congratulations alyssa!

ini cerita smalam
hangat lagi
tak seperti selalu cite basi je korang kena baca

3 ulang nangka ni kul 6 pagi aku dah kejut
wakakkakaka padan muka
yelah papa tak de kan
semua mama nak uruskan
so tak reti2 lagi suara halilintar mama ko kuar seawal jam 6 pagi

ini jam 7.15 pagi smalam
kena anto alyssa ke sekolah awal 
arini hari kecemerlangan untuk sekolah kebangsaan alyssa
aira dan aryan kena pi sekolah memasing ye
kena praktis untuk konsert ari sabtu
sorry la, mama tak dpt bawak aira dan aryan tgk kakak amik hadiah
so this year papa tak dpt tgk kakak amik hadiah
sedih gak dia
tapi papa akan teman dia hari sabtu ni plak utk amik hadiah kat sekolah agama
dan aku lak akan uruskan aira dan aryan utk konsert derang hari sabtu ni juga
event derang bertiga clash
aku sedih first time tak tengok alyssa naik pentas
huhuhu 
aku ajak adik pompuan aku teman 
kang bosan lak aku sensorang
hahahah padahal ramai je kawan2 pun mai utk amik anugerah anak memasing
biasalah kalau majlis2 gini mestilah ada persembahan
ini pasukan bicara berirama sekolah
memenangi naib johan peringkat kebangsaan
dan skrip terbaik peringkat kebangsaan
mmg terbaik persembahan anak2 ini

selepas semua upacara rasmi selesai
aku pi skodeng alyssa tgh queue utk naik pentas
i got u!
classmate alyssa
3 jasmine
dpt naik pentas dari no. 1 sampai no. 5

kawan baik dlm kelas
hannan

congratulations alyssa
we are proud of u
semoga kejayaan selalu menjadi milik kakak






ni pesaing kuat alyssa
nyna farhana nama dia
bersama sejak sekolah tadika
di sekolah kebangsaan mereka tak sama kelas
tapi kerap bersaing antara satu sama lain
aku suka sikap begitu
nyna mmg sangat bijak
dia jua naik kepentas kali ke 2 utk nombor 1 bagi keseluruhan darjah 3
alyssa kena kerja kuat lagi
belajar sama2 utk sama2 berjaya
disekolah agama mereka sekelas
alhamdulillah
nyna dpt no. 1, alyssa dpt no. 2
jgn berhenti berusaha, sama2 belajar, sama2 berjaya insyaAllah



abis majlis, alyssa nak ikut mama katanya
aku ke KL atas urusan peribadi
aku pi college aku
aku tunjuk alyssa kt mana aku belajar
kt mana kelas aku
actually aku pi jumpa pihak admin yang uruskan program aku
central market sekarang
aku suka laluan berbumbung ni
selesai dengan urusan college
aku pi lunch di kg baru
kahkahkah
kecewa ikan keli bakar abis

selesai segala urusan
aku ke office sebentar
elok la sampai opis pun nak dekat jam 4 petang dah
nak selesaikan urusan2 yang perlukan perhatian segera

budak ni cam biasa la
dia mintak kunci opis papa dia
katanya nak pinjam laptop papa
pastu katanya bilik papa best
aircond sejuk gila
elok la korang anak branak
kulit cam kulit buaya
sejuk pun tak de effect apa2


ingat apa dia buat
main game rupanya
sejam lepas tu
aku pun balik umah
singgah sini kejap
nak makan pisang goreng
bukan sebarang pisang goreng ok
location lorong between miyagi restaurant dan restoran kelisa


tadaaaaaaaaaaaaaa
aku beli ni
perghhhhhhhhhhh

sedap wa cakap lu!

Comments

  1. terliur tgk goreng pisang cheese tu... nntlah bila p bangi nak singgah situ.

    ReplyDelete
  2. Adik den dulu zaman sekolah pun macam si Alyssa & Nyna...berentap dari zaman sekolah rendah, sampai menengah...cuma bila masuk universiti aja lain lain..

    Dari CM ke Kg Baru utk lunch? fuiyoooooooooo...kahkahkah..

    Wehhh..segala benda kalau ekau " cheese-kan", mmg sedappp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku lihat sebagai satu persaingan yang sangat sihat
      elok la, family kami pun saling kenal mengenali
      so tak de hal, yang penting derang sama2 berusaha

      CM ke kg baru bukan la jauh mana pun weiiiiiii
      fuyoooooooooooooo kahkahkah

      ahah la, cheese-kan aje semua, mmg layan la
      kalau mak aku, mau tak nak dia makan

      Delete
  3. Alhamdulillah...
    Tahniah buat semua warga yg mendidik anak-anak jadi cemerlang kan elly... ramai yg terlihat atas kejayaan anak-anak kita sebenarnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak
      dia takkan berjaya dengan sendiri kak
      pastinya dengan tunjuk ajar dan sokongan org2 sekeliling dia

      Delete
  4. Lorr..ingatkan CEO baru ke tadi..
    Kalau auntie ni memang x tahan sejuk.
    Maunya gigil..

    ReplyDelete
  5. Geram nengok pisang goreng cheese tu.
    Tak pernah makan lagi.
    Nak buat macam 'rajin' sangat.

    ReplyDelete
  6. Tahniah Allysa....moga terus cemerang yer..Auntie tumpang gembira pun jadilah hihi....
    Mak ai sedapnya pisang goreng cheese meleleh yu Elly

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq auntie!
      sedap gak
      tapi mahal la sket beli
      kalau buat sendiri muai betul

      Delete
  7. Eh, saya rasa macam pernah komen kat entry ni...

    Lupa tekan butang publish kot...

    ReplyDelete

Post a Comment