my 39th birthday

nampak tak angka 39 tu
kahkahkah
panjang umur tahun depan dah masuk siri ke 4
huhuhuhu

tak expect apa2 utk bday
sebab aku dah pau hadiah bday awal2
lagipun sebab bday dari bulan august non stop
makanya mmg kek bagai aku dah bgtau tak nak awal2 kat pakwe dan anak2
celebrate aje seadanya

bday aku jatuh pada hari sabtu tahun ni
5/9/2015

cerita sehari sebelum bday
lepas jumaat pakwe kata ada org akan dtg jumpa aku kat opis
aku rileks ajelah, ntah sapa2 la agaknya nak mai jumpa aku
mmg macam2 org mai jumpa aku, aku layan aje biasanya

aku pun siapkan la meeting room bagai
tunggu punya tunggu mai la sorang insan dari bank muamalat
tapi jumpa partner si pakwe 
lantak la
dlm otak aku, sapalah nak jumpa aku nih

tiba2
jam 5 petang
bunyi loceng ditekan2
kebetulan assistant aku tengah solat
makanya aku pun tekan la interkom
kata org tu
orang tu:  "saya nak hantar barang pada puan elly"
aku:  "barang apa"
orang tu: "bunga"
aku:  "sapa hantar bunga pada puan elly"
orang tu:  "saya tak tau, saya hantar saja"
aku:  "saya puan elly, kalau u tak nak cakap sapa hantar, saya tak bagi naik atas"
kahkahkah ada aku kesah
aku mmg mcm tu, ko macam2 ngan aku, aku tak layan
nasib la kan
orang tu: "ok ok saya bagitau, encik nw arselan"
aku: "kahkahkah ok naik tingkat atas sekali"

ooooo
ini rupanya org yang nak jumpa aku tu ye pakwe
tak sangka lak dia pi belikan bunga utk aku sempena bday aku
hahahhahahahhaha

tq so much pakwe
rasa cam mimpi lak dpt bunga
dengan muka paling selebet
ngan muka tak sihat
meh la kita bergambar jugak ye
24 kuntum bunga rose
rose petal yang sangat tebal
suka sangat2



wajib la suka dpt bunga
last dpt bunga dari pakwe ialah masa kami masih lagi berkawan
itupun sebab aku majuk
masa tu dia kerja kat kemaman
aku kat shah alam belajar
dia call aku tak angkat2
dia call rumah, housemate aku kata, aku tak nak ckp ngan dia
padan muka
tetiba tengah2 malam muncul pakcik dia blakang umah aku anto bunga
gila jauh pakcik dia mai anto bunga
dari ulu klang ke shah alam
kahkahkah bunga nak pujuk
itulah pertama dan terakhir kali aku dpt bunga dari pakwe

dah beberapa tahun ni aku jarang mintak hadiah bday
sebab tak de apa dah aku nak pun
tapi tahun ni aku request hadiah bday awal
ini yang aku request
aku request ni sebab jam aku rosak
cermin jam lama aku 3 dah crack dikerjakan anak2 aku
pastu, dah tukar bateri, masih tak function
sebab tu aku mintak dibelikan jam tahun ni
tq so much pakwe
tq so much for the suprise
u really made my day la
bunga masih lagi ada kat rumah tu
aku keringkan

untuk semua keluarga, saudara mara dan kawan2 yang wish
tq so much
amin atas semua doa2 kalian
moga aku kekal istiqamah untuk tahun2 yang mendatang


Comments

  1. wahhh... bunga....
    wahhh.... jamm...

    wahhh... happy hari Lahir Elly.... moga di berkati dan di limpahi kurnia rahmat sentiasa .. Dari Allah SWT.. ameen... InShaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq jujie!
      amin utk doa2 jujie tu

      bunga...tak sangka
      jam....kena la belikan, abis camner nak tau jam kul brapa

      Delete
  2. Wahhh....bunga. Akk dulu pun dpt bunga sbb request. Maleh nk request lg. Takder feel...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihihi
      ni request punya lama kak
      dekat 15 tahun baru dpt kak
      kahkahkah
      lama betul nak faham signal
      kahkahkah

      Delete
  3. uii makwe dapat munger makanya bermunger munger lah jiwa raga ye...belated bezday Elly,,,semuga sentiasa sihat ceria bahagia di dunia hingga akhirat amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la munge munge nekcik
      tq nekcik, amin utk doa

      Delete
  4. Aku je ke tak berapa suka bunga? Hahaha
    Tahniah beb ko dpt apa yg ko suka.
    Ntah bila nak jumpa ko lagi, happy belated bday!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko mmg rare sebab tak suka bunga
      hahahahha
      tq beb!

      bila dpt jumpa?
      biarlah masa menentukan
      kalau kita plan, manjang tak jadi kan

      Delete
  5. Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@zalora.com.my jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

    ReplyDelete
  6. 39? asal nmpak cam 19...xaci...jeles...hehehe...HAPPY BIRTHDAY ELLY...eeh belated...

    ReplyDelete

Post a Comment