teka teki teka tekuk 26/06/2014 - jawapan!

tq pada yang join teka teki teka tekuk
haaaaaaaa mcm2 jawapan aku dpt
seronok plak tgk korang meneka tanpa henti

aku ada ckp clue ada kat blog aku
actually ada kat belah atas skali blog aku
wedding anniversary
dan aku ada mention 15 tahun yang lalu utk sesapa yang gigih baca entry dan komen2
ada sorang meneka dengan tepat
sangat tepat
tahniah rietta

itulah baju masa aku first date ngan pakwe

masa tu kan
lepas chat kat amboi.net
dia bagi phone number
aku salin ajelah
dari malam sampai ke subuh aku tak tido2
sebab buat editing assignment utk kami submit pagi tu jam 10 pagi kat lecturer, its a group project
owhhh masa tu aku final sem degree
bila tak leh tido dan aku lak takut tido tak bangun2
kang terlepas submission time, mampos!
makanya tangan yang gatal ni call la nombor tepon tu
dalam hati kalau suara cam org tua aku letak la tepon
kalau suara cam ok aku layan ajelah
kahkahkah
lepas 3 kali dia ckp hello aku beranikan bersuara
borak2 biasa kenal2
ko tau tak
aku tipu
aku kata nama aku ilynn
kahkahkah
rupanya dia pun tipu
dia kata nama dia eric
kahkahkah
dia tipu lagi
dia kata dia kerja repair computer

so pagi tu kami borak on the phone
malam tu kami kuar
tapi kami tak berdua
ko gila
tak kenal tetiba nak jumpa selamba berdua
masa dia ajak jumpa
aku cam teragak2
agaknya dia bleh baca
terus dia kata bwk la kawan skali masa kuar kalau takut ngan dia
aku bawak best friend aku
dia pun bwk best friend dia
dia akan pick up kat umah
berdebar wei
tah camner rupa mamat nih
nak pakai baju apa pun tak tau
kang pakai selekeh dia pakai smart camner
kang kitorang pakai gojes2 dia pakai selekeh dah haru lak
akhirnya aku decide pakai tshirt tu
dengan jeans
housemata aku pun pakai dlm gaya yang sama
kahkahkah
bila dia sampai ngan kawan dia
rupa ok
fizikal ok
orgnya pun ok
derang pakai kemeja dengan slack
kahkahkah
mcm baru balik pejabat
pakwe masa tu pakai kemeja kuning

satu aku nak bgtau
tshirt kat atas tu aku muat lagi pakai ye
tapi pakwe baju kuning tu belum kawin lagi dah tak muat pakai 
kahkahkah
tak caya?
so sempena anniversary kami
tak de plan gempak pun
cam biasa aku amik cuti
the day before .... blk kerja
kami pi massage kat tempat favourite kitorang
esoknya kami plan ke KL sahaja
jalan2 rileks2
dimulakan dengan breakfast nasi lemak di hentian r n r serdang hala KL
terus ke pavillion KL
dimulakan dengan sesi movie
godzilla
best gak cite ni
abis movie jom tawaf pavillion

dah lenguh kaki tawaf
time for lunch
aku choose nak lunch kat sini ada sebabnya

wajib la lepak area luar
dah pakwe aku tu kan merokok

jom tengok apa ada

mango tea
ice latte
bff forever
datang sini kerana ini
berry pavlova sandwich
tadaaaaaaaaaaaa


fish and chips
nachos
sambil makan sambil jengah KL yang bz

burp alhamdulillah
dah kenyang
pakwe sila bayar
kahkahkah
jom tawaf lagi



jam dah kul 4 petang
ada baiknya balik sebelum stranded dlm jem yang maha hebat
itulah cerita anniversary aku tahun ni
dan itulah jawapan teka teki teka tekuk
once again
tahniah rietta!
nak hadiah apa rietta?


Comments

  1. anivesary date yg sgt2 best...auwwww.... ramai ckp bens tu sedap kan beb....nanti2 ade jeki leh terjah ...teliur gak tgk pavlova bertingkek2 ko tuh....

    lame gile baju tu kan...elok lagi hah....mmg pencermat ko orangnye elly oi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. awwwwwwwwww
      baru nak reply komen kahkahkahkah

      pavlova bertingkek2 tu sedap weiiiiiiiiiiiiiiii

      baju tu mmg lama, kenangan, selalu pun aku pakai kihkihkih

      Delete
  2. bestnye dating...hehehe....sweet memeorikan...men tipu tipu plak yea...mmg mcm xpercaya baju tu dah 15 thun...jadinya selamat ulang tahun perkahwinan yea...

    PS...nak ferari sebijik boleh? ekekeke....xpe, xyah hadiah...saja suka suka...dan masih kagum baju yang dah 15 tahun masih elok lagi...dan lagi kagum, boleh muat lagi walau anak dah tga....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq rietta!
      amboi ferari ye, tak mampu la kak oiiiiiiii

      Delete
  3. Happy Anniversary. Tahniah Rietta. Memang cekap dan bijak.

    ReplyDelete
  4. alaaa lagi sikit je nak betul jawapan. jawapan kita dating. kalau tambah first kat depan tuu mesti dah betul =( hahahah papepun tahniah. btw,sweetnyaaa cerita first date korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehheehe
      try next teka teki teka tekuk ye

      Delete
  5. happy anniversary kak...tahnaih pada rieta yang dapat jawab dengan tepat.

    ReplyDelete
  6. hepi belated anivessary elly..nekvik doakn agsr kasih sayang dan jodoh keksl hingga ke jannah...amiin
    sntiasa mohon kerukunan dan kebahagian dalam rumahtangga...insyaallah

    ReplyDelete

Post a Comment