngan periuk kera ni
cutenya
aku rindu nak makan sesuatu
yang dimasak dlm periuk kera ni
ala2 lemang
tak tau nama dia
sebab aku tau makan aje


dulu2 masa kecik
aku suka benda alah merah ni
baling kat orang
terkejutkan kata ular
wkakakakakkaka
aritu aku buat kat anak aku
melalak si aira ngan alyssa
wkakakakakakkaka

mesti la makan nasi
aku kan tekak melayu
lemak cili api telo itik
kalau ditanya kedai tepi jalan kat kubur tu lagi sedap
lemak berkrim
yang ni biasa aje dan agak masak kuah dia
ohhhhh mana la kedai tu pindah
puyuh goreng
sotong sambal + petai
biasa aje sambal dia
tak kick langsung
jom tengok
menu2 dia





partner in crime aku
smalam lepas drop dia kat KLIA
aku balik umah terus tido
wakakkakakakakkaka

dlm jam 9.30 malam tak pun sebarang call/sms/bbm dari pakwe
risau la plak

dlm jam 10.30 malam, pakwe call
katanya flight delay
sebab ada baggage check in
tapi passanger tak de
cuak aje katanya
so tunggu urusan kuarkan baggage selesai
baru berlepas
sampai2 sana lak jem gila nak sampai apartment
line plak limited
hahhahahahahhahaha

oklah, semoga kerja2 selesai dan dipermudahkan
kerja2 lain tu sila lupakan, Allah knows best!

rasanya dh lama aku tak up cite pasal makanan kan
are u ready untuk entry hari isnin nanti?

Comments

  1. aku ada nengok kat TV
    nama dia ketupat periuk kera
    kat mana..
    er..
    aku lupa..

    ReplyDelete
  2. masak lemak cili api telur itik...yummy...dah lamer xmakan....uiks...wsau kan klu kes kes flight skank nie...klu rietta jd camtu pown cuak jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau tak cuak kan rietta!
      mmg yummy rietta, tapi yummy kedai yang tutup tu

      Delete
  3. Ko klu tgh mengidamkan telur itik masak lemak sedap ni...dah jd kes ni sbb xtau mana nak cr kedai dia dah kan haha..mau meleleh air liur baby time lahir :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak, matik aku!
      meh2 mai umah aku, aku blanje mak buyong

      Delete
  4. Kak, aku rasa lauk lemak telur itik ada lagi la kak. Depa pi buat kat belakang tepat simpan kereta potong tu. Kau tak pi jengah ke belakang ke?

    ReplyDelete
  5. Sis, sy rasa kedai tu ada lg. Nama kefai tu watie kan? Ada sebelah kubur tu x jauh dr aunty aini's. Dua mggu lps baru sy bawa suami mkn kat situ. Mmg sodap! Yg aunty aini's ni sy belum try lg...

    ReplyDelete
  6. Sis, sy rasa kedai tu ada lg. Nama kefai tu watie kan? Ada sebelah kubur tu x jauh dr aunty aini's. Dua mggu lps baru sy bawa suami mkn kat situ. Mmg sodap! Yg aunty aini's ni sy belum try lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ke?
      saya pi aritu dah tak de
      saya siap turun dari keta tengok tau
      biar betul cik nin
      uwaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. wati corner atau lg famous kedai makan tepi kubur. masih beroperasi. betul2 tepi kubur cuma tersorok sikit. klu dr luar x tengok btl2 mmg x prasan.selalu pkl 1.30pm dh tutup pintu kedai sb makanan dh hbs so kena g awal

      Delete
    3. wati corner atau lg famous kedai makan tepi kubur. masih beroperasi. betul2 tepi kubur cuma tersorok sikit. klu dr luar x tengok btl2 mmg x prasan.selalu pkl 1.30pm dh tutup pintu kedai sb makanan dh hbs so kena g awal

      Delete
  7. tepi kubur tu mmg lazat xterkata..ade lagi..sy bru pegi last week..klu nak sambal sotong petai kaw2 pegi kedai dekat2 situ masak lomak omak den xsilap..

    ReplyDelete

Post a Comment