Alyssa dan larian integrasi/merentas desa SKBSP

minggu lepas
tiba2 alyssa anto whatsapp melalui teacher telefon teacher transit dia


puas aku memikir 
rupa2nya
terpilih mewakili sekolah untuk larian merentas desa peringkat hulu langat di mardi, serdang
mmg alyssa ni suka berlari

so hari isnin, 18/01/2016 adalah larian pengenalan trek di mardi serdang
ada 4 pelajar lelaki dan 4 pelajar perempuan yang mewakili sekolah
pagi 18/01/2016, good luck kakak
balik kerja, dia cite kemain ngan aku
jauhnya, penatnya, tingginya bukitttttttttttttttttt
hahahhaha
buatlah yang terbaik kakak, yang join larian semestinya hebat2 kan
bercampur dari merata sekolah daerah hulu langat
bercampur bangsa dan agama
its ok....1st exposure utk kakak ...moga kakak boleh pergi lebih jauh

hari yang ditunggu
21/01/2016, khamis
aku ke mardi serdang utk bagi support
main redah aje ngan pakwe
skali sampai2 je tengok2 nampak sekumpulan pelari ni
aiseh....ni kategori apa lak ni
cuba menjadikan mata seperti mata helang
dimanakah alyssa?
 akhirnya...tu alyssa....pelari berbaju oren, bertudung biru, berkasut hijau



 tu dia...go alyssa!

 keep your momentum!

 kipidap! mama tunggu alyssa di garisan penamat



 abis aje group alyssa hilang dari pandangan, nampak lak kumpulan ni
ada 6 kategori yang dipertandingkan, bawah 17, bawah 15 dan bawah 12, lelaki dan perempuan kategorinya
bawah 12 tahun cam umo alyssa jarak larian adalah 4km
bawah 15 tahun, tak sure lak berapa km lariannya
bawah 17 tahun, jarak larian adalah 8 km

 dan selepas tu, nampak lak kumpulan ni

 sampai aje di garisan penamat, 
nampak kumpulan pertama dah sampai
tunggu alyssa yang tak kunjung sampai
aku tak la menaruh harapan yang tinggi
sebab aku tengok trek larian pun dah semacam, bukit sana sini kahkahkah

tiba2 nampak kelibat alysa
tapi rasanya nombor giliran dah abis
nombor sampai 50 aje pun
kahkahkah
 teruskan larian alyssa

 just teruskan





 memang nombor dah abis pun
its ok alyssa
terpilih mewakili sekolah pun, mama dah cukup bangga
pencapaian yang agak baik utk alyssa
 penat betul katanya
trek larian yang mencabar
berbukit sana sini 
 cikgu norman dan cikgu norhafizah yang membawa mereka ke mari
tq cikgu jaga anak2 kami dengan baik
 not bad for your 1st exposure
cuba lagi tahun depan
 wakil perempuan
 suasana sempena larian merentas desa
ada sekolah yang mai dengan baju sukan seragam dan sedondon
dulu2 aku kalau wakil sekolah gitu gak, baju sama
sebab aku sekolah convent, makanya confirm2 suar pendek dan tshirt
tapi sekolah alyssa tak begitu

 masih berehat menanti group lelaki lak sampai

last pose dari alyssa

 mama papa balik dulu ye
mama papa nak pi opis kije
meriah aku tengok persekitaran
tempat tamat larian tepi tasik
aku perati cikgu2 sekolah ramai bawak tikar ala2 picnic
ekekekekekke sesekali
meriah rasanya

personally, mama bangga ngan alyssa
ada gak anak mama dan papa yang mewarisi kebolehan larian jarak jauh camni
dulu2 masa mama sekolah, mama selalu terpilih utk larian jarak jauh camni
kalah menang tu biasa je alyssa
yang penting penyertaan, komitmen dan semangat alyssa

tertanya2 camner alyssa terpilih utk mewakili sekolah?
ekekekekkekekee
begini ceritanya




ni cite awal tahun 2015
hahahhaa bertabahlah baca

sehari sebelum kejadian entry ni
alyssa ada raptai larian integrasi SKBSP
untuk memahamkan laluan untuk larian integrasi
dan aku tau, masa raptai tu la
alyssa akan mengukur kemampuan dia
dan di kawasan mana dia akan berlari pecut, berlari perlahan dan berjalan laju
tau sangat dah perangai dia
penyudahnya dia kena kejar anjing dengan 2 org budak lelaki
apa lagi, lari laju terus la derang wakakakkakakakakaka
ni kalau dia tau aku gelak lagi, mau masam mencuka muka dia tu

tiba hari larian integrasi
aku tau laluan larian integrasi ni dari sekolah akan lalu keliling perumahan aku (laluan jalan besar) dan masuk ke kawasan transit dia
elok la, hampir2 jam 9 pagi biasanya aku akan ke transit hantar baju dan beg sekolah derang
otw ke transit
dari jauh aku dah kenal dah yang tengah lari tu alyssa
pakwe kita tu lagi nak pertikaikan kemampuan mata kita
huh!

memang betul
pelari bertudung biru tu alyssa
follow slow2
kita bagi sorak semangat
go go go alyssa
mama tunggu kat depan gate transit utk bagi sokongan padu 
jarak dari transit ke garisan penamat dlm 500 meter aje


menghampiri area transit


go alyssa
tak sampai 500 meter je lagi
sebenarnya aku tunggu dlm keta tepi jalan sekolah
aku nampak dia menamatkan larian dan melepasi tali penamat
debar2 ni 
nombor brapa la dia dapat
korang debar2 tak macam aku
nak teka?

tapi tak de hadiah la ye
kahkahkah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kaler apa tu?
 johan kategori perempuan tahun 4
alhamdulillah
dan kerana inilah alyssa terpilih untuk mewakili sekolah tahun ini ke larian integrasi di mardi serdang
jenuh wei nak train dia
hari2 aku kena sama2 jogging ngan dia
sampai nak rabak kaki aku berlari
tapi elok gak
sama2 aku exercise
tapi aku ngelat la sket
dia lari 2 round, aku lari seround je
kalau dia 4 km, aku lari 2 km aje
kahkahkah

makan pun kena jaga
kang berat naik, payah lak
aku suh makan, dia pok pek pok pek nak jaga badan
apa2 la alyssa weiiii


so untuk tahun 2016?????
larian integrasi telah pun berlangsung beberapa minggu lepas
dapatkah alyssa mengekalkan kejuaraan??????
nantikan di entry seterusnya
bluwekkkkkkkkkkkkk







Comments

  1. perghh mmg hebat anak dare ko elly...minat berlari die kan...kalo digilap betul2 ni leh pergi jauh ni wey....

    betul2, makan kene jaga....stamina kene menten.... aku doakan byk anak dare ko kumpul sijil2 pingat2 dlm bidang nieh.....point semuaa ni utk masuk sekolah asrama....

    anak aku mcm aku gak...kaki bangku bab2 sukan ni hhaahahahaha.....kene paksa baru nak...

    ReplyDelete
  2. Betul2 fit. Bagusnyaaa....akk bab sukan ni...alahaiii

    ReplyDelete
  3. Wow... Saya nak lari 1km pun semput...

    ReplyDelete
  4. Wahhhh.....nampaknya boleh jadi pengganti Rabuan Pit ni hihi....maaf olahragawan zaman ni mak tak familiar haha.....

    Patut Alyssa pun terer lari, keturunan rupanya haha....Tahniahlah

    ReplyDelete
  5. Wahhhh.....nampaknya boleh jadi pengganti Rabuan Pit ni hihi....maaf olahragawan zaman ni mak tak familiar haha.....

    Patut Alyssa pun terer lari, keturunan rupanya haha....Tahniahlah

    ReplyDelete

Post a Comment