Alyssa dan Larian Integrasi 2016

30 January 2016
Kejohanan Merentas Desa 2016 SK Bandar Seri Putra
antara acara tahunan yang dinantikan Alyssa 
tahun ni ada kategori ibubapa/guru la
eh
tiber aku nak join
akakkakakakkaka
fikir punya fikir 4 km wei jarak larian
eh
apa ada hal kan
yang penting penyertaan
gitu!

pepagi si Alyssa dah ajak pi sekolah
tak sabar betul nak berlari
ajak aira teman skali
sebagai tanda sokongan
aku masih lagi berfikir nak lari ke tak
kalau aku lari, aku tak dpt snap gambar alyssa tiba di garis penamat
itu antara opportunity costnya
tapi kalau aku lari
itu sokongan untuk program kali ni yang julung2 kali kategori ibu bapa/guru dipertandingkan
akakakkakakakakka

apa pun, kita join aje program memanaskan badan dlm dewan
ada instruktor atas pentas
ikut je apa gaya dia

baru brapa minit dah semput
akakakkakakakakaka
nak lari ke cik elly oiiiiiiiiiiiii

anak2 mula berbaris ikut kategori masing2
dan dilepaskan bila semua dah bersedia

alyssa mula bergerak ke garisan permulaan
berbaju biru sebab dia rumah biru dan bertudung hitam, berkasut hitam
dia kata lari pakai kasut sekolah tu best
tak nak lari pakai sport shoes biasa dia tu

mula berbaris untuk dilepaskan
alyssa ada di barisan hadapan skali
nampak tak budak yang semangat bebeno kat depan tu berbaju biru?
tu la alyssa
mula berlari selepas wisel ditiup



mana alyssa
mana alyssa
mana alyssa


haaaa tu dia budak baju biru
stay fokus and keep ur momentum alyssa







go go go alyssa
tq kat cousin pakwe yang tolong snapkan gambar kat luar kawasan sekolah ni

 
selepas semua pelajar dilepaskan
kini giliran kumpulan terakhir untuk dilepaskan
kategori ibu bapa dan guru2
akakakkakaa
penyudahnya gua pun join

pastu belom sampai 2 km, dah mengah dan nyesal akakkakakakakkaka
alah, apa ada hal
lari ajelah, tak larat lari, ko jalan je
ramai gak parents yang join
yang dukung anak pun ada sambil berlari
hebat hebat
nampak tak?
bersepah yang berjalan santai akakakkakakaka
nampak je rumah purple ni
menandakan larian berbaki 500 meter je lagi ke garisan penamat
ni transit anak2 aku
akakakkakakakakaka
time ni aku dah malas nak lari
tak sangka mampu berlari sejauh 4 km
time ni aku lenggang kangkung je sampai ke garisan penamat
akakakkakakakakakkakakaka
tiba aku nyesal lak jalan lenggang kangkung
sebab rupanya dpt hadiah sampai tempat ke 15
aku dpt tempat ke 17
hahahahahhaa

aku sampai je kat garisan penamat, alyssa dah beredar dlm barisan
eh dpt nombor brapa lak budak ni ye
aira tak ikut aku berlari tadi
dia tunggu kt sekolah
dia punya cerita la kat aku 
kemain 
katanya:
"mama, tadi kan kakak sampai garisan penamat, hebatttttttttttttttt....kakak dpt no. *********"
tau dah, alyssa dpt no. berapa 
bagus kakak!
lepas kesemua peserta sampai di garisan penamat
semua berkumpul di dewan
untuk sesi penyampaian hadiah
alyssa dah mula beratur di luar dewan untuk amik hadiah
kategori perempuan tahun 5
penuh dewan dengan anak2 dan ibu bapa
its ur day alyssa
bergema dewan dengan sorakan dari rakan2 rumah biru untuk alyssa sebaik sahaja nama alyssa diumumkan
alyssa datang hari ni atas minatnya pada sukan, atas sokongan kawan2, guru2 dan keluarga, atas tanggungjawabnya sebagai atlet mewakili rumah biru
terharu dengar sorakan dari kawan2 untuk alyssa
appreciate sokongan kawan2 untuk kamu alyssa
mereka sebenarnya bangga dengan pencapaian kamu
dan kamu juga seharusnya bangga dengan pencapaian dan kebolehan yang dikurniakan oleh Allah pada kamu
dan bila kawan2 lain yang berjaya dengan bidang masing2, kamu juga harus bangga dengan mereka






congratulations
ada pelajar dok kata
'hebatlah kakak tu, dah la cantik, kuat lari lak tu"
eceh eceh
alhamdulillah, kelebihan yang ada pada kamu jgn dipersiakan
sebagai pemenang tempat pertama, alyssa membawa 30 markah untuk rumah biru dan markah ini bakal terkumpul untuk sukan sekolah nanti
terkini, rumah biru berada di tempat ketiga daripada 6 buah rumah 
jom posing kat sini




 gold medal untuk alyssa
mengekalkan kejuaraan untuk kali ke 2
moga kekal juara untuk tahun2 seterusnya, insya Allah

habis larian integrasi ni kemanakah alyssa?
bergegas balik rumah, mandi dan bersiap
dia ada kem pengawas 2 hari 1 malam di sekolah agama plak
aku harap tak tido la anak dara ni dlm kem tu nanti!

sebenarnya cikgu sekolah agama dah hantar surat pelepasan ke cikgu sekolah kebangsaan, untuk alyssa tidak menyertai larian integrasi ni
so dia dpt pengecualian sebenarnya sebab pendaftaran kem pengawas di SRA bandar seri putra clash dengan program larian integrasi ni
tapi sebab minat, sebab dorongan dari kawan2 guru2 dan keluarga, aku call sekolah agama untuk mintak pengecualian lewat daftar untuk kem pengawas tu
nasib baik la mereka memahami alasan yang diberikan
alyssa pelari sekolah
alyssa pelari rumah biru
dia wakil sekolah
so utk alyssa, aku rasa dia tak perlu berlari
sorry la ustaz dan ustazah
anak2 lain mungkin akan ambil pengecualian utk tidak berlari, tapi tidak anak kami

beginilah bahananya kalau aktiviti anak2 bertembung sana sini
pilihan harus dibuat
tapi kadang2 kedua2 pihak harulah bertoleransi antara satu sama lain tanpa mengorbankan perasaan dan tanggungjawab masing2
tq untuk pihak sekolah yang setakat ini memahami kalau ada pertembungan program
moga terus berjaya alyssa!
lari dan teruslah berlari tanpa henti

Comments

  1. Perghh....kaguuuuuuummmm sehhhh. Kipidap

    ReplyDelete
  2. tahniah alyssa....dia mmg berbakat....tgk la mama dia pown, aktif...klu untie rietta...jdik tukang sorak boleh la...

    ReplyDelete

Post a Comment