Kota Kinabalu Sabah - Part 10

ok dh part 10
dah syok kat tido kat le meridian hotel
tilam empuk
aircond mantap
perut dah kenyang sapan
jam 9 pagi sila tunggu kat lobby
driver nak bawak kitorang ke Pulau Sapi
byk2 pulau, pulau ni aje yang kitorang nak pi
yang lain tu lalu lalang aje ye

lg sekali jgn tanya harga boat bagai
sebab semua masuk dlm package
siap makan tengahari skali
ala2 buffet bbq kat pulau sapi

jom pi jeti dulu
kt mana kita nak naik boat



air sangatlah jernih
bleh nampak ikan berenang sana sini




jom naik boat
muka budak paling happy dpt naik boat main air
apa2 berunsurkan air derang suka
nak2 kalau dpt naik bot laju2
itulah driver kami
sporting abis


ok dah sampai


sila bayar
driver kasi settle semua
layan gambar ajelah ye








basically trip ni siap sekali ngan lunch
dibuat secara buffet ala2 bbq
so sekali lagi jgn tanya aku brapa harga buffet ni
sebab aku tak tau
area buffet kami
makanan byk berunsurkan seafood
nasi lauk buah bagai pun ada
kalau korang tanya aku
rasanya biasa2 aje

 sebab kami amik package,
makanya
sesampai aje terus tuju khemah kami letak brg dan lepak terus kat situ
so kami amik satu meja 
kat sini package mungkin berbeza mengikut syarikat yang kita pilih
kalau dah ada package mmg akan ada meja kusi yang khas utk kita
kalau tak
kasi bentang tikar la kan


kalau tak nak makan secara buffet ni
boleh aje
ada gak kedai2 jual makanan 
dia jual secara ala carte
tapi tak la byk pilihan
lebih baik amik aje package ngan buffet ni
kedai2 jajan pun ada je
tapi pilihan sangat terhad
dah pulau kan, jgn la expect ada memacam kan

dah kenyang
jom main air lagi
dan snorkelling lagi












antara aktiviti2 yang bleh buat 
nak sangat buat ni
tapi aryan umo dia tak lepas lagi
so dari aryan melalak kena tinggal ngan aku
baik aku lupakan aje hasrat nak buat benda alah ni

ok dah puas
dah setengah hari kat sini
jom balik 









otw ke jeti
singgah sat pulau ni amik penumpang
jernihnya air





brenti kat tengah laut
nampak bot tu
bot tu utk transit
utk sapa2 berminat nak buat sea walk
ok dah sampai jeti
air jernih


inilah saiz bot yang kami naiki
laju
terlambung2
super best!
nampak tak tajam2 tu
itulah landak laut

kasi posing sat


dah2 jom balik hotel
tgk berapa superbnya servis driver kami
dah la jaga bebudak masa kat pulau
main ngan derang
jaga harta benda kami sepanjang kami mandi dan snorkelling
siap bukak pintu bagai
drive tapi derang tido
kalau korang tanya aku
trip ni best ke tak
jawapan aku
adalah:
SANGAT BEST
aku tak reti berenang
yang reti berenang pakwe sorang
so kami jalan aje dlm air laut tu
ikan2 keliling kami
snorkeling bagai kami tak pakai pun
hahahahhahahha
sebab tak suka, rimas dan lemas
tapi kalau pi lagi aktiviti gini
alyssa dah pandai berenang
so bleh join papa
mama ko ni
jalan ajelah dlm air laut tu tgk ikan
kihkihkih

review:
  1. bertolak awal kalau nak pi lebih dari satu pulau.  bleh pi 3 pulau, manukan mamutik sapi sekaligus kalau nak...tapi sorry la tak dpt nak bgtau harga bagai 
  2. pakaian cam biasa, pakai la yang bersesuaian....nak bwk baju extra ok aje...cam pulau sapi yang aku pi ni, ada je toilet surau semua tuh
  3. kalau anak2 minat main pasir, bwk la mainan derang tu, jgn jd cam aku, lupa bwk...pastu nak beli baru malas hahahhaha end up aku kena jd creative kat pulau tu utk cari alat main pasir sambil dibebel oleh anak2 aku sebab tak bawak mainan derang
  4. ada baiknya amik la package makanan skali, senang.....terjaga dan terbela la perut korang!  its free flow pun....so makan mandi makan mandi makan la kekdahnya
  5. kalau korang bawak makanan sendiri pun bagus, mcm aku, aku bwk jajan byk hahahhahaha
  6. snorkeling set tu pun dtg dengan package, so tak de masalah la kan
  7. aktiviti kat pulau tu ada je, sediakan aje duitnya, mahal gak tau
aku share gak ngan korang apa lagi aktiviti yang ada yang agak menarik la, 
tapi aku tak buat pun
just nak share aje ngan korang
ada skali harga dinyatakan



balik dari pulau tu
cantik gak la kulit memasing
ada top up colour lagi hahahhahahha
apa plan kami otw balik ke hotel?
tunggu next entry la ye
koh koh koh





Comments

  1. sea walking tu nampak macam best kan elly!!??

    aku ada fer n levli..mau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pelah, anugerah Allah jugak kan!
      hitam itu menawan

      Delete
  2. Two words jer.... SUPER BESTT!!!!

    ReplyDelete
  3. Jernihnyaa airrrrr! macam transparent

    ReplyDelete
  4. Bestnye...sea walk tu mcm menarik...tapi itu la...rietta klu kena matahari...topup jugak skin kaler...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg menarik, apakan daya, tak leh buat nanti aryan melalak cari mama

      Delete
  5. Replies
    1. a lot of intrepretation from ur statement
      anyway tq so much!

      Delete
    2. angin mmg kuat, kan byk tindak balas semulajadi
      itulah warna2 rasa hidup dan warna2 alam

      Delete
    3. well, u know me kak. hehe.

      Delete
    4. still lots to know!
      at this stage i'm quite happy!

      Delete
  6. Subhanallah... Cantik sggh viewnya.

    ReplyDelete
  7. dua kali pergi KK...hanya pergi pulau manukan jer.

    ReplyDelete

Post a Comment