makanan datang lagi

ohoiiiiiiiii
r n r nilai hala selatan
gerai nasi tambah
dia punya keli salai masak cili api
wallah
layan lak ngan telo asin
tripple wallah!
cookies ni sedap gila ok
sapa nak?
aku jual
tapi bukan aku buat
kahkahkahkah
RM28 sebekas
angkat 2 bekas RM50
ni nama cookies ni
triple dark chocolate chip cookies
aku jamin
sure tak nyesal bila dah masuk dlm mulut
ni jiran depan umah bagi
dlm tu durian wei
perghhhhhhhh sedap betul la benda alah ni
tq jiran
jom singgah magnum putrajaya
dlm ioi city mall
pilih2 rupa magnum camner ko nak
amende bahan2 yang ko nak letak
pilih2 nak kencing manis level brapa ye tuan2 dan puan2
ruang dlm kedai
pakwe punya
aku punya
masih lagi dlm ioi city mall
jom try makan sini
NY steak and shack
sama group ngan tony romas gak ni
cuma harga makanan kat sini lebih murah berbanding tony romas

ada promo 
sharing platter for 2
kami amik set ni
tambah ni
pilih 2 jenis sauce

alaaaaaaaaaaaaaa
x cukup la
order ni plak
kahkahkah
baru kenyang
alhamdulillah
jjcm lagi
jalan ni selorong aje tau
kena give and take nak lalu
nak ke sini
gerai batang benar
dekat ngan kampung mertua daddyZZZ
macam2 ada wei
yang pasti aku nak makan masak lemak cili api org negeri sembilan
nak cari telo itikkkkkkkkkkkkkkkkk



tadaaaaaaaaaaaaa
beso wei periuk dia
macam2 ada bleh pilih



hampa tau telo itik tak de
so aku amik ikan patin masak tempoyak
keli lemak cili api

review:
masak lemak cili api ikan keli tu biasa je kat tekak aku
tak rasa pedas pun
frusttttttttt
tapi 
tapi 
tapi
patin tempoyak dia sedap kemain ko!

ok jom makan ayam ni plak
aku beli ayam kampung sengah ekor
tapi lupa amik gambar
kahkahkah
tapi ayam dia sedap
sos pencicah dia pun sedap

starbucks menu baru
ada jelly2 sket
sedap
not bad gak pasta kat starbucks
bleh tahan sedap

dressing salad ni sedap
buah2an tempatan fresh dari kampung
tu nenas madu tau, manis nak mati nenas dia
pisang nangka, pisang tandan dan oren sebijik
aryan kata tq pak ngah bawakkan buah2an kat kami
nenas tu adik aku kirim dari kluang
jom kupas nenas
camner korang kupas nenas?



ni rupa nenas aku
amacam?
ada skill tak?
makan malam ramai2 ngan ajk dan bekas ajk pibg
acara makan santai
sebab sorang ustaz nak berpindah ke johor bharu
di restoran tasik idaman
ni la ustaz yang nak berpindah tu
ustaz zulraimie
sebelah kiri dia tu, isteri tercinta
meh tengok antara menu
menu ni pakwe yang pilih 
berdasarkan review tekak kami
cuma sayur kangkung dan kerang aje derang tambah
aku nak tengok nanti licin ke tak derang makan
 
kerang ni antara yang tak abis
kahkahkah
aku dah kata dah
sotong goreng tepung licin
udang butter pun licin
ikan ni 2 eko pun licin
muka happy dpt makan berjemaah
tq utk peruntukan masa
dpt kita makan sama2
makan malam ni pakwe sponsor
alhamdulillah



ni aku anto mak aku belajar kat studio abuain kitchen 
belajar buat kuih seri muka, kole kacang ngan cream puff
wahhhh semua kuih favourite aku tau
kuikuikui
yeayyy balik kampung mak buatkan nanti
tq kak ajar mak saya
nanti2 la saya belajar ye
deroyannnnnnnnnn
jom makan deroyannnnnnnn


ranap RM197 makan durian
makan untuk 4 dewasa, 3 kanak2
mahal gila weiiiii




papa rich
mocha float dia perghhhhhhhhhh sodap
chicken porridge dia pun layan
nak tunjuk pe aku masak
asyik tunjuk pe aku makan kat luar aje kan






















tadaaaaaaaaaaaaaaaa
roti bakar je pun
kahkahkah
kari kambing
di restoran d'bukit
amik roti canai dia cicah benda alah ni
wallah!
ni kawan2 degree aku
cemah sebelah aku tu, dah 15 tahun tak jumpa, skang dia lecturer di politeknik ipoh
yang lelaki tu, si kerry tu ada la few times jumpa sebab umah dia kat area pasar borong selangor jek, dia ni tokey stesen minyak
ajak pakwe skali join lunch kat cyberjaya, memandangkan cemah tengah ada attachment kat salah satu syarikat kat cyberjaya
menu kedai ni cuma sotong goreng dan bawal goreng
ada la gerai2 lain
tapi kerry ajak kami makan benda alah ni
disebabkan sedikit masalah, aku, pakwe dan cemah sampai lewat, makanya kerry dah pilih siap2 makanan
kahkahkah sorry kerry


review:  sedap makan panas2
simple dan sedap!
tadaaaaaaaaaaaa
harum
manis
harum manis betul
opismate belikan 
dia balik kampung suami dia kat perlis
3 ketul RM25 ko
tapi berbaloi2
sedapnya
ada sesapa nak bagi aku harum manis?
kuikuikui
dah dah
ayaq liur tu kasi cover sket
kuikuikui

Comments

  1. ni yangggggggggggggggggggg malas niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....!!!!!!!!!...

    haissshhhh... sssrrrrllluuuuppppppp.......... tarik balik air liurrr.... ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah

      wakakakakkakakaka

      ampunkan saya!

      Delete
  2. mak aihhhhhh... phewww... meleleh wehh... 😂😂😂

    ReplyDelete
  3. Aiyoo...durian kucing tidooo tuuu.....perghhh....

    ReplyDelete
  4. Hadoii.....ikan patin masak tempoyak... hadoii...
    Fav tuu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ampunkan saya en syed
      itupun favourite saya juga

      Delete
  5. Replies
    1. ada sahabat jual, aritu masa jual, tokey cookies ni bagi kat kami berpuluh2 bekas dan hasil jualan diwakafkan ke surau mumtaz sekolah agama anak aku...alhamdulillah

      Delete
  6. nenas manis gitu..
    namanya ' nenas potong kaki ' !!

    ReplyDelete
  7. Assalam elly,
    sob3
    dah dia buat pulak daaaaaaaaaahhhhhh
    iols dah termengidam newyork ituuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete

Post a Comment