Aidillfitri 1435H

smalam dah share kan kat WW
itulah raya pertama di rumah mertua
gambar huru hara wakkakakaka
jadilah dari tak de langsung

ok ni raya ke2
pepagi selepas mengikut kadar bangun
kami siap2 nak pi umah nenek, belah mak aku
moyang anak2 aku
walaupun nenek dah meninggal
tetiap tahun aku balik umah nenek
nampak tak betapa aku sayang kat nenek aku
dpt pi umah dia pun jadilah
kalau tak raya pun, aku balik je umah nenek
ada je org kat umah nenek tu
every week ada je anak2 dia balik bersihkan umah, dah tido situ






dah sampai umah nenek
ramai ada 
aku suka gambar ni
aira nampak sangat comel
ni kerja korang ye
main air aje
lecak tau tak tanah tu nanti

lagi mama snap picture lagi seronok korang main air ye
korang tak tau, lepas ni mama korang pepah kang


sesuai dengan peredaran zaman
tak de dah pelita buluh isi minyak tanah tu
kalau tak dulu2 aku lah yang kena isi minyak tanah dlm pelita buluh
siap gaduh2 ngan cousin aku sebab masing2 pemalas 
hasil bila suh dia posing


malam menjelang
kita kasi gegak gempita kampung 
stok mercun banyak
mercun bersahut sahutan kat kampung
umah nenek aku ni mmg terkenal ngan kaki main mercun
dulu2 masa arwah nenek aku masih hidup
kadang2 jiran2 call dia komplen kitorang bising
wakakkakakakakakakka

amboi ayah aku
sakan layan cucu main bunga api
sakan gak dia main mercun malam tu
kemain pak aji nih





panjangnya mercun
ni kitorang gantung kat pokok


 ni kaki mercun ni
beria2 gantung kat pokok


fuhhh berdesing malam tu main mercun
wakakkakakaka lepas kami abis main dalam sejam lebih
umah belah belakang lak sambut dentuman terakhir kami
wakkakakakakakakakaka

esok paginya
aku nak bertolak ke yong peng plak
balik belah ayah aku
tapi melepak kat umah yang kami buat aritu
posing sket
tak larat ar aku nak dondon2 bagai
ni tema colour block ye 
pakcik aku
dah cam org bersunat lak 
malam tadi dia kaki mercun pakcik aku ni
pepagi ni dia bantai panjat pokok rambutan plak
raya tahun ni best kan
musim buah 
dah puas kutip rambutan
jom bergambar ramai2
tak semua yang ada pun dlm gambar tu
charge memalu lak memasing 








kita mulakan perjalanan ke yong peng plak
jom anak2!

Comments

  1. aku semangat nak pasang pelita raya-raya ni..
    tapi tak tau nak beli minyak tanah kat mana kat Kelumpo ni..

    dah nak raya aji dah wehhhhhhhh....

    ReplyDelete
  2. Alyssa jer nampak kureng seronok yer....hehehehehe. Yang lain, happy gilers. Akak sukerrr

    ReplyDelete

Post a Comment