KL - KK - Keningau - KK - KL: Part 8

hari ke 3 di keningau
pagi tu kami mandi mana lagi
kalau bukan kat sungai
owhhhh mesti rindu pasni nak mandi sungai camni

kami berkemas utk check out dari surau
lepas kemas, kami terus ke umah pengantin
mlm tadi dah pesan kat cousin aku, pagi ni nak makan telo dadar
tak lalu dah ayam kicap heheheheheh

selepas sarapan pagi kat umah pengantin
kami bertolak ke KK
tq byk2 utk keluarga baru kami
atas layanan yang baik sepanjang kami di sana

cuaca cantik betul
terang benderang
minyak keta plak yang kering
kakakakakkaka
stesen minyak mmg tak de
port isi minyak kat umah pengantin dah kehabisan stok
makanya kami kena cari minyak dari satu kampung ke satu kampung sepanjang perjalanan nanti
untuk sampai ke bandar keningau mmg confirm tak cukup la





akhirnya jumpa ni
kedai jual minyak
biasanya dia akan ada signboard kertas camni
harga minyak

stok minyak derang


jualan dan belian perlu dicatatkan
kita isi cara manual ye
sementara nak isi minyak utk 3 keta
kami pi melawat kolam ikan org kampung kat situ
hahahhahahah
yang cousin aku pi tumpang tandas
tetiba dia sakit perut
si aryan siap bagi ikan makan


dah settle 
kita sambung perjalanan


sampai kat area mana tah ni
aku dah lupaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

brenti minum
happy bday mak!
dah tengahari baru tingat nak wish
rasa nak sekel kepala sendiri
tiba2 nampak durian
wajib la cuba durian derang
budak ni mmg hantu durian


perghhhhhh sedap gak durian derang
murah wei
tak silap aku RM5 sekg
puas kami makan
hahahahahahha

ok
sambung perjalanan lagi
ni dah dekat2 ngan bandar keningau
di bandar keningau
aku settlekan urusan perbankan
cousin aku lak settlekan simcard dia
tepon dia masuk dlm baldi air
kahkahkahkah

yang len2 pi solat kat masjid sementara tunggu kami siap
aku lak siap2 tapau KFC nak makan nanti kat puncak banjaran crocker

settle solat bagai kami mulakan perjalanan
apa lagi guna waze la
so kali ni kami kena lead 
derang follow kami
bedal ajelah 
janji sampai KK
pengantin tak bersama kami
derang lambat sket bertolak 
kami sampai di kawasan tertinggi banjaran crocker
ingat tak aku cite yang  berkabus2 tu
sinilah
tapi sebab kami sampai tengahari
makanya kabus tak de
terang benderang gamaknya
tapi cuaca sejuk wei



ada motel utk yang nak rasa suasana sejuk kat sini
ada small cafe juga

mmg ini port org berhenti
mmg layan la makan kfc kat sini
sejuk2 makan kfc
perghhhhhhhhhhhh





semua org kata aku dah gemok
mmg aku gemokkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

pakwe aku


dah puas melepak kat situ
hampa tak de kabus tau
baru nak selfie bagai kat situ
nak rasa kabus
sebab masa aritu sampai
mmg tebal betul kabus kat situ
tak pelah
tak de rezeki

sambung perjalanan

jgn memain
ada restaurant farmville ok
ni dah tak jauh nak ke KK
ada gerai buah
singgah sat
nak tengok hasil bumi sabah
ni kalau tak tau aku sekel kepala korang
ni namanya buah terap
ini bukan durian ye
rasanya pun tak mcm durian 
len sket rasanya
aku tak brapa suka
tapi bau dia kuat

ini sedap
rasa ala2 buah kuini
isi warna kuning
nama buah aku dah lupa
ini baru durian ye



mana la nak cepat sampai KK
asyik menyinggah aje kerjanya
kahkahkahkah

Comments

  1. Tapi kakak suka mengikuti journey elly kali ini. Banyak yg menarik dan info baru kakak tahu. Seronok sebab travel yg tak perlu guna tour guide. Ikut suka mana nak redah..

    ReplyDelete
  2. Akak boleh bayangkan berpiknik sejuk2 dan makan kfc... Perghh...konpem layannnn

    ReplyDelete
  3. Assalam elly,
    iols dedolu2 salu p labuan ngan KK
    memang melambak buah duri2 yang macam derian tu kan3
    tapi iols tak penah try la he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut tekak saya
      tak la sedap
      hehehhee
      tak abis makan pun
      maybe tak biasa makan
      so rasa pelik sket

      Delete
  4. buah macam kuinin tu kalo tak silap namanya buah bundu. ada nama lebih mesra pengguna rasanya. jap nak gugel...........................................................................
    ok dah dapat. buah binjai. bau dia kemain kuat!

    buah duri panjang tu tak penah try lagi tuh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. bau dia mmg kuatttttttttttttttt
      tapi sedappppp

      Delete
  5. hahhahaaaaaaa!!
    tak tahan nengok model papan tanda harga minyak !!

    ReplyDelete
  6. wah.. puas ko jalan bah disana..

    ReplyDelete
  7. Pergh kalau pakai filem mcm kamera dulu ni confirm tak cukup 5 gulung ni haha....
    Gemuk apanya cam tu ....kurus jer okje tengok..

    Hepy Bezday makcik ! Moga diberikan kesuhatan yg baik yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. confirm la tak cukup 5 gulung

      gemokkkkkkkk
      sebab perut dah buncittttttttttttt

      Delete
  8. tiba-tiba rasa rindu nak melawat kenigau lagi..
    Buah bambangan namanya.

    ReplyDelete

Post a Comment