KL - KK - Keningau - KK - KL: Part 6

selesai aje majlis bertunang dan akad nikah
kami balik ke surau semula
kengkonon nak rehat la
padahal nak mandi sungai
hahahahahhaha

kali ni aku angkut anak2 aku skali
derang bising pagi tadi mandi sungai tak ajak derang
derang kan ulat air

betapa segarnya berendam air sungai 
ditengahari begini
mmg layan weiiiiii


rupanya umah blakang sungai ni umah tok ketua
kakakkakakaka
dia pun ada buat kedai runcit
kebetulan lepas mandi sungai, dia bukak kedai
perghhhhhhhhhhh
tgk anak aku ngan bertuala bagai pi shopping kt kedai runcit
aku jumpa air dlm peti ais, cam jakun kejap
abis diborong
air nescafe, air coke, air milo dll
jajan pun abis diborong 
yelah, kalau tak beli, makanan yang ada hanyalah di rumah pengantin gitu
nilah rupa kedai runcitnya
air mineral paling banyak kami borong
dan aku siap tumpang tandas lagi kat umah tok ketua 
kihkihkih
tq tok ketua!
ini cerita mandi sungai lagi
pagi keesokannya
yelah, ni last la mandi sungai
lepas sapan kat umah pengantin, kami dah nak bertolak ke KK semula
jam 6.30 pagi dah gasak mandi sungai



ok dah gasak mandi sungai tengahari kan
jam 4 petang kami bersiap2 utk majlis sanding kat umah pengantin pompuan
memandangkan belah pompuan belom siap
kami masuk je dulu duk rehat2



singgahsana utk pengantin
cantik gak singgahsana tu
nun di pedalaman ada gak tukang buat pelamin cantik tau
anak2 aku
cam biasa la
jumpa geng
abis dilupakan mama papa derang

budak baju hijau tu geng kamcing aryan
mmg layan la hammock ni bawah umah
dibuat pakai tali rapia aje tau
tapi kuat menampung berat bebudak tu
kreatif kan!






bila pengantin pompuan siap
makanya bermulalah majlis persandingan yang bagi aku sangat sangat sangat gilang gemilang
betul2 meriah
betul2 diraikan
share next entry la
bukan apa
byk sangat la nak edit
kakakakakkakakakakakak

Comments

  1. Kakak seronok mengikuti special journey ni walaupun ianya majlis pengantin. Macam kisah dedulu masa kakak masih belengging tau elly. Rumah tinggi ada tiang (rumah arwah atok kakak dulu) tapi cantiklah sikit berbanding yg ini). Sungai tak ada tapi ada kolam/perigi sejuk airnya.

    Kakak rasa kedai tok ketua tu kosong elly borong semua jajan.

    Aryan pun kakak tengok kehulu-hilir dok pegang air tu sebab takut kena minum air lain agaknya:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak sebab follow special journey ni
      saya
      saya pun teringat masa kecik2 saya kat kampung, sebab saya kan duk ngan atuk nenek masa kecik
      rumah ada tiang, bawah rumah boleh main, mandi air perigi hehehehehhe paling best mandi air parit
      aryan mmg air tu ajelah dilayan kak, air masak
      air lain mmg dia tak minum la gamaknya

      Delete
  2. Senang ye Elly tak yah pakai baju kurung hihi.....
    Bestnya buai kat bawah rumah tu Elly.....org sana kan terer bab bab menganyam ni ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pagi2 masa majlis tunang dan akad nikah kami dah berbaju kurung...makanya untuk bersanding kami tukar pada pakaian yang lebih santai, memandangkan majlis sampai ke malam nih

      Delete
  3. Aman damai tengok suasana kampung sana.
    Saya tak pernah sampai Sabah & Sarawak lagi.
    drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. sempoi gila kedai runcit tok ketua! hahaha

    ReplyDelete
  5. ko beli lah satu .. eh ..tiga hammock
    gantung katrumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. celah mana nak gantung wei kat umah aku tu

      Delete
  6. tak sangka sungai kinabatangan yg ada di daerah saya, hulunya berpunca di kg ini.

    ReplyDelete

Post a Comment