batuk!

masuk minggu ke 3 dah gua batuk
menghampiri minggu ke 4
abis ubat batuk sebotol
pi jumpa doktor amik antibiotik, ubat radang tekak dan ubat batuk jenis lain
abis ubat 
tak baik2 gak

kahak masih degil tak nak keluar2 gamaknya
batuk ditahap sangat kering

nak kata makan durian, rambutan, cempedak dan yang seangkatan dengannya tak jugak
aku mmg jaga makan
makan pun dlm kuantiti yang dibenarkan
nak kata berhujan berpanas tak jugak
redha dengan ujian sakit yang diturunkan olehNya

malam2 umpama mimpi ngeri bila nak tido
gila payah nak tido
batuk tak henti2
macam2 gaya aku tido
brapa malam aku tido duduk camni
dah 3 malam tido duduk
sakit la pinggang aku gamaknya
malam tadi punya gaya tido
jam 3 pagi aku masih lagi dengan gaya2 begini
batuk tak henti2
alahaiiiii

pagi ni mata macam zombie
ngantuk sebab tak leh tido malam tadi
batuk batuk dan batuk
pagi ni telan ubat 
lalok lagi
ngantuk teruk
tapi kena masuk opis
ada kerja aku kena settlekan
dah ckp kat pakwe
kalau aku tak larat
aku akan tido kat opis

petua kawan2
suh minum air limau + madu
dan juga petua ni
juga ni
bleh gak cuba refleksiologi sendiri
kasi tekan2 sket
sila alert

kawan2 doakan saya ye
pada kawan2 yang tak sihat di luar sana, saya doakan kita sama2 sembuh seperti sediakala



Comments

  1. Allah sedang menguji kesabaran Elly
    Moga cepat sembuh.. usaha dah dibuat, doa pun sudah kena tawakkal.

    ReplyDelete
  2. kita pun tengah batuk berkahak jugak, dekat seminggu dah....sekarang bila batuk berdesing telinga cam keluar asap rasanya....nak menelan air liur sendiri pun sakit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita nih
      moga diberikan kesembuhan sama2

      Delete
  3. lahai sian nye ko beb.....

    aku takleh batuk2 ni...lambat baik pastu lagi satu siap le kene pakai pad jek...almaklum laa dah loose ..batusk sikit membeser je kang hahahaahahh

    ReplyDelete
  4. Get welll Elly. I know how u feel nieh.
    Saya selalu amal madu jer yang jalan memang lega pastu memang jaga la makan lagi satu boleh cuba petua sila makan ice cream vaniila hehe works on me


    Tips Cantik dalam 10 Minit

    ReplyDelete
  5. Siannya lu Elly.....patutlah lama tak nmpk lu....ke wa yg lama tak dtg sini? Haha....

    Cubalah petua petua yg ada tu mana tau berkesan....standby air panas or suam ler memalam tu....kalau batuk jer telan air panas tu...kan mcm garu tekak ....

    ReplyDelete
  6. Semoga cepat sembuh Elly. Akk pun sama dgn Lieya. Kena pakai pad kalau batuk mcm tu. Nak tidur tu sapu vicks sikit kat tapak kaki dgn dada yer...trycubatest maaa...hehehe

    ReplyDelete
  7. Bab batuk mmg x tahan. Geli2 je tekak. Semoga cpt sembuh.

    ReplyDelete
  8. Bab batuk mmg x tahan. Geli2 je tekak. Semoga cpt sembuh.

    ReplyDelete
  9. Bab batuk mmg x tahan. Geli2 je tekak. Semoga cpt sembuh.

    ReplyDelete
  10. ini semua salah najib..
    wakakakaaa..

    ReplyDelete

Post a Comment