Langkawi 2013: apa yang dibeli dan diborong?

tadaaaaaaaaaaaa
rupanya trip ke langkawi tahun lepas tu kan
ada satu entry aku  lupa publish
wkakakakkakakaka
bluwekkkkkkkkkkkkkkkk

penat2 aku dah type kan
so hari ni aku publish ye

shopping bukanlah agenda utama aku sekeluarga ke langkawi
dah tua2 ni kan, kalau bercuti mmg nak rileks2 je tau
priority adalah kegembiraan anak2
mana derang nak pi, nak buat dan nak apa, akan cuba kitorang tunaikan insya Allah kalau berkemampuan

mak mertua ada la kirim suh belikan set sudu dan garfu corak2 english
aku pesan kat mak mentua,
"tak janji ye mak, sebab mmg tak de agenda shopping, nak jalan2  ngan rehat2 je....tapi kalau terjumpa kedai idaman suri tu insya Allah belikan"
mak aku lak, tak nak apa2, kalau nak belikan apa2 pun bleh aje

di satu petang, tgh pusing2 drive, aku dok bgtau pakwe pe mak dia kirim dan pe aku jawab...tup tup belah kiri kitorang kedai ni
wakakkakak terus belikan apa mak mentua kirim
aku terus belikan 12 batang sudu dan 12 batang garfu gambar english rose utk mak mertua
disebabkan dah meronda2 berkenan lak kat set sudu garfu pisau bagai, diletakkan dlm 1 box ala2 leather.....beli siap2 utk bagi kat cousin aku yang nak kawin
pas tu blur tak tau nak belikan mak aku apa lak
hahahhahahahhahahah
tapi at last aku belikan mak aku set mangkuk pyrex kecik2 yang siap ada tutup kaler merah tu 6 ketul
tapi apa yang aku beli kat cousin, mak mertua dan mak aku, aku lupa snap gambar
alah korang imagine ajelah ye wkakakakakkakaka

cuma mmg dari KL lagi dah plan nak beli beg baru kat langkawi
sebab beg dah byk jahanam sebab byk travel sana sini
so beli 2 beg....harga lebih  kurang RM200 utk 2 beg ni
dan disebabkan kegatalan kaki meronda pekan kuah masa beli beg
pakwe lak offer tak mo beli corelle ke?
wakkakakakakkakaka
ko mmg cari nahas la pakwe wkakakakakkaka
akhirnya aku beli gak set sudu, garfu, pisau, party set dan sudu utk sup
dari corak shadow irish....aku mmg buat collection set bunga ni
ranap hampir RM500
wakakkakaka amik ko!




walau mahal, aku tetap puas hati sebab semua yang aku beli ni, aku tak de lagi wakakkakakakkakakkakakakaka
pastu kaki gatal lagi jalan2, sangkut lak benda len
wakkakakakakkaa

kalau korang tanya aku coklat....aku borong sebakul coklat
aku rasa harga coklat lebih RM500 aku beli 
wakakkakakakakka stok coklat kat umah aku mmg tak pernah putus
sebab setiap kali pakwe outstation, dia mmg akan belikan coklat utk anak2 dia kat airport
anak2 pun actually dah muak ngan coklat, so dia ada la jenis2 coklat yang dia nak makan
so aku beli coklat yang anak2 aku akan makan aje cam hershey, kinder bueno, whittakers, ritter sports hahahahhahahha jgn tanya aku ferrero rocher, sebab kalau aku beli tak de sapa nak makan kat umah, end up selalunya bagi tetamu yang dtg aje, adik2 aku kalau dtg pun dah tak nak makan coklat, katanya dah muak hahahahhahahahhaa

and of course la magnet, key chain (plg byk diborong oleh anak2 sebab nak bagi kawan2 katanya), minyak gamat, balm gamat, kain batik lepas rembat 2 helai hhehehehehehehehehehe

beg masa sampai, 2 aje
masa balik beg dah beranak wakkakakakkakaka

topi alyssa ngan aira beli kat langkawi, kalau tak silap kat area beras terbakar
aku pun ada tau!


ok dah, cukup cukup sudah
jom balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
semoga dpt sampai lagi ke langkawi, tapi next time kalau nak pi, at least 7 hari ye pakwe
kihkihkihkih


tips sengal dari aku:
  1. kalau bertolak dari KL, ada 2 pilihan pengangkutan...kalau pengangkutan udara, kita dpt rileks2 tak yah drive, jimat masa ok...tapi kalau pengangkutan darat, dari KL byk tempat kita bleh singgah selain langkawi heheheheheheheh tapi penat la sket nak drive
  2. sampai langkawi, sewa la keta, lebih mudah dan ekonomik bagi aku....tawaf la pulau tu sampai pengsan
  3. byk tempat bleh pi kat langkawi nih, so plan la elok2 kalau korang dtg especially kalau itulah kunjungan pertama korang
  4. pakai la pakaian yang sesuai, jadi lebih selesa korang nak beraktiviti
  5. kalau cuaca panas, pakailah topi, perghhhhh mmg layan la bila terlindung dari terik mentari
  6. penginapan, ada byk pilihan, dari yang murah sampai la yang kebabom mahal, ikut la keperluan korang, kalau korang byk spend time kat hotel, better amik hotel best sket......tapi kalau korang setakat nak shopping dan jalan2 bagai nak rak, amik hotel biasa aje dah cukup ok, sekadar utk tido, tukar pakaian, mandi dan store barang
  7. shopping????????????? duty free katanya, tapi still ada few things yang aku rasa masih mahal...so survey adalah pilihan yang tepat
phewwwwwww
inilah entry terakhir utk percutian langkawi 2013
hopefully dpt beri byk info dan share yang baik2 aje utk korang!
tq for following all post in langkawi 2013







Comments

  1. sakan..masa pergi beg skit, masa balik beg bertambah tambah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. standard la kalau pi langkawi
      bohong la kalau beg tak beranak

      Delete
  2. Tip terbaik drpd pengunjung tegar Langkawi. Hehehe. Beg terberanak kembar seplo!

    ReplyDelete
  3. Aku konpius ni ayat terakhir tu percutian 2013 ke 2014?hahahahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei ni percutian yang last year la, yang aku duk kat holiday villa, aku tertinggal entry ni kat draft, so publishkan ajelah wakkakakakaka bluwekkkkkkkkkk

      Delete
  4. Tgh imagine nie...corak bunga bunga.... Xpe, entry langkawi...kira sama la tu...hehehe...

    ReplyDelete
  5. beg sama dengan ema cuma warna lain ni...beli pun kat sana juga...

    ReplyDelete
  6. Tu la... Byk sgt part smp terlupa apa nk cerita. Haha... Sengal la ko.

    ReplyDelete

Post a Comment