SRABSP - Hari Guru 2015

mula aktif meng"up" entry tahun lepas
redha ajelah ngan kesibukan tuan blog ni

kali ni nak up cite pasal hari guru SRA bandar seri putra tahun lepas
TAHUN 2015
ekekekekekkee

sementelah aku pun masih memegang jawatan AJK PIBG sekolah
makanya apa jua event sure menyebok manjang kat sekolah
muka pun manjang menempel aje kt sekolah
tapi sebenarnya seronok tengok cikgu2 dan anak2 beraktiviti
meriah dan biasanya sambutan mmg best

tapi kali ni aku tak join la sambutan hari guru kat sekolah anak aku ni
bz ya amat kat opis, so tak leh la meng"ular"kan diri seketika
cumanya mana2 AJK yang pi, derang share la few pic
seronok betul aku walau hanya dpt tengok gambar lintas langsung untuk sambutan hari guru
nak bgtau ni
untung tau jadi cikgu bila time hari guru

persekolah dimulakan dengan perhimpunan di dataran sekolah
penuh dataran dengan anak2 dan cikgu cikgi kita





ada bacaan ikrar, nyanyian, ucapan dll
aku ada tshirt muslimah tu selai
hadiah dari sekolah ekekkekekeke
tapi saiznya beso sket, makanya bila pakai jadi gedoboh la sket



juffry, antara AJK PIBG yang rajin turun padang setiap kali ada program
kipidap juff!
murid2 amik peluang salam ngan cikgu cikgu
eh AJK pun menempel kat situ bersalaman

dah nama hari guru
mestilah guru jadi spesel hari ni
anak2 murid biasanya akan bagi hadiah kat cikgu favourite derang
nampak tak?
untung cikgu cikgi ni
rezeki mereka kan telah di atur begini

nampak
suka ustaz dpt hadiah ye
tanda anak2 murid ingat jasa2 guru
korang tak caya?
nampak tak lambakan hadiah
biasanya kita akan tau
mana cikgu yang dpt lambakan hadiah paling banyak, itulah cikgu favourite sebenarnya
amik!
berlambak hadiah
seronoknya tengok hubungan guru dan anak murid
haaaaa angkut cikgu masuk pejabat
siap pakai keta sorong ok!
ustaz salihin ni antara favourite gak ni kat sekolah
walaupun manjang jalan bawak rotan 
ekekekekekkekekeke
ok
satu loncatan kejayaan dari mejar qayyum mewakili kami AJK PIBG
kipidap mejar!
itulah guru
tak salah sesekali kita menghargai guru yang telah banyak mencurah bakti dan jasa kat anak kita
kagum aku ngan kerjaya guru ni dalam mendidik anak bangsa
kalau aku jadi cikgu, ntah mampu tak aku mendidik anak2 murid ngan baik
sebab tu byk kali application KPLI aku gagal
agaknya rencana Allah untuk aku itu lebih baik
walau aku minat nak jadi cikgu, manjang apply KPLI gagal

untuk guru2 di luar sana 
u are such an amazing person
tak jemu dan sentiasa menjadikan kami insan yang lebih baik 
hanya Allah yang mampu membalas jasamu guru

untuk guru2 aku yang telah lama meninggalkan aku
alfatihah untuk kalian!

Comments

  1. terus terang aku ckp elly, kalo aku tgk pic2 ko...bace citer ko pasal pibg aku malu wey...sebab ko aktif.... siap pengang jawatan lagi hah....

    aku?...komplen kat fb pandai pasai sekolah tapi bile mesy pibg mmg aku tak penah pi wey huhuhuhu....ko bygkan anak aku dah darjah 5 pun....malu aku dgn ko...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pi la mesyuarat, baru tau perkembangan, masalah, kelebihan dan kekurangan sekolah....aku jadi AJK pun secara kebetulan, aku duk depan laki bini, skali derang tanya boleh tk jadi AJK....skali ku toleh blakang, semua dah lari, patut la derang approach aku laki bini, itulah permulaan aku aktif....alhamdulillah seronok gak wei!

      Delete
  2. Wah mmg bagus elly nih...sporting...

    ReplyDelete
  3. Wah mmg bagus elly nih...sporting...

    ReplyDelete
  4. Akk sekarang dh pandai lepak kat Bdr Seri Putra. Terjengah2 gak kot2 nampak Elly. Anyway, thn ni baruuu nk.cuba join mesy PIBG..Dh.siap.apply cuti ni. Gigih mak kan noks...?

    ReplyDelete
  5. Rajin ko join PIBG Elly....bagus sebenarnya. Support anak. Boleh le bawak donut masa meeting nanti hihi...promote cafe gitu

    ReplyDelete

Post a Comment