Teachers Day 2015

16/5/2015
Guru:  Membina Ilmu Menyempurnakan Akhlak
itulah tema hari guru tahun ni

hari guru jatuh pada hari sabtu
makanya majoriti sekolah meraikan hari guru pada hari isnin
sejak anak2 sekolah, mmg every year la ada je hadiah utk guru2 derang
aku lak kadang2 over tau nak sediakan hadiah utk guru2 derang kahkahkah
seronok wei
alah bukan sapa pun
cikgu tu ajar anak2 aku
bukan senang kan nak didik anak2 ni
kat umah pun bleh kuar suara petir bagai
inikan pula cikgu kat sekolah tu mengawal tah brapa puluh org dlm satu masa
sesekali bagi appreciation kat derang time hari guru apa salahnya
bukan hadiah jadi ukuran
keikhlasan hati itu penting
hadiah dari hati gitu

ok yang set hadiah ni adalah untuk cikgu kelas SK dan SRA alyssa dan aira
dan juga utk seorang sahaja cikgu favourite derang di SK dan SRA
so, sorang ada 4 kotak, 2 kotak untuk cikgu SK dan 2 kotak untuk cikgu SRA
aku bagi brooch mutiara dan juga pin tudung
yang set ni untuk cikgu aira
dan set ni untuk cikgu alyssa
yang ni plak untuk cikgu tadika aryan
ada 6 cikgu semua
dan cikgu2 ni jugak yang mengajar alyssa dan aira
ada satu je yang aku letak riben pink
itu cikgu favourite aryan
cikgu tu cantik, style dan muda, tu yang jadi favourite tu
cikgu mimi nama dia
aryan panggil cikgu baby
sukati ko je ye aryan

untuk cikgu2 aryan aku hadiahkan sehelai tudung AJ
5 orang tu dpt corak yang sama
cikgu favourite dia je dpt design len
bahahahhahaha
yang ni plak untuk cikgu2 kat transit alyssa, aira dan aryan
amik sebaldi cookies famos amos
kreatif tak aku
bahahahhahahaha
over tau!
yang ni plak
hadiah untuk guru besar SRA sekolah alyssa dan aira
aku kan baik ngan guru besar
kuikuikui
aritu aku ckp kat alyssa:
"jgn nak wat hal macam2 ye kat sekolah agama, belajar elok2 supan2 sket, tgk ni, mama selamba je whatsapp ngan guru besar kakak"
masa ckp ngan dia, aku tunjuk la whatsapp aku ngan guru besar dia
cuak nampak muka dia
kahkahkah

aku hadiahkan sepasang kain dan juga 2 set peniti tudung
balut comel2 camni, suh alyssa je bagi kat guru besar
harap2 guru2 ni happy la dpt hadiah yang tak seberapa dari kami
kalau nak dinilai, tak ternilai rasanya jasa dan pengorbanan mereka
hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian

bagi aku
guru tu bukan by profession aje
sapa2 pun bleh jadi guru dlm gaya yang tersendiri

cabaran guru amat besar di zaman ini
pendekatan guru yang berbeza kalau nak dibandingkan dengan zaman aku dulu
cuba tengok bentuk2 hukuman zaman sekarang yang dilarang
perghhhhhhhhhhhhhh
semua hukuman yang dinyatakan kat atas tu
aku rasa kan, masa zaman aku blajar dulu, semua aku dah kena
kahkahkah
cuma hukuman terhadap mental dan emosi nombor 9, 10, 11, 12 aku tak pernah kena

kalau dulu kena denda kutip sampah ke , hari keliling padang ke, happy wei
sebab bleh main2 kat luar
kena diri kat luar kelas atas kusi pun happy
sebab bleh jelir2 lidah kat kengkawan yang dok padankan muka aku

ada skali tu aku tak siap homework
skali kena denda gantung tulisan kat padan tu seharian kat sekolah
tau cikgu tulis apa?
SAYA PEMALAS
kahkahkah
aku wat muka sardin je kat sekolah
kengkawan ejek2 aku tak dulik pun
sebab kawan aku pun kena gak wakkakakakakakkakakakka

anak2 aku?
so far tak de lak derang cite kena denda kat sekolah
ke derang takut nak cite kat aku
derang kalau cite kat aku
mau kena nasi tambah ngan aku lagi ada
dulu2 aku tak brani ngadu kalau aku kena denda ngan cikgu
confirm kena tambah lagi ada denda ngan mak ayah aku


apa pun
tq utk semua guru2
yang menjadikan aku seperti hari ini
dan menjadikan anak2 aku juga seperti hari ini
you know who you are
aku doakan semoga kamu sentiasa diberkati olehNya
dan pada mereka yang telah tiada, hanya doa yang dpt aku titipkan
semoga kamu tenang di alam sana


hadiah yang ni plak?????
ni bukan hadiah hari guru
ni hadiah bday anak assistant aku
belah kiri yang berbalut dengan sampul gambar elsa frozen tu, sebenarnya hadiah tahun lepas, aku lupa bagi
yang ada bear dan ngan stripes tu barulah hadiah tahun ni
kahkahkah
bagus tak assistant dpt boss camni?
wakakkakakakakakka
happy belated 7th bday ilzreen
moga jadi anak yang membahagiakan kedua2 ibu bapa ye
amin!

Comments

  1. Pada saya, hadiah yang bernilai dari seorang murid adalah kejayaan mereka.

    Lagi bernilai kalau mereka ingat kat kita walaupun sudah tak mengajar mereka lagi.

    Saya rasa segan nak terima hadiah dari mereka, anak murid saya yang nilainya kadang-kala mahal, tak setara dengan apa yang saya khidmatkan ke atas mereka, hanya gunakan air liur...

    ReplyDelete
  2. eh..
    aku dah komen hari tu..
    mana lak komen aku ..
    mesti hang .. lepas tu hilang ..

    ReplyDelete
  3. Betul tu Elly....jasa guru mmg tiada nilainya, apalah sangat tudung adijuma , pin , brooch banding ngan jasa mereka kan..... Tp kalau okje jadi cikgu , okje pun suka gak dpt hadiah tu hihi

    ReplyDelete
  4. Assalam elly,
    huntung laaa cikgu2 sekarang ni kan3
    zaman iols kecik2 dolu dok ingat lagi semua pakat beli sabun mabdu hat wangi2 bungkuih bagi kat cikgu
    bajet kekdahnya he3

    ReplyDelete

Post a Comment